pondělí 25. září 2023

Uničov

 Jestli jsem byla letos něčím příjemně překvapená, milé KOČKY, pak to bylo návštěvou města Uničova.Nejen, že jsem tam byla prvně, ale tak hezké náměstí a příjemná atmosféra - to se hned tak nevidí. Natrefila jsem na městečko kousek za Litovlí a manžel trucoval na parkovišti, takže si hezky odpočinul od volantu a já jsem se naopak unavila pobíháním s foťákem po náměstí a jeho okolí: plánovala jsem tuto návštěvu delší čas, takže nebyla nahodilá:

užijte si se mnou -




















v jednom koutě se ještě krčila středověká brána, ale tu jsem pofotila dost mátožně...
odtud už svištíme k severu na ubytování - na dohled od Praděda ....

21 komentářů:

  1. Jiřinko, děkuji za fotky! Uničov jsem před lety maličko prošla, ráda jsem si to s tebou zopakovala...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, pěkné, malé, úhledné městečko, souhlasíš? Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Uničov je krásné městečko,některé stavby jsou moc zajímavé i pěkný morový
    sloup.Jiřinko,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, už jsem si na něj brousila zuby delší čas. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Opravdu stojí za výlet, nádherně opravené a udržované! Hezká fotodokumentaci, jen mi pouze chybí adresa dobré kavárny😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, v jednom koutě náměstí měli skvělou zmrzlinu - ale čas na posezení u kávy jsem nenašla, přeci jen jsem nechtěla, aby mi šofér/manžel případně ujel. Tak jsem se snažila se do hodiny vrátit k autu a stejně jsem to o půl hoďky protáhla. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,říká se jim také Benátky. Mám to skoro za komínem a ještě jsem tam nebyla🙈Až nožky dovolí a manžel svolí,tak snad.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkej, Marti, čemu říkáte také Benátky, já jsem přesvědčená, že se tak říká Litovli.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
    2. 🙈 Jiřinko,bingo, máš pravdu Litovli🙈

      Vymazat
  5. Jiřinko to je hezké a rozkvetlé město. Líbí se mi ta radnice. To je opravdu nádherná budova. krásný je i Mariánský sloup a kašna. Moc hezká místa navštěvujete. Tak ať Tě nožky nebolí a ještě mnoho toho prochodíš a nacestuješ. Hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, na mne ta radnice dělala dojem, že je podobná té v Olomouci, kdo ví, která je starší, pohledám si to. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Díky za prohlídku Uničova. Ta radnice je zvlášť zajímavá stavba. Měj se moc hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ta mne zaujala právě dříve, kdesi na mapě a tak jsem tam moc chtěla, abych si ji prohlédla naživo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Všechno vypadá moc pěkně. Díky za fotoreportáž.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to víš, je to focení od boku, když tam jsi na hodinu a půl....Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Vidíš, já bydlím nedaleko a vůbec to neznám. Velká škoda. Musím to napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, ale to je dobrý nápad, a pak nám napiš, jaké to bylo. Snad budeš mít hezky, jako jsme měli i my.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Maru, víš, jak jsem ráda, že jsem tam konečně byla? Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Také jsem na něj byla dlouho zvědavá a konečně se podařilo ho navštívit. Jiřina z N.

      Vymazat