neděle 8. října 2023

Posledního září

 Čekal nás zájezd do Německa, na který jsme s Janou měly už dlouho políčíno, zaplaceno a jen jsem doufala, že nebude pršet.V Bayreuthu jsem kdysi byla s jinou kamarádkou na zájezdu Velikonoční kašny a to mělo tehdy město jinou atmosféru. Tentokrát, milé KOČKY, byl program více směřován na mnohá vyhlášená zdejší lákadla.

Takže - v sobotu 30.září 2023 jsme si udělaly výlet s cestovkou CK Kiwi - busem z Prahy do Bayreuthu a po příjezdu začal fičák po památkách. Počasí během cesty strašilo, ale nakonec se v Byreuthu rozjasnilo a měli jsme až do večera slunečno a teplo. Krása nesmírná.

Přímo ve městě mělo naše působení 4 etapy:

nejprve procházka zahradou s názvem Eremitage k Novému Zámku: 





detail stěny:
















potom pouze busem k pěknému parku a Festivalové divadlo na Zeleném vrchu: tam jsem ani nefotila

následovala procházka pěší zónou a posléze návštěva Markraběcí opery a obdiv nad její vnitřní výzdobou - zapsaná je v UNESCO















poslední byla prohlídka určitých částí zámku a především přilehlého parku:

















Zajímavosti o Fridrichu a Wilhelmině z Bayreuthu a jejich počinech v baroku se jistě hravě dočtete na internetu...1735 - 1763, stejně tak o Richardu Wágnerovi a jeho životě v tomto městě.

O dalších aktivitách na tomto zájezdíku se, milé KOČKY, dozvíte ode mne již zítra ... pojmy jako rekatolizace, baroko, fresky, cisterciáci, rezidence se prolínaly celým naším zájezdem. Mne to prostě baví!



26 komentářů:

  1. Ó, no takové místo si to sluníčko prostě zasloužilo! Nádhera, Jiřinko!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, a to jsem váhala, zda do Bayreuthu znova jet - bylo to moc fajn. Hlavně jsme měli krásné počasí. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko to je nádhera. Krásné parky, upravené stavby, ta zeď v detailu vypadá zajímavě, lázeňský altán mi připomněl Bělou pod Bezdězem, kde je také takový, nádherné, rozkvetlé zahrady plné krásných soch. Zámek je opravdu veliký. Úžasná podívaná. Děkuji za tuto krásnou reportáž a těším se na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to město klidně na celý den a to další, co jsme viděli jinde, by si zasloužilo další den, ale i tak jsme toho stihli bez spěchu dost. I posezení s polévkou a černým pivem!
      V Bavorsku to bez piva nejde. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. No a mne zase moc baví být s Tebou na těchto výletech, byť jen zprostředkovaně.
    Krásné místo, zajímavý je detail zdi.
    Pohodovou neděli, Jiřinko !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, především jsme viděli krásné stavby a krásné parky a to mělo pěknou i když už podzimní náladu. Moc jsme si to s Janou užily. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,to jste si užily krásný výlet a těším se na pokračování.Preji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný výlet. Díky za tip na další cestování. Do Německa jezdím moc ráda.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pokud zakotvíte kolem Chebu, je to odtud kousek na výlet.A je toho tam hodně k vidění. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Škoda, že jsi nemohla slyšet moje Ách a Óch! Nádhera a lákavá pozvánka na pokračování Tvojí reportáže!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, letos nás čeká ještě několik cest, ale tahle se povedla. Nějak jsem to letos přehnala...už musím zajistit zimní spánek v brlohu.
      Znáš to, sice opelichaný medvěd, ale nacpe se malinami a pak spí až do jara.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Město plné památek! A krásných. Mě zaujal ten první záhon u Nového zámku. Začínám přemýšlet že zas vrátím do teď zrenovovaného záhonu okrasné trávy. Tedy jen ty nízké....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to by mohlo vyznít dobře, líbí se mi takové jako ježci, co mají barvu modrošedou.Tam měli ty záhony moc hezké. Na to, že bylo posledního září, byly kytky ještě v plné síle. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko milá, díky za krásnou procházku. Že si ale umí užít všechna roční období👍
    Hezký zbytek dne a v úterý držím pěsti a myslím na Tebe (jindy tedy taky). Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky za fotky, kdy jsi tam také byla a držím palce i já tobě, bude to náročný týden.
      Napíšu ti. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, ty jsi opravdu neuvěřitelná cestovatelka 😀 Nádherná místa a k tomu parádní podzimní počasí, ty si prostě umíš vybrat. Díky za fotky, jsou krásné 😊😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Evi, to byla klika, že nám počasí přálo, nemohlo být takhle, když jsem byla s vnučkou v Irsku? Ale i tak, díky za tu možnost. Jiřina z N.,

      Vymazat
  10. Jiřinko,to je tedy nádhera.Nevím,co obdivovat více.Stavby,úžasné sochy
    a ty nádherné záhony.Navštěvuješ samá úžasná místa o kterých nemám ani ponětí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já mám několik oblíbených cestovek a u nich si přečtu program a pak vybírám a přemlouvám buď Janu nebo někoho z rodiny, třeba sestru a pod. - aby jely se mnou...Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Opravdu nádhera. V tamní budově opery zpíval tento víkend náš známý operní pěvec a poslal nám fotky interiéru. No nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, musím souhlasit, je to moc krásná prostora.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Vija
    Jiřinko, krásný výlet, tolik k vidění a ještě za slunečného počasí. Těším se na další. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, přidám, neboj. Dokud mi to nohy , zdraví a finance dovolí, občas se ještě někam vydám. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Krásný výlet a krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, díky .- vybíráme si s Janou brzy dopředu a vždy si přeji, aby nám na den Dé nepršelo. Jiřina z N.

      Vymazat