sobota 23. září 2023

Podzimní variace

 Tak, jako téměř vždy, když se vrátím z nějakého zájezdu, manžel chce jet autem na nějaký výlet, bylo hezky a tak jsme se snadno a rychle domluvili, že na pár dní vyjedeme a zvolili jsme Jeseníky. Už jsme tam spolu delší dobu nebyli - ale než se tam dostaneme, milé KOČKY, musíme se prokousat místy, která jsem po trase zvolila a která jsem hodlala cestou navštívit - i když jsem ta místa, až na jedno město, už dříve, kdysi, viděla.

Takže se několik dní po sobě budeme tady věnovat našemu podzimnímu dovolenkování - předesílám, že počasí nám přálo a pěkně jsme si volno v horách užili.( Manžel to odřídil a já jsem navigovala, nebýt zmatku na silnicích u Holic při návratu, bylo by to celé bez kazu.)

Prvním pořádným zastavením bylo město Svitavy, kam jsem se po letech chtěla znova podívat,   (právě tam probíhal trh a tak máme doma asi 3 kg krásných jablek)


























.A pro zvídavé - co bylo typické pro naše všechna zastavení? Návštěva Informačního centra ( nákup pidifrků pro vnučku ), posezení u kávy a čaje a něčeho k tomu, oběhání zajímavostí a jejich pofocení a pak, přesun k dalšímu městu...o počtu kafí, lázeňských oplatek, zmrzlin a dalších dobrot pomlčím, co kdyby sem nakoukl můj diabetolog?


28 komentářů:

  1. Hezké zastavení ve Svitavách.Zajímavá je obloha na prvních fotografiích.
    Jiřinko,přeji ti hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tomu já říkám natrhané vatičky, těmto mráčkům. Vyráželi jsme brzy ráno a toto bylo první zastavení v civilizaci. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, hezké fotky a zas krásný výlet Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já nemám ráda někam jet daleko a nestavět, když vím, co je po cestě krásných míst, tak to prostě musíme prokládat cca 2 hodinovými zastaveními, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko milá, díky za krásné Svitavy, neznám je a tak jsem se ráda toulala. A květinový trh - no, to nemá chybu. Těším se příště a hezký víkend s odpočinkem. Pa Eva🙋‍♀️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, když jsem ve Svitavách byla posledně, bylo to počátkem zimy a byly pocukrované prvním sněhem - nebylo to špatné na pohled, ale teď? - o hodně lepší. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Svitavy neznám, jen jsme městem kdysi projížděli. Podle Tvých fotek jsou pohledné.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, opravdu stojí za zastavení a přinejmenším náměstí si užít! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, opět nádherné město, krásná procházka městem i super fotografie. Beránková obloha také nemá chybu. Svitavy neznám, ale město je to opravdu hezké a určitě i okolí. Děkuji za úžasnou podívanou. Hezký den ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, před několika lety jsme věnovali několik dovolených Letohradu, Lanškrounu a tam té krajině okolo a nedám na ně dopustit. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Nádherné fotky, ale to nebe na těch prvních je opravdu wow)))
    Díky za obrázky z míst, kde jsem nikdy nebyla.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, a to mám pro tebe ještě eso v rukávu! Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Vija
    Děkuji za fotky, přes Svitavy mne naši vozili každé léto k babičce do Koclířova a já pak s babí na výlet do Svitav. Jé to je tak dávno. Hezký víkend měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to mi upadla brada, že znáš Koclířov, tam jsem byla asi před dvěma lety na hřbitově fotit, někde to mám na blogu. To je ale náhodička. Tentokrát jsme se tam nestavili, přeci jen jsme měli dalekou cestu před sebou a ještě dalších několik zastavení, jak se uvidí další dny. Hezký den. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    To slibuje pěknou, zajezdovou šňůru👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, Renátko, že tvé očekávání splním! A ráda. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásné Svitavy a také ty obláčky :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzobávání rozinek tomu, Maruško, říkám. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Krásné fotky z příjemného svitavského náměstí a okolí, paráda, díky za další seznámení s neznámým městem 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, takových hezkých měst tu máme, viď? Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Moc hezké fotky ze Svitav! Krásný trh tam mají! A o zmatku nejen kolem Holic něco vím a lehce z toho šílím...
    Jiřinko, užij si neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky za pochvalu, nyní je tolik silnic rozkopaných a nepořádně označených, že šílí kde kdo a je to marné. To asi řídí někdo se dvěma třídami zákl. školy. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Do Svitav jsem s manželem jezdila často, jezdili jsme tam do kláštera Milosrdných sester sv. Vincence z Pauly, vždy jsme jim něco vezli nebo s námi jeli naše kolegyně řádové sestra sv. Vincence♥ Díky za vzpomínku Jiřinko ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jiřinko to máš fajn, že muž chce s Tebou cestovat, a když ne tak Jana. To je super ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, manžel hlavně rád jezdí a řídí auto, Jana zas ráda se mnou ( zatím!) cestuje busem s CK na vybraná místa a s ní si alespoň popovídáme, o ni se nemusím starat, obojí má své výhody. Ahojky a měj se co nejlépe. Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Svitavy byly v roce 2020 naším hostitelem při týdenním pobytu. Bydleli jsme hned proti té krásné fontáně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, u té fontány byla kdysi restaurace a nyní jsem tam manžela zase vlekla a ouha, už je tam prodejna šatů nebo co.
      Jsou změny, které nepotěší. Jiřina z N.

      Vymazat