sobota 25. listopadu 2023

Přímo před domem

V současné době už těch podzimních barev k vidění není tolik, ale jeden krásný ,,zlatý,, strom ještě ,,svítí,, u nás v městečku před poštou ( třeba se mi podaří mu ještě udělat snímek a pak - tohle jsem nafotila přímo před domem - vložením na blog bude tohle roští svoji parádu šířit déle a dál, než se krátce před zimou předvádět jen kolemjdoucím.

Milé KOČKY, jak jste vy byly spokojené s letošními barvičkami podzimu?










pokračování příspěvku, připraveného pár dní předem:

včera jsem šla na poštu a tudíž jsem vzala fotoaparát sebou a podívejme, strom už byl téměř holý a krása veliká byla pryč.



Jak jste si asi, milé blogerky, všimly, udělala jsem si pár dní na blogu pauzu a to proto, že jsem pekla cukroví, rohlíčky a linecké, nikoli ještě na Vánoce, ale na oslavu, oslavíme s rodinou dcery Martina až dnes. Říkáme tomu trénink na svátky. Kachna se nejprve třásla zimou a dnes si lebedí v horké troubě. Dva druhy knedlíků a dvoje zelí a dieta to není. 


18 komentářů:

  1. Barvy podzimu se vydařily a díky tomu,že u nás pokračuje deštivé počasí se drží
    a máme dokonce úžasně zelenou trávu.My pekli s manželem na zkoušku vánočku
    na vánoce,nikdy si nepamatuji,podle kterého receptu jsem ji pekla.Zbyly bílky,tak
    jsem pekla kremrole a pusinky.Ze čtyř bílků.Ještě,že mám koho podělit.
    Jiřinko,hezkou oslavu i pěkný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, se sladkým mě ještě nikdo neurazil, mohla bych se živit jako ochutnavačka u nějakého cukráře. Přibrala bych ještě vzorky kávy, čaje a kakaa.
      Měj se báječně. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. No, Jiřinko, ty to tedy rozjíždíš... To bude parádní slavení!
    Podzim se nakonec krásně vybarvil...
    Moc ti přeji krásný den s rodinou! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, mladí odjeli, ale jsme s dědoušem oba zralí do postele, bolí záda, obě kachny se krásně upekly, úplně se rozpadaly, zelí bílé i červené se povedloa knedlík houskový i bramborový se povedly, zbylo i na zítra, tak mám volno, hihi. Cukroví si odvezli - my jsme si trošku nechali ke kávě, stejně budu za pár dní zase péct pro nás. Manžel každoročně mi pečení rozmlouvá a nakonec na něj chodí víc jak já. Já se moc těším na strojení stromku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, hezké fotky.U nás je bílo už se těším až půjdeme odpoledne na procházku do lesa.Preji krásnou oslavu.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ráno bylo tady pocukrováno, ale brzy to zmizelo. Vypadalo to dost dobře.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Podzim barevný byl, ale už ten svůj kufřík s barvami uzavírá. Dnes u nás je dokonce bílo.
    Ale myslím, že dlouhého trvání to mít nebude.
    Užijte si oslavu, co je víc, než byt pospolu s rodinou.
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tohle jsem přesně potřebovala - vidět je a popovídat si s nimi. Taky mě podarovali! Spravila jsem si chuť a přijedou tradičně zase 26.12. - tak to bude za chvíli. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Letos jsme podzim měli v prodloužené verzi. Pár větrných poryvů a barevná paleta přírody je uložena do depozitáře na další rok!
    Přeji hezké oslavy a mlaskám nad tou kachnou, které jsi tak laskavě připravila teplé hnízdečko ve vaší troubě. Není nad altruistického gurmána :-)))!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ony byly dvě a chvíli se v pekáči mačkaly, ale pak se tam srovnaly a manžel jim domlouval poléváním. On vždy peče a já vařím - máme to rozdělené.
      Čtyři lidi jedí rádi stehno z kachny, já se spokojím s prsíčky, vnučka mladší nejí maso, tak vaříme ještě jedno jídlo bezmasé. Umažu všechny kastroly a pak je alespoň co umývat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Letos se barvičky držely docela dlouho a užila jsem si je dosytosti. Pěkné fotky, Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, v zimě se dají obdivovat i barevné proutky, jsme obě skromné, tak nám to stačí, viď?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, barvičky byly letos později, ale zase to bylo kontrastní s jasně zelenou trávou, což nebývá obvyklé. U nás už vše zakryl sníh, listí opadalo... začal spíše zimní čas. Jen dnes na sv. Kateřinu máme sníh a dle pranostiky by pak měly být zase Vánoce na blátě...
    Třeba ta pranostika nevyjde...jako už jich nevyšlo víc. Přeji Ti krásný víkend s rodinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, berme to, jak to je, pokud nemusím ráno v pět do práce a škrábat skla na autě, nevadí mi nic.Horší je, když se musí uklízet mokrý a těžký sníh, to je protivné.
      Taky nemám ráda břečku, aby se mi neničily boty.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, také se chystám upéct pár kousků cukroví, ale to má ještě čas. Teď bych si dala tu kachnu, mňam. Také ji mám připravenou na mrazáku. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dělala jsem jen ze dvou dávek linecké, asi 4 vykrajovátky, aby to vypadalo, že je toho hodně a z těsta jako na rohlíčky ( více dávek ) - asi 5 vykrajovátek - spokojenost - něco jsem ozdobila čokoládou a něco jen tak.
      Na focení jsem si během těch dní a večerů ani nevzdechla.Ale byt se provoněl tím správným způsobem.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Podzim úplně nemusím, ale letos jsem ho vzala na milost)))Byl krásně teplý i barevný.
    Mám napečené mikulášské sušenky a perníčky.
    Přeji poklidnou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty se taky nezastavíš. Podzim jsem se naučila mít ráda až s věkem, ale užívám si vlastně každý den v roce, v mém věku nikdy nevíš.
      Hezký pozdrav letí za tebou a za všemi, kdo sem najdou cestu. Jiřina z N.

      Vymazat