úterý 21. listopadu 2023

Návrat v čase

 Moje dcera se zeťem mi udělali radost, když se jim postupně narodily dvě holčiny, obě vnučky jsem měla možnost dost často hlídat a věnovat se jim od 04/2004 do 12/2017, období pro mne velice důležité a příjemné. Prostě super babičkovství! Využila jsem toho na 130 procent, vnučky přiměřeně rozmazlovala a brala jsem je na každoroční dovolené o prázdninách, ukázala jim kde co je v republice pěkného a mají solidní základ. Co já jsem s nimi navštívila výstav hraček, kočárků, panenek, medvídků a pokojíčků, nádobíček. Neumím si vůbec představit, že by žily někde daleko a viděla jsem je dvakrát za rok.

Jak ráda jsem na pozvání jezdila na jejich koncert do hudebky, obě hrály na flétnu.Těch kroužků, kam jsem je doprovázela, obohatily mi život.

Milé KOČKY, pravda, od té doby, co jsou to studentky, už se vídáme méně, ale víme o sobě a jsme občas rády spolu. Letos jsem si dopřála zájezd do Irska se starší z vnuček a jak se mi hodilo, že umí francouzsky a anglicky. S mladší jsme si vyjely na zájezd do Polska a to samé musím říct o této vnučce. A ty plesy v Lucerně! - taková krása.

Ráda bych se dožila dostudování obou a viděla, jak si povedou dál v životě. 




27 komentářů:

  1. Jiřinko,jsem na tom podobně.První vnuk se narodil 2001a začalo občas hlídání,intenzivnější
    bylo až od roku 2009,to jsem šla do důchodu a to už jsem měla čtyři vnoučata.Byly to
    nejkrásnější roky.Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, pro vnuky je děda a pro vnučky babička určitě přínosem, šla jsem do důchodu 2009 v červenci a ještě občas pracovala, měla jsem na vnučky spoustu času. Tehdy jsme to lítání po kroužkách hravě zvládala.
      Teď máme náhradníka - ochočeného Honzíka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásná slova, Jiřinko! Moc ti přeji, aby se ti tvé přání splnilo. Jsou jejich zlatá babička!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mne to s nimi vždy moc bavilo. Jen to moje zpívání občas skřípalo, divím se, že to na těch dětech nezanechalo stopy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Taky jsem babičkou ráda. Když byla vnoučata malá užívala jsem si je plnými doušky. Jak píšeš, vyrostla a už je to trochu o něčem jiném. Ale stále o sobě víme. I s tou nejstarší, která se rozhodla nějaký rok být zdravotní sestrou v Saudské Arábii, máme stálý kontakt díky současným technickým vymoženostem :-).
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to je krásný vztah, co ty máš s vnučkou. Ale vy, loutkáři, rozdáváte radost i cizím. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Naše druhá a nejlepší šance VNOUČATA❣️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, bohužel, strašně rychle to uteče a vyrostou a všechno je rázem jinak.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Hezké vzpomínky a vnučky, když byly malé. Já mám vnoučat šest a už jsou velcí. Také ráda vzpomínám na hlídání, na společné dovolené nebo výlety. Jen těch pravnoučat se nemůžu dočkat. Mladí dnes moc nespěchají a někdy se tomu ani nedivím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jsi tedy bohatá babička. Taky máš dětí více, já jsem proti tobě troškař.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, mám ještě malé vnučky 7,4a 1,5 a užívám si jich a doufám, že jednou na mě budou vzpomínat jako já na svou babičku.Tve přání se určitě výplní.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, taky tě zdravím a všem babičkám přeji tu radost z vnoučátek.
      Jen těch legračních situací a hlášek, co bylo, když byly malé!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je krásné povídání :)
    My máme malé vnoučky (3 a 5) - hlídáme, když je třeba. Je to radost:) Ale běhají daleko rychleji než my...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správný postřeh, v tomto jejich věku to jistí vodítko. Měj se moc hezky Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, vnučky měly skvělou babičku. Vzpomínají ony i ty. měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, mladší vnučka jednou povídala, že by bylo zajímavé zajet na všechna místa, kde jsme o prázdninách společně kdy byly. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Je to moc hezký článek a pro někoho možná i tip, "jak se to dělá". Dám opačnou otázku - měla jsi i Ty podobnou babičku jako mají vnučky? Žilo se jinak a moje babičky nikam necestovaly, na nic "nebyl čas", ale pořád na ně vzpomínám. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já jsem měla babičku ( matku matky ) a ta mě brala sebou všude, na trávu pro králíky, na bylinky, do lesa, pořád jsme běhaly po kopcích na Děčínsku, Druhá babička žila na Strakonicku a s tou jsem neměla takový vztah.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Já hlídání mám dávno za sebou, nějak mi ty vnuci vyrostli. Nyní je ve Strakonicích výstava hraček našich mladých let♥ Těšila jsem se na vernisáž, ale v noci mě bylo zle. Od té doby co mě nahodili se moc dobře necítím. Krásné panenky Jiřinko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to mě mrzí. Snad se dáš do pořádku. Určitě ti napíšu. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Vnoučata vždy nalejí novou energii do žil, že?
    Taky jsem ráda babičkou))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a má to výhodu, že je můžeme vrátit rodičům. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko to je hezká vzpomínka, být babičkou je moc fajn. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Jiřinko, krásně jsi to napsala. Období dětství vnoučat se zdá být tak krátké a i já se snažím si užít každou chvíli. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jednou naše vnoučata vyrostou a budou mít mustr, jak se chovat k dětem a vnoučatům. Jiřina z N.

      Vymazat