čtvrtek 7. září 2023

Za mne spokojenost

 Jedním z plánovaných zastavení na tomto výletě bylo navštívit kapličkový hřbitov v Albrechticích nad Vltavou a na to jsem se chystala opravdu hodně let. Konečně se zadařilo, ono se tam totiž i normálně špatně dostává, natož, když se kolem Písku staví a silnice jsou rozkopané.

Ale předtím, než vás s tím zázrakem seznámím, na pár snímků jsem si nechala zastavit i u bývalé tvrze v Chřešťovicích, kde se pilně pracovalo :








Bylo krásně a krajina byla pěkně tvarovaná, hodně krát za den jsme si pochvalovali výhledy až k Šumavě a kdybych tušila, jak neslavně dopadne naše návštěva ZOO, byla bych raději volila znova výstup na rozhlednu v Písku - na Jarník. I když i tam jsme byli vícekrát. Záměrně jsme minuli Sv.Kopeček u Příbrami, Týn n.Vl. jsme jen projeli a Bechyni i Klokoty jsme minuli. Tady všude jsme již opakovaně byli jindy.

A nyní popatřete: milé KOČKY!























O kostele a hřbitovu se píše:

První písemná zmínka o kostelu sv. Petra a Pavla pochází z let 1344 -1350. Původní románský vzhled byl po mnoha úpravách a přestavbách značně změněn, dnes ho prozrazuje hlavně hranolová věž s typickými podvojnými okny. Největší úpravy proběhly v 1. polovině 19. století a jsou spjaty se jménem faráře Víta Cízy. Na stěnách interiéru je velmi cenná malířská výzdoba, zejména románská malba Poslední soud.
Mimořádnou zvláštností hřbitova u kostela sv. Petra a Pavla je 108 kapliček u hřbitovní zdi s malbami lidových malířů, doprovázenými básničkami lidového umělce.
Připomnělo mi to hřbitov v Koclířově, ale tento je obzvláště zajímavý. Však jsem se mu s fotoaparátem věnovala na 100 proc. delší dobu.

18 komentářů:

  1. Jiřinko milá, když nemůžeš spát, kam se podíváš? Zdravím Tě a jdu na časnou návštěvu. Byla jsem zvědavá a Albrechtice trochu tipovala, je to prostě skvost a s radostí koukám, že stále opečovávaný. Byla jsem tam před řadou let, také jsem si hodně přála vidět tento hřbitov na vlastní oči............
    Jinak s dovolením malá oprava - u Příbramě není Sv. Kopeček, ale Svatá Hora, na to jsou místní trošku hákliví. A kdybyste tam jeli, tak se předem podívej na www, jestli je přístupná zvonice - to je opravdu zážitek.
    Přeju klidný den, dnes máš asi výjezd na Karlák, jestli se nemýlím. Tak dobré pořízení. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, no jasně, jak jsem mohla napsat Kopeček, ten je v Olomouci a v Mikulově, blbnu.
      No vidíš, dobrá rada - ač jsem tam byla vícekrát, ve zvonici ne.
      To ostatní napíšu v mailu. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nádhera, Jiřinko! Někdy to trochu trvá, něž to klapne… tohle fakt stojí za to!
    Měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky jsem se dobu těšila...a to počasí se nám povedlo. Zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Pro mě místa neznámá))) ale podle tvých fotek si vybavují reportáž v tv.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, Evi, když to dávali v Toulavce, manžel povídal: tentokrát Toulavka nejde v našich stopách, ale předběhli tě.
      Moc jsem to toužila vidět na vlastní oči.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, to jsou zase krásná, pro mě neznámá místa. Svým způsobem máte výhodu, že bydlíte uprostřed republiky a můžete se vydat na kteroukoliv stravu a vždy najdete plno nádherných míst. Tady jste zvlili s navštívili moc krásná a velice zajímavá mista. Děkuji Ti za krásnou podívanou a přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, škoda jen, že jsem neměla možnost přečíst si všechny ty texty pod obrázky. Je to tam hodně působivé. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, díky za tvoje reportáže z krásných, pro mě neznámých míst. Ráda jsem se s tebou prošla aspoň virtuálně. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak tos mi udělala radost, že to sem nesázím zbytečně. Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak to je tedy krásné a zajímavé. Moc ráda jsem se tam, byť jen prostřednictvím fotek ,prošla. Je to nádhera !
    Měj se hezky!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko,to je nádhera.Naprosto žasnu.Díky,že jsi nám to umožnila.
    Škoda,že je to taková dálka,to bych chtěla vidět na vlastní oči.Naložíme kočičku a jedeme.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, taky jsem byla ráda, že se nám to konečně povedlo, ovšem manžel tam nakoukl a odešel do auta! Někam se mnou jde a někam ne.
      Hlavně, že mne tam doveze. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Tak to je opravdu neobvyklý hřbitov, hotová galerie pod širým nebem! To stojí za výlet .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, dlouho jsem si ho plánovala a vyšlo to. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, kapličkový hřbitov mám taky v plánu, krása! Příjemný víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to se ti bude líbit, ale blíž to máš do Koclířova. Tam jsme byli před asi dvěma lety cestou do Kroměříže na dovolenou. Pa Jiřina z N.

      Vymazat