čtvrtek 4. ledna 2024

Betlémy

 Milé KOČKY, připomněla mi Vendy, že leckde lze v době adventní navštívit výstavy betlémů a že jich bylo, které jsme s Janou i třeba s vnučkami navštívily, postupně, během několika let:

( některé jsou přístupné celoročně )

jak v Praze, tady na mnoha místech - v Betlémské kapli, v klášteře františkánů, ale i jinde, v Jindřichově Hradci, v Třebechovicích pod Orebem, v Třešti, na mnoha místech v Rakousku nebo v Německu, v těchto dvou zemích především v klášterech - např. klášter Rein poblíž Grazu, v Halleinu u Salzburgu, u Ježíškovy pošty, betlémy malé, velké, vyřezávané ze dřeva, lepené z papíru, z mnoha dalších materiálů i hmot, často pohyblivé, za vstupné malé i vyšší - jen si vybrat.

Milé blogerky, tento byl moc hezký ( ale za sklem ) poblíž Steyru:


















24 komentářů:

  1. Jiřinko, my to nemáme daleko do Třebechovic. Jezdili jsme tam pravidelně, když byly děti malé. Je to fascinující podívaná...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ano, byla jsem tam s manželem a vnučkami a moc jsme se potěšili, stejně, jako na jiné dovolené v Jindřichově Hradci u Krýzových jesliček, nemohly jsme vnučky odtrhnout.
      Je to krása. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Mám je moc ráda. Dovedu je pozorovat hodiny))) a obdivovat zručnost jejich tvůrců.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, co to dalo práce, to si zaslouží obdiv. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, moc hezký příspěvek. Betlém vyřezává a stále doplňuje můj spolužák Jiří Cobl. Dokonce vyřezal miniaturu Lorety. Betlém obsahuje krajinné i městské prvky Rumburku. Je tam Lužické náměstí, morový sloup, Dymník , Strážný vrch a vše s pohyblivými figurkami. Chtěla jsem se k nim letos podívat, ale bohužel se tam asi už nedostanu a po svátcích ho zase uklidí. Na výstavě betlémů jsme také byli v muzeu betlémů v Kryštofově údolí. Také jich mají opravdu hodně. Jiřinko přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, obdivuji práci těch tvůrců, jejich nápady a provedení. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Betlémy vidět, je vždycky zážitek. U babičky vždycky býval vyřezávaný betlém, ráda jsem se na něj jako malá holka dívala. Kam se poděl... kdo ví ?
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jiřinko,betlémy mám taky moc ráda, hezké fotky letos máme v plánu jet do Jindřichova Hradce určitě tam betlém navštívíme.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, to si užijete, ten je překrásný a veliký. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné Betlémy.Já se chystám do Žibřidic na betlémy,které tam přestěhovali
    z Kryštofova údolí.V Žibřidicích žije synova tchýně a tak máme čerstvé zprávy,ale
    ještě to tam prý není ono.
    Hezký večer Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá informace, Jitko, jinak jsi s komentářem spadla do spamu a musím zde vysvětlit, že když se to někomu občas stane, ať nevěší hlavu, já - první, co udělám po zapnutí počítače, vrátím komentáře do života. Zajímavé je, že tam občas spadne i člověk, který ke mně na blog chodí denně a čím to asi bude?Netuším.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Milá Jiřinko, krásně jsi nás dnes pozvala.
    Mám betlémy ráda, je to ohromný um, co ze špalíčku vznikne za krásu.
    Tady u nás jsou hodně pěkné, dřív havíři vyřezávali z lipového dřeva snad v každé chalupě. A také hodně betlémů má rovněž figurky havířů, tady se jim říká havířské jesličky. Viděla jsem i betlém, kde byla šachta s podzemím a fárajícími havíři. Už ale nevím kde, "vymeteme" hodně výstav.
    A pravidelně vystavovaný betlém Svatohorský je nádherný, letos má nějaké nové figury.
    Těším se na zítra a přeji hezký večer . Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, vidíš a zrovny ty betlémy od vás z kraje neznám a budu to muset napravit. Díky tvým fotkám leccos tuším.
      Díky za tip. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Letos jsme žádné betlémy neviděli, tak jsem se moc ráda podívala :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já obvykle na adventních zájezdech nějaké vídám a pak - v Praze každoročně jsou na několika místech vystaveny.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásné betlémy si nafotila Jiřinko , já viděla jen ten co pracuje syn , jinak žádné ♥ Vše nejlepší v novém roce, hodně zdraví a štěstí celé rodině ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, děkuji ti, doufám, že tebe tento rok čekají jen samé pěkné zprávy a události. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, ráda jsem se podívala.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tenhle mne tenkrát hodně zaujal, byl takový blízkovýchodní. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,krásné betlémy.Pár let dozadu jsme byli v Třebechovicích pod Orebem,to byla nádhera.A u nás na Soláni,to je už taky delší dobu jsme byli v kapličce na výstavě betlémů,byli většinou vyřezávané ze dřeva a to byla taky velká nádhera.Moc se mi líbí tvoje fotky,ráda jsem se podívala.Měj se moc hezky,Jiřinko a opatruj se.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, na adventních zájezdech je většinou nejméně jedna výstava betlémů.Takže jsme jich s Janou viděly hodně za ty roky. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Je zbytečné, abych ti zanotovala, že “ půjdeme spolu do Betléma” :-)))
    Krásná kolekce!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, obdivuji ty lidi, kteří je stvořili. Jiřina z N.

      Vymazat