neděle 19. listopadu 2023

Zpátky do náruče

 Bylo mi divně a smutno, několik týdnů jsem si říkala, že se podívám do Děčína, města, kde jsem tři roky studovala a denně z Benešova n.Pl. dojížděla vlakem do SVVŠ - zakončené maturitou - v r.1966! takže - návrat do náruče mých mladých let...

Byla jsem po viroze ještě nalomená, ale sluníčko ve čt 16.11.23 ukázalo hezkou tvář a modré nebe slibovalo pěkný den, skočila jsem tedy v poledne na vlak, doma vše nechala v běhu ( pračku a manžela ) a jela do Děčína. Mockrát jsme Děčín navštívili, ale tentokrát jsem si řekla, že si tam zajedu sama, až bude slunečno a pofotím si Děčín jinak, po svém, nikdo mne nebude nahánět a spěchat na mne...no, pěkné nápady, ale pak je vše jinak, jako vždy.Cestou na vlak jsem telefonovala se sestrou a prozradila jí cíl cesty a ona, že se ke mně přidá, přistoupila v Ústí n.L. a jely jsme dál spolu.

Sice mne trochu chvílemi zdržovala, protože nejméně třikrát potkala nějaké známé, ale já jsem se nedala a zatím cvakala snímky, dokud bylo světlo, měla jsem na to 2, slovy dvě hodiny, než se setmí. A než pojedu zpátky. Jak se mi to případně povedlo nebo ne, můžete, milé KOČKY, posoudit tady:

Muzeum a pověstný památný jinan dvoulaločný:










železniční most přes Labe a Ploučnici směr Č.Lípa nebo Č. Kamenice :






Knihovna u Tyršova mostu:


Kvádrberk - hodně přitaženo:







na náměstí:




Zlepšila jsem si náladu, pofotila spoustu míst a protože je fotek hodně, dovolím si zbytek vybraných přinést až zítra, milé blogerky. 



28 komentářů:

  1. Moc hezké fotky se ti povedly, Jiřinko cestovatelko. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, byla jsem trochu napnutá, do čí náruče ses to vrátila :o)
    Ale zklamaná rozhodně nejsem - v Děčíně jsem byla před lety a navíc pracovně, moc jsem z něj neviděla a ráda bych se mrkla díky tvým i Jarčiným fotkám...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, vždy si u Járy na fotkách z Dc smlsnu, Děčín a okolí mám prochozené za ta léta důkladně, tři rozhledny a spousta krásných míst a hlavně, Labe tu dělá mezi Děčínem a Podmokly tu zajímavou hranici. Navíc tady míváme setkání x let po maturitě a ještě tu žije spousta příbuzných. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. V Děčíně jsem byla jen dvakrát a vždycky to byla jen krátká návštěva, takže město vlastně vůbec neznám. Takže pro mne každá fotka dobrá. Ty Tvoje dnešní jsou ne dobré, ale moc krásné. Díky za ně.
    Klidnou neděli!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dokud mi to chodilo, nebyl problém jít z Východního nádraží pěšky nahoru na Kvádrberk a dál na Růžovou vyhlídku nebo ke Hřensku, případně opačně na Děčínský Sněžník a nebo na Chlum, prostě nám kopce nedělaly problém. Kdeže ty časy jsou. Šlo se s přáteli a povídalo a km naskakovaly samy. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. V Děčíně jsme byli před pár lety na dovolené a moc se mi tam líbilo. I jeho okolí. Za pár dní jsme toho zvládli celkem dost a do teď jsem tolik kilometrů za pár dní nenachodila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to si umím představit, že jste si to užili. Je toho na Děčínsku i Českolipsku hodně k poznávání. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To se Ti povedl parádní výlet!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, vystihla jsem chvíli s pěkným počasím. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Pěkná knihovna. Tam, řekl bych, musí být knížkám dobře :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, asi ano, pokud tedy zrovna není povodeň. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, fotky se povedly a na některých je zřejmé, že podzim na mnoha místech ještě krásně maluje. Měj se hezky, pá 🍂🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, snažím se, co to dá. Ale není každý den vše ok. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko moc hezky jsi fotila. Byli jsme tam před deseti dny, ale to bylo zataženo a chvílemi poprchávalo a tak si fotky nechám na jindy, aby si blogerky mohly užít těch Tvých krásných fotografií se slunečnějším počasím. Koukám, že jsi šla i ke Hladovému kameni, který je teď pod vodou. Moc hezký výlet jste si se sestrou udělaly. Přeji Ti hezký nedělní večer a pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, však jsem na tebe a vaše návštěvy v okresním městě myslela a říkala jsem Heleně, že by bylo vtipné vás tam potkat. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ahoj Jiřinko, moc hezké fotky v Děčíně jsme byli na zámku před pár lety to se opravoval.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, zjara bude hotová Růžová zahrada, tak to bude lákadlo. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,výlet se ti povedl,moc pěkně jsi všechno nafotila.Já jedu příští týden na čtyři dny do Vídně,je to malý dárek k narozeninám,které zrovna budu mít,tak si udělám radost.Tobě přeju moc krásný zbytek víkendu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, Vídeň je taky pěkný cíl, už jsem měla párkrát to štěstí tam zavítat.
      Přeji ti hodně štěstí a zdraví k narozeninám.
      Letos mě čekají ještě tři zájezdíky - adventní a bude konec roku. Myslím, že je to naposledy, co jsem tak pilně zájezdovala.
      Je to obtížnější a namáhavější s přibývajícími roky. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Lezarts
    Děčín krása, ale ten Jinan mě okouzlil!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Parádní výletování a opět moc krásné záběry, podzim mám ráda a Jiřinko děkuji za pěknou prohlídku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, mám ráda každé roční období, ale ty barvy podzimu jsou , pokud se podchytí včas, opravdu atraktivní.
      Jiřina z N.

      Vymazat