sobota 7. října 2023

Praha navečír

Poprvé, kdy chodím léta okolo tohoto nenápadného kostela, byl tento otevřený a tak jsem tam nakoukla a pár snímků honem nafotila, než mě někdo vykáže s foťákem ven, ale nestalo se. Jenomže se tam začali scházet lidé asi na pobožnost a tak jsem vycouvala: Kostel Nejsvětější Trojice ve Spálené ulici:


napsali o něm:
Barokní trojlodní kostel vznikl v letech 1708-13 podle návrhu českého architekta Octavia Broggia a pod vedením stavitelů Kryštofa Dientzenhofera a Jana Jiřího Aichbauera. Trojlodní stavba na téměř čtvercovém půdorysu s věží nad presbytářem a bohatě zdobeným průčelím. Mobiliář je většinou z druhé poloviny 18. stol.

foceno v šeru, bez blesku









 Pak jsem si dopřála před setměním ještě malou procházku od mostu Legií ke Karlovu mostu a přes něj - abych zachytila poslední sluneční paprsky...a pak hurá domů.



































Všude bylo hodně lidí, hodně cizinců a plné hospůdky, lidé využívali teplého a příjemného počasí.

26 komentářů:

  1. Jiřinko milá, zdravím z trysku životem a přeji krásný víkend. A díky za fotky, dýchá z nich pohoda. A Senovážné nám.včera - slyšela jsem, že je krásné, ale nikdy jsem tam nedošla. A zvěsti měly pravdu - díky, že jsi mne tam vzala.
    Příští týden mám "Prahu" 2x a pak ještě 1x lékař u nás............ale ani Ty se, myslím, nudit nebudeš. Tak nabíráme sílu :-)) Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, v út mě čeká trochu náročný den, ale pak to bude zase 14 dní přijatelné? Chtěla bych tomu věřit. Tobě přeji, ať to proběhne v pohodě a je ti dobře.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Kostel je krásný,ale moc se mi líbí fotografie Karlova mostu.Je neuvěřitelné,
    co je tam pořád lidí i já si ho jenom tak pamatuji.
    Jiřinko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko a těch lodiček pod ním - až jsem se divila. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, nejsem si jistá, zda jsem v kostele byla - ráda jsem se podívala. A fotky kolem Vltavy, ty prostě neomrzí...
    Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, kostely navštěvuji ráda a krásný víkend přeji i tobě. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Pěkné fotky. Podvečerní Praha se podobá té ranní, jen sluníčko je z jiné strany. Přeji hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, měj se hezky, ať tě víkend zastihne kdekoli. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Užívala sis ten podvečer v Praze plnými doušky. No a já teď taky !
    Klidnou sobotu, Jiřinko !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla to taková procházka v příšeří. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Díky za krásnou procházku Prahou, snad se tam v prosinci konečně taky dostanu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to budou adventní trhy v plném proudu a langoše, svařáky a trdelníky na každém rohu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou úžasné fotografie. Kostel je uvnitř opravdu nádherný a Karlův most s posledními paprsky slunce...to je prostě paráda. To už jsi určitě domů přišla ta tmy...úžasný je ten balkón s muškáty, líbí se mi i fotka s těmi cizinkami v zeleném... nádherné fotografie jsi pořídila a opravdu si je všechny vychutnávám. Jsi moc šikovná. Přeji ti krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jsi moc hodná, ale bohužel ten balkon se mi povedl rozmazaný, ale dala jsem ho sem i tak. Tak třeba jindy se povede lépe.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky. Karlův most nikdy nezklame a malý balkon s muškáty, to je hodně oblíbené místo pro fotografování. Měj se hezky, moc zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, skvělé by bylo sednout si do některé té předzahrádky a u dvojky růžového jen tak lelkovat. Případně si s někým zajímavým povídat a mít dobrý výhled na atraktivní část Prahy. Jiřina z N:.

      Vymazat
  9. http://es-ideas.blogspot.com/
    Pražské fotky nikdy nezklamou.
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  10. Lezarts
    Zlatá hodinka, pěkně nafocená v krásných kulisách Prahy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, škoda, že už nemám Nerudovku v noci a v mlžce, to se mi kdysi dost povedlo a zkusím to v zimě znova. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Praha je fotogenická, nikdy neomrzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, Míšo, díky za návštěvu. Jak se vede? Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Koukám, že mi operuješ v rajónu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře, dej ženské chvilku v Praze a foťák do ruky ....mimochodem, od té doby jsem tam s foťákem byla 2x a nic, ani snímek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. Květuško, v takovém městě je pořád na co koukat. Jiřina z N.

      Vymazat