pondělí 9. října 2023

Bazilika ve Waldsassenu

Milé KOČKY, z Bayreuthu jsme se odpoledne vydali do města Waldsassenu, projížděli jsme úhlednou kopcovitou krajinou Smrčin po bezchybných silničkách, abychom navštívili toto městečko, kde se nachází cisterciácký klášter a vyhlášená, čerstvě opravená Basilika minor, s neobyčejně krásnou vnitřní výzdobou, s mnoha relikviemi křesťanských mučedníků.




























jako poslední a nikoli zanedbatelné čekalo nás na závěr zájezdu zastavení na kopci, s úžasnými výhledy do okolí, u poutního kostela Kappl - kaple s překrásnou vnitřní výzdobou a neobvyklým půdorysem.





























a pak? -  pár kilometrů do Chebu a cesta ku Praze.



24 komentářů:

  1. Jiřinko, to je zase nádhera. Bazilika je překrásná uvnitř, nádherné zdobené varhany i celý vnitřek bohatě zdobený freskami, zaujaly mě i renesanční tvary štítů některých domů ve městě a pak ta kaple neobvyklého tvaru, ta je také velice zajímavá. Zvláště mě upoutalo umístění varhan na balkónovém kúru. Úžasné jsou i vyřezávané zdobené lavice. Jiřinko, děkuji za nádhernou podívanou a přeji ti ať máš úspěšný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ráda jsem se o dojmy podělila - my s Janou si říkáme, že je to naše výletování součástí psychické hygieny, práce doma neuteče.
      Už jen to, jak jsme jeli těmi lesy prosluněnou krajinou mi udělalo dobře. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Moc krásná místa, Jiřinko! I když mě to trochu rozesmutnělo - naposledy jsem u nás byla v Doksanech, Roudnici - jaký rozdíl mezi našimi a německými kláštery... Naše ošumělost má sice velký půvab, ale přece, nějakou údržbu by to chtělo.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, rozumím ti, v Doksanech se stavujeme často a je to pořád téměř stejné.Přitom taková významná památka. Ale poslední roky církev dostává dost peněz a nikde se to nepromítlo.Kostely u nás pozavírané a emůžeš mnohdy ani přes mříž nahlédnout, je to těžké...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, moc krásný výlet a fotky.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, jsem ráda, že se ti na našem zájezdu líbí. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vija
    Já tušila, že pokračování bude opět nádherné. Hezký den měj. J

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko,bazilika je nádherná a úžasná výzdoba vevnitř.Něco podobného jsem asi ještě neviděla.
    Líbí se mi moc i poutní kaple,zajímavá stavba.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, u té kaple to mělo velké kouzlo i venku, ty výhledy do krajiny.Musela jsem počkat, až skončí mše a pak jsem rychle uvnitř nafotila pár snímků.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Měly jste tedy co k obdivování. Musím si fotky prohlédnout ještě jednou.
    Měj klidné pondělí.
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, v té bazilice jsem taky moc nechtěla obtěžovat s focením, ale pár fotek jsem udělala, připomnělo mi to kostel na Strahově. V Bavorsku a ve Švábsku jsem viděla hodně krásných svatostánků. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Samá krása pro oko, prostě bohatě zlacené a kudrlinkové baroko:-)
    Hezký výlet v podzimních barvách!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, líbilo se mi moc, že jsme nikde přehnaně nespěchali a výlet to byl opravdu pohodový. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. http://es-ideas.blogspot.com/
    Moc pěkné. Tvoje fotky se mi vždy líbí. Eva

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné cestování, díky za to, že jsem se ho mohla díky tvým hezkým fotkám zúčastnit.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko moc hezká místa a Ty vše umíš nafotit ! Mávám Ti z Jeseníku, jsem v lázních. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, Jeseník - moje oblíbené místo k pobytu. Užij si to i za mne. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Ta kaple je fakt zajímavá a silně mi připomíná pohled na věže kostela Povýšení sv. Kříže v Litomyšli z Klášterních zahrad. Dokonce i barevnost je stejná....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, mne překvapilo, jak je to postavené dokulata, ale uvnitř s takovými třemi jako výklenky.
      A navíc - v tom počasí to bylo velmi příjemné se tam projít a pokoukat do kraje.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Asi moc ráda Jiřinko cestuješ a tady na blogu budeš mít krásnou památku , Nádherné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to je moje vášeň od mlada, nejprve po ČSR a pak, když už to bylo možné, i párkrát za ,,čáru,, ......ale po událostech v posledních dnech - bude s tím asi konec.
      Letos mě čekají ještě tři cesty, už zaplacené a dál se uvidí, co život přinese. Moc tě zdravím a pozdravuj na Strakonicku.
      Jiřina z N.

      Vymazat