sobota 30. září 2023

Vzpomínkový

 Mé poznávací zájezdy do Chorvatska se obvykle neobešly bez návštěvy Plitvic cestou tam a výletem na Slapovy Krky na konci zájezdů.

Protože mě Jaruška inspirovala kvetoucími bramboříky a shodou okolností jsem nemohla v noci spát, napadlo mě, že pro ty blogerky, které buď v Chorvatsku nebyly nebo si rády zavzpomínají jako já, dám o obou těchto lokalitách po dva dny pár slov a fotek na blog,

 nějaké protesty? milé KOČKY? - ne ? - tak prosím:

Plitvická jezera: mým tehdejším fotaaparátem -














marně vyhlížíte Vinetoua...

























Toto byl podzimní výlet do Plitvic...

milé blogerky, dnes jsem na cestách a protože fotky z některých výletů přicházejí na blog až po cca týdnu, máte tu zatím na co koukat, než zpracuji novinky, ať se vám u mne líbí.



16 komentářů:

  1. Jiřinko,máš pravdu ráda jsem si zavzpomínala.Je to tam nádherné.My tam byli
    poprvé na devizový příslib v roce 1976.Užij si hezky víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem , jak s ráda říkám, jela z ČR do Chorvatska asi poslední, kdo tam byl, až v září 1999. Ale tak se mi tam líbilo, že časem jsem to tam navštívila s mužem nebo sestrou nebo kamarádkou nakonec 11x na různých místech - postupně a nadšeně. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Plitvická jezera jsme v roce 1968 viděli jen zezhora při krátké zastávce autobusu na magistrále. Je to nádhera. Alespoň jsem si užila vodopády na řece Krka, kam jsme se vypravili lodí po moři z letoviska Vidice. V jednotlivých jezerech pod vodopády se mohlo i koupat. Dnes asi už ne, nevím. Cestou zpět jsme zažili bouří na moři. Připomněla jsi mi skvělé zážitky z mého dospívání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško a to jsem chtěla, aby si lidi zavzpomínali na hezké chvíle. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Tuhle krásu jsem viděla pouze v Pokladě na stříbrném jezeře”:-))) Ale byli tací šťastlivci, kteří se tam mohli v 60 tvých letech ještě vykoupat!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, já jsem tam viděla ty lidi ve vodě daleko později. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko to je opravdová nádhera a koukám na Tvoje fotky opravdu se zájmem a obdivem. Tak je to tak nádherné, že člověk asi neví, kam koukat dřív a vybírat pak ten nejlepší záběr. Bramboříky tam kvetou jako v Mníšku, kde jsem je fotila. Ty vodopády jsou úžasné. Děkuji za krásné fotografie a že jsem se tam mohla pomocí Tvých nádherných fotografií také podívat. Doufám, že zájezdík je super a těším se na fotografie. Pa a krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tys mě inspirovala a tak jsem ty starší fotky vyhledala a ono se toho nabalilo více, tak pár dní bude Chorvatsko a pak dám na blog ty novější...ono nám to tady spolu rychlejc uteče, ten podzim?
      Dnes jsme měli skvělé počasí a snad to bude vidět i na fotkách. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, Plitvická jezera jsem na vlastní oko neviděla, ale byli jsme v národním parku Krka a tam se nám líbilo moc. Je to už nějaký ten rok zpátky, výlet do parku byl součástí poznávacího zájezdu. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to si zítra zavzpomínáš - je to připravené. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, podzimní výlet na Plitvice plánujeme už spoustu let a pořád nic. Letos to zase nebude :o) O to víc jsem si užila tvé fotky, manžel mi kouká přes rameno...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to je hezké, že spolu i koukáte na můj blog, rdím se. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Děkuji za fotky ze Splitu. Navštívili jsme ho v době, kdy analogový fotoaparát měl film s 12. snímky a to se fotili i účastníci a nemohlo se fotkami plýtvat. Článek mám hotov, čeká ve frontě dříve napsaných. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, na to si vzpomínám, že když jsme byli v 1998 ve Skotsku, měla jsem sebou tři filmy po 36 políčkách a šetřili jsme všichni a dnes bych přivezla fotek!
      Leda, že bych tam opět jela, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Z filmů o Vinetouovi to hodně lidí zná.
      Květuško, přeji ti krásné podzimní dny. Jiřina z N.

      Vymazat