úterý 3. října 2023

Po hradbách

 Poslední den našeho zájezdu ( tentokrát to bylo se sestrou Helenou ) jsme jeli do Dubrovníku a cestou jsme se zastavili na místě, kde se těžila a těží z moře sůl a mají tady malou ,,čínskou,, zeď, ano, je to Ston, každopádně velmi zajímavé místo na poloostrově Pelješac..





Dubrovník jsme si užily obě, odjíždělo se odtud pozdě večer a tak jsme měly spoustu času na památky a také - na procházku kolem celého města, zapsaného v UNESCO, po jeho hradbách, odkud máte skvělý přehled o celém městě.

Původně se město jmenovalo Ragusa a má bohatou a velmi zajímavou historii.

Milé KOČKY, tak jen připomenu trochou fotek:

















sestra v akci:












tehdy byla lanovka na blízký kopec po válce ještě poškozená a tak jsme ji nemohly využít...

20 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Maruško, tohle byl pozdně podzimní výlet a tak je to na fotkách znát.
      Byly jindy i letní do Chorvatska a ty fotky jsou hezčí. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, na Stonu se nám moc líbilo a máme na něj veselé vzpomínky, stejně jako v Dubrovníku a arboretu Trsteno, to byl velký zážitek.
    Děkuji, zavzpomínala jsem si!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, lidem, kteří tam byli, se dobře vzpomíná a těm ostatním třeba dodám inspiraci? Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, hezké fotky i město obdivuji kolik jsi toho procestovala.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já jsem cestovala léta jen u nás a v okolí a do dalších zemí jsem vyrazila celkem pozdě. Ale nestěžuji si. Udělala jsem pro to hodně. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko i já vzpomínám na Dubrovník u Tvých fotografií. Máš spoustu zážitků ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, letos jsem cestovala taky hodně a cítím, že už s tím bude brzy konec.Ještě, že mi zůstanou ty fotky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tvoje vzpomínkové fotky vždycky potěší !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to jsi hodná. Kdo ví, jestli příští rok ještě budu schopná někam vycestovat?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Opět krásné fotky.Měj se hezky!Marťa.

    OdpovědětVymazat
  7. V Dubrovníku se mi hodně líbilo.Na hradbách bylo velké horko a pamatuji se,
    že jsem měla lahev s vodou a pořád se polévala.Byla jsem tam nadšená z úžasných
    kamenných uliček.V Chorvatsku jsme byli hodněkrát,ale sem jsme se už nepodívali.
    To už jsme cestovali s dětma a nakonec i s vnoučatama.Je tam všude krásně.
    Jiřinko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, každý má ty vzpomínky trochu jiné, ale převážně pěkné. Tak ať nám vydrží.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Užila jsem si to s Váma děvčata, jako bych tam byla😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rády jsme tě, Renátko, na procházku po hradbách přizvaly. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Zdravím naší 🥾🥾🍀,vyletování Ti Jiřinko přavidim 🍀

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky, děkuji za kuk Jiřinko♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, tady máš výhodu, že nemusíš celou noc sedět v busu. Jiřina z N.

      Vymazat