neděle 17. září 2023

S kamarádkou vlakem

 Už jsem si říkala, že těch příspěvků o cestování, vandrování a procházkách bylo dost a že vás, ctěné blogerky a milé KOČKY  nechám vydechnout, jenže - přišlo pondělí 11.9.2023 a my jsme byly s mojí kamarádkou Marcelkou domluvené, že pojedeme vlakem spolu do Kryštofova Údolí - abych tam konečně prošla a nafotila druhou polovinu vesnice. Sama jsem tam jet nechtěla, manžel by autem na stejné místo asi nechtěl a já jsem naopak misi dokončit chtěla.

A pak, výhoda jízdy vlakem byla, že jsme s kamarádkou měly čas probrat vše, co se událo během prázdnin a o čem jsme zatím neměly čas si popovídat. Z Prahy v 7.22 vyrazila Marcelka a já jsem přistoupila pár minut před osmou u nás a pak jsme měly hodně času na pozorování krajiny i na ta povídání.Jelo se nám dobře do Mladé Boleslavi a po přestupu do České Lípy, tady další přestup směr Liberec a v Novině jsme si vystoupily. A pak jsme chodily, kochaly se a já jsem fotila. V úmyslu jsme měly odjezd vlakem do Liberece odpoledne, ale nakonec kamarádka dala přednost busu, především proto, že vlak je na kopci, resp. vlaková zastávka, to se jí nelíbilo. Protože v Kryštofově údolí nebylo možné si v pondělí dát ani kafe, musely jsme to napravit v Liberci a to si piště, že jsme to napravily.Následovala přeprava busem na Černý Most v Praze a cesta domů.

Pro ty z vás, kdo to tam máte daleko, - alespoň se pokusím přiblížit vám, jak to tam vypadá.



















kostel je celý obložený břidlicí:








orloj údajně přestěhují do Křižan: ale zatím si lebedí v Kryšt.údolí:








Tento průřez mými fotkami z druhé návštěvy ( krátce po první ) této půvabné vesnice jsem vám tu ráda připravila, milé blogerky.



28 komentářů:

  1. Jiřinko, byla jsem tam na školce v přírodě s Adamem - 21 let to je. byl uchvácen viadukterm, pak ho stále kreslil... V říjnu by to mohlo vyjít znovu. Uvidíme.
    Děkuji za lákavé fotky a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to máš pěkné vzpomínky, tak pokud ti to klapne, ať máte hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Děkuji za krásné poznání pro mě vzdáleného kraje. Lena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pod Ještědem je krásně, mohu doporučit. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Skvostný výlet. Naše zemička je tak nádherná. V každém koutku se jinak usmívá a vždy krásně a mile.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko,krásné,malebné chaloupky.Také kostel i orloj se mi líbí.Musí tam být opravdu krásně,nikdy jsem tam nebyla.Moc pěkně jste si s kamarádkou výletovaly.Přeju krásnou sluníčkovou neděli.To máme krásný podzim,viď.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, každý den je jako odměna, moc se mi to líbí a počkej, až se zabarví listí, to bude zase něco. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádherná vesnice, byli jsme tam asi před 4roky,ještě fungoval orloj,byli jsme i pod viaduktem . Krásné fotky,ráda jsem se tam zase podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že sis mohla u mých fotek zavzpomínat, pěkné dny, Marie. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, krásný výlet jsem moc ráda, že jsem se tam mohla podívat alespoň s tebou.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, proto to sem dávám, do hrobu si ty fotky nevezmu. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásný výlet, krásné fotky !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani a jak jsme se vypovídaly, to žádným telefonem nezažiješ.
      Zdravím! Jiřina .

      Vymazat
  8. Lezarts
    Já bych to údolí přejmenovala na Pohádkové!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko milá, děkuji za krásný výlet do vzdáleného kraje. A ani jsem se nemusela zvednout z křesla🤗 Krásnou neděli všem na blogu
    Eva🙋‍♀️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, už se chystám na zpracování dojmů z posledních tří dní.Opatruj se a měj moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Tady se mi taky moc líbilo. Úžasný kraj))) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dovol mi otázku : kde u nás není hezky? Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,moc hezká reportáž. Byli jsme tam v roce 2013 a byl to můj první výlet po nemoci, proto si na něj tak pamatuji. Po něm jsme začali cestovat, protože manžel šel zrovna do důchodu. Je tam opravdu krásně, ty chaloupky jsou nádherné a Novinský viadukt je perfektní a zajímavá stavba. Děkuji za hezkou podívanou i připomínku. Hezký večer Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško a já se těším na tvé nové zážitky z dovolené. Pa a písneme si. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,to je pastva pro oči 👍

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to je záhada, milé blogerky, poctivě jsem dnes na všechny vaše komentáře jednotlivě odpověděla a teď koukám, moje plky jsou pryč.Někto ukradol.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že je poctivý nálezce zase vrátil! Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Jiřinko to jste měly s Marcelkou krásný výlet ! I chaloupku bych si tam vybrala... Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat