pondělí 20. listopadu 2023

Děčín podruhé, aneb

 aneb návrat do čtvrtečního povedeného dne: Labe odneslo všechny mé momentální chmury dál k moři, asi do Hamburku? a já jsem se kupodivu nejen potěšila, ale i obnovila vzpomínky na mé dávné skoro dospěláctví. 

Na to, jak jsme v noci při tranzistoráku tančili na Tyršově mostě a to jsme šli pěšky z Děčína do Bynova - spolužačky a spolužáci měli taneční, mne holky ze třídy pozvaly,  nic nám v noci nejelo ( tehdy po Děčíně jezdily trolejbusy ) - spala jsem u jedné z nich. Tentokrát jsem most prošla s fotoaparátem a byla ráda, že těžké duchny na obloze odpluly jinam a nehyzdily mi snímky.

Zašly jsme se sestrou k zámku, ale už se téměř stmívalo, v Růžové zahradě se pilně pracovalo a na dotaz mi odpověděli, že na jaře to bude hotové a přístupné. Tak jsme zámek obešly a daly se k Hl.n. a jely domů.

Milé KOČKY:

Myslím, že to pro mne byl přínos a dobře jsem udělala:práce na mne doma počkala a nic mi neuteklo.







podzim v zámecké zahradě:


















V zámecké zahradě bylo tradičně hodně pávů, ale tentokrát se mi nepodařilo žádného pořádně nafotit. Měli schované hlavy a bez nich nevypadali dobře.


28 komentářů:

  1. Do Děčína jsme jezdili pár let k manželově sestřenici,ale ta se odstěhovala na Slovensko.
    Díky tobě jsem ho poznala zase trochu jinak i když okolí zámku jsme trochu prošli na naši
    dovolené na Tolštejně,ale to už je také pár let.Já mám podobně hezký vztah k Jičínu,kde jsem čtyři roky studovala.Do Jičína jedu vždy ráda,jinak města nemusím.Krásně jsi vše nafotila,mají tam zajímavé domy.Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Jičín navštěvujeme také docela často a je to hezké město i jeho okolí. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Opakovala bych se, snad se tam v dohledné době dostanu.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den, Jiřinko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mám ráda i široké okolí Děčína a celou trasu z Dc do Drážďan.
      Když jsem v krajině bez kopců, jsem nervozní. Jiřina z N:

      Vymazat
  3. Tak jsem se zase krásně Děčínem prošla. Moc hezké fotky.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mít čas a být to v létě, ještě by to chtělo vylézt na některou ze tří rozhleden a nafotit Dc z výšky. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Děčín mám v čekárně výletů již dva roky, snad to vyjde příští rok a bude tam vše hotové. Jára nám ho také přibližuje. Už aby bylo jaro. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice a to je tam ZOO a výhledy na Labe i zámek naproti, ferrata, plavby lodí a pro každého něco.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko hezky ses prošla pro mě známými místy. Růžová zahrada se opravuje celý letošní rok, jen chvíli byla otevřená dokud kvetly růže. Terasové zahrady mám ráda a nábřeží také. Je tam krásně a docela klid. Moc hezky jsi fotila. Za soumraku to není jednoduché. Děkuji a přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, známá místa a vždy tam najdu něco zajímavého, nedá se nic dělat, ale stále tam vidím ty roky 1963 - 66.Jen v té době nebyl zámek přístupný a dost mě to štvalo.
      Vzpomínaly jsme se sestrou na trolejbusy, na Vých.nádraží plné vlaků, lávku přes něj. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko lávka přes nákladové nádraží je nová a jde se po ní nahoru k nemocnici a pak na Kvádrberk. My už ale na Kvádrberk volíme k nemocnici cestu busem č. 201 a na Kvádrberk už máme vlastně polovinu stoupání za sebou a tím manželovi ušetřím síly.

      Vymazat
    3. Taky jsem si, Jaru, říkala, že bych to od Hl.n. vzala busem na Kamenickou a kolem špitálu došla na Kvádrberk a pak dál na Růžovou vyhlídku, ještě si to rozmyslím. Za tu lávku dík. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, moc krásné fotky a vzpomínky.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, díky, mám k tomu městu letitý vztah. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc pěkné fotky. Růžová zahrada musí být v letních měsících nádherná. Možná se také někdy dočkám výletu do Děčína. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, z Prahy jsi tam vlakem z Holešovic coby dup. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. 'Lezarts
    Děčín je v-děčná destinace:-) Ta růžová zahrada je lákavá pozvánka na příští konec jara!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to je příjemné místo a pěkné rozhledy. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, máš můj velký cestovatelský obdiv. Měj se hezky, zdravím z lázní)))Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I ty jedna rozlítaná Evi, díky a musím se k tobě podívat, které to jsou. Včera jsem studovala mapu a lázně na Slovensku a říkala jsem si, že by mi některé docela slušely. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Zdravím Jiřinko, a moc děkuji za komentík na mém blogu - foto. Krásné fotečky jsi pořídila líbí se mi moc hlavně ta růžová zahrada je nádherná. Opatruj se a měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, až bude v létě plná barevných růží a vůně, přijde čas se tam opět podívat a potěšit smysly. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. No, vida, a já budu asi jediná, kdo napíše, že jsem v Děčíně asi nebyla, neuvědomuji si to, ale to je hlavně tou vzdáleností. My jsme jezdili "jinam" a to je hlavní, pokud člověk se chce rozvíjet a může, hlavně nesedět doma, je dobré poznávat okolní i vzdálený svět, jen tady si připadám, že všichni = všechny to tam znají a já ne. 😎 Tady se samozřejmě směju, protože jsem kdysi měla strach, abych jednou nemusela říci, že jsem se nikam nedostala. A to mi, aspoň myslím, nehrozí. 👼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já zas mám velké nedostatky tam u vás, Ostravsko a pod, ale ráda bych to ještě napravila, chystám se na to.Taky bych ráda do Těšína.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Stále mne mrzí, že byl Děčín jen přestupní stanicí a neměli jsme více času ho projít. Ale od tebe a od Jarušky už jsem viděla nejen letí, ale i podzimní fotky. A stále mne to město a okolí láká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jak tě znám, ty si něco naordinuješ. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. V Děčíně jsem byla jen 1x Jiřinko♥ , jeli jsme tam na návštěvu za kamarádkou do Valkeřic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, přes Valkeřice jsme jezdili k našim a taky na Bukovou Horu.Mám to z mládí hodně prochozené pěšky. Jiřina N.

      Vymazat