čtvrtek 21. září 2023

Přes hranice

 V sobotu ráno jsme pěkně vydatně posnídali a pak jsme se vydali přes hory na Slovensko a rovnou do Trenčína, jak dva tisíce let před námi Římané, kteří tu na skále zanechali vzkaz. Měli jsme objednanou komentovanou prohlídku hradu a tak všichni odložili neduhy, stesky a stud a vydali se nahoru na kopec pěkně vysoký a prudký, aby byli u brány včas. Však pak pobíhání po hradu a jeho schodech byl taky pěkný sportovní výkon a teplíčko bylo a nikdo si nestěžoval, jako ti kdysi, že je na hradě zima.

Šikovná průvodkyně nás povodila, leccos nám o historii řekla a čas ubíhal a pohledy z výšky jeden  hezčí než druhý, paráda. Chcete to taky vidět?, milé KOČKY?



katův dům:



tohle zdivo ještě leccos vydrží:


























dole ve městě:














následoval přejezd do lázeňského města se zámkem - Bojnice:























( zámek má spojitost s Baťovými - koho to zajímá, může najít na internetu )

odtud jsme už jeli na ubytování do Zvolena: a v neděli po ránu, hodinu před snídaní, jsem si vyšla s fotoaparátem na náměstí a k zámkohradu:




kostel byl v sedm ráno plný:



zbytky hradeb:















po snídani se jelo....tak o tom si povíme příště!


18 komentářů:

  1. Krásné hrady a zámky.A parádní fotografie,ty prostě Jiřinko dokážeš i podpírat
    hradby.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, taky jednou jsem si někomu řekla o fotku, jinak abych se fotila přes výlohu, hihi.
      Stará babka a staré hradby - jde to hezky k sobě. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala. Všechny místa jsem navštívila, ale je hrozně dávno. Povedly se ti moc hezké fotky.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, někdy je mi líto, že jsme se Slovenskem rozděleni, oni to mají podobně...ale dá se tam jezdit bez problémů, tak co. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Díky za “ranní” cestování s tebou )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, už jsem doma po výletu a zase se vrhnu na zpracování fotek a komentáře.
      Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásný výlet nikdy jsem v těchto místech nebyla a snad někdy navštívíme.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, udělejte si přinejmenším ten Trenčín - je to kousek od hranic a stojí za to.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. V Trenčíně jsem nebyla, takže ráda jsem se na fotky podívala. Ve městě Bojnice jsme byli na dovolené. To už je tedy hodně roků zpátky. Na zámku jsme byli, tenkrát tam nebyl průvodce, ale procházeli jsme zámkem sami a pouštěli si výklad na přístroji k tomu určeném.
    Ve Zvolenu jsem nebyla, ale jako dítko školou povinné jsem si odtud psala s dívčinou též školou povinnou, jak se jmenovala si zrovna teď nemohu vzpomenout. :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že to tam znáš, my jsme tam byli kdysi, ještě za Československa a kupodivu jsem to tam nyní nepoznala ani náhodou!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Můj obdiv mají hrady, zámky ale tvojí výdrž obdivuji snad ještě víc! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, nepřeceňovat! někdy mám pocit, že jedu na rezervu. Jiřina z N..

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou opět nádherná místa. Když jsme před více jak čtyři eti lety projížděli Trenčínem, tak na věži hradu svítila obrovská červená hvězda. Vypadalo to i v té době jako pěst na oko. Z Bojnic pochází naše sousedka a na zámku se kdysi vdávala. Je to nádherný zámek. Krásná místa jste navštívili a já děkuji za nádhernou podívanou k sousedům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já se přiznám, že jsem ten zájezd koupila kvůli Nitře a nakonec se mi líbilo všechno.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Trenčín, při mých cestách do Piešťan jsem jej vnímala jako město módy,kdepak historie. Po pár letech už jen historie,Bojnice👍. Jiřinko, krásně jsi nám vše vyfotila🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to já ráda, kdejakou starou zeď musím mít v bedně. V zimě si to pak můžu pořádně prohlédnout, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko krásný výlet i fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, díky za návštěvu u mne na blogu a musím uznat, že za tři dny jsme stihli hodně. Přitom v pohodě. Jiřina z N.

      Vymazat