středa 27. září 2023

Rýmařov

Vydali jsme se také do Rýmařova a tady jsem měla v plánu podívat se na dřevěnou zvonici v obci Jamartice, pak na náměstí v Rýmařově, na zdejší radnici a okolní měšťanské domy, na překrásnou kapli V Lipkách, o které jsem věděla od Jany, která byla poblíž týden na dovolené s manželem, dále jsme se chtěli podívat  na dost zpustošený zámek v Janovicích a  na křížovou cestu ve Staré Vsi - vše na katastru Rýmařova...

jenže, milé KOČKY, přijeli jsme tam v pravé poledne a vše bylo rázem jinak, Íčko zavřené, takže žádné prospekty, žádné pohlednice, prohlídka náměstí a zámek jen zvenku...nezbylo nám, než to odložit a věnovat čas něčemu jinému.






zámek v Janovicích:















Na náměstí v Rýmařově měli o Harrachových spoustu panelů, tak jsem si je nafotila a možná po večerech vše přečtu...


16 komentářů:

  1. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala, i tudy jsem jen projížděla...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to my už kolikrát jeli k Pradědu a nikdy jsme Rýmařov zblízka neokoukli.
      Až nyní. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. No, ale i tak jste měli co obhlížet a já s vámi. :-)
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jestli mi manžel vydrží další sezonu řídit auto, vydám se tam počátkem léta a pořádně to tam - místa, která jsme zatím neviděli - procestuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Děkuji za prezentaci Rýmařova. Ještě jsem tam nebyla. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, však i ty nám nosíš zajímavosti. Tak na oplátku. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Rýmařov, tam jsem měla naplánovaný klubový výlet s návštěvou muzea Hedva - Český brokát, ulice Opavská. Bohužel se neuskutečnil, vzala jsem zavděk nyní velice ráda Jiřinko aspoň procházkou Rýmařova. ☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, právě moje kolegyně Jana tam před týdnem byla v té Hedvě na brokátech a v té nádherné kapli a doporučila mi to.Tak příště. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Tady mají ještě co renovovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ono všude v pohraničí je to podobné. Ale lidi jsou tam hodní. Alespoň já mám tu zkušenost. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Rýmařovem si teď nejsem jistá,zda jsme tam byli.Možná jsem jim jenom projížděli.Je ale neuvěřitelné,co je všude zajímavostí.Ty máš na to Jiřinko nos.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já to říkám pořád, že je všude něco ke koukání.O zeměpis a dějepis jsem se zajímala od mala a strašně ráda se jedu podívat na různá místa. Však to znáš.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to je zajímavé město a ten zámek v Janovicích tedy ještě bude stát spoustu peněz, než se podaří ho dát dohromady. Je to budova jako hrom, ale koukala jsem, že to asi vlastní Lesní správa, tak že to bude zřejmě "běh na dlouhou trať" . Zaujalo mě to spojení erbů. To je nad vchodem do toho kostela, že? Moc hezké fotografie jsi zase pořídila. Děkuji za ukázku dalších zajímavých míst a přeji Ti krásné dny, ještě i nějaké výlety, dokud tomu počasí přeje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, myslela jsem si, že to zplundrovali vojáci, ale údajně tam byl archiv ( jaký? ).
      Teď je v jednou křídle ta Lesní správa a část zámku se navštěvuje. Jenže takových zámků u nás je a v jakém stavu jsou, to je děs.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko,zas jsem se s tebou podívala kde jsem ještě nebyla.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat