čtvrtek 18. ledna 2024

Sbohem, sladké sny

 Někomu to možná bude připadat směšné, že v mém věku mám ještě docela dost plánů a nápadů a to nejen na cestování. Ale jak tak pozoruji dění ve světě a blízkém okolí, dává to mým snům, myšlenkám a ideálům pěkně zabrat. Díky paní Merkelové a podobným lidem se ukazuje, že cesty do západní Evropy jsou sice nyní pro nás dostupné, ovšem co nás tam případně čeká, neví ani Alláh.Nezastavil nás vlastně ani covid, jen vše zpomalil, případně změnil priority, ale současné dění na Středním Východě mi nahání husí kůži - do hlav některých nových obyvatel západních zemí nikdo nevidí - oni do mé také ne. Co je mi platné, že chci vidět Frísko, Makedonii, ještě asi tři oblasti Francie a případně další státy Evropy, když není zaručeno, že se vrátím pouze s příjemnými zážitky, kupou fotek a opálením.

Milé KOČKY, opravdu nebudu otevírat diskusní klub na téma, co by jiný za to dal, že se ho v Británii, Francii, Německu či Švédsku ujali, dostal peníze, ubytování a ochranu před válečnými událostmi - trochu vděčnosti by neškodilo? - a místo toho se mladí hoši těší, až je nějaký vousatý primitiv vyzve k útoku na civilisty? Co to s tou Evropou je? Kde je sebemenší snaha o sebeobranu? Zrušení vojenské služby? - komu to prospívá? Umí si kdokoli z nás představit, že vypnou proud, nepůjde plyn a voda...teplo, nebude dost potravin?

Onehdy na poliklinice na Karláku vypadl počítačový systém a jak to tam vypadalo.A to je vlastně jen taková prkotina.

Nedávno jsem úplně netradičně a omylem četla nějaké komentáře pod článkem - no, nestačila jsem se divit, článek byl od novinářky, ale plný chyb a nesmyslů, komentáře pod ním od prapodivných lidí, výrazy, které nechápu - jeden z nich byl chcimíři - kristepane, co je špatného na tom, že někdo chce MÍR? Lidi, kteří se berou, touží po dětech, opatří si domeček nebo byt za drahé peníze a budou si přát válku? Aby jim na baráček padaly bomby? Podívejte se na fotky, jak vypadala Evropa v r. 1945!!! Drážďany, Coventry, a další města - nyní se i u nás vše vylepšilo a opravilo a budeme chystat válku? Proč se nedává větší důraz na jednání - k čemu máme všude diplomaty a proč se netlačí na mírové snahy? Že by v tom měli prsty lidé zaháčkovaní ve zbrojním průmyslu, kteří si sedí někde na pěkném ostrově a s cigárkem v hubě a koňakem na stolku řídí běh světa?Nevěřím, že kdekoli na světě obyčejní lidé touží po válce! Která žena pošle svého manžela nebo syna do zákopů, kde mu v zimě a mokru hnijou nohy, nebo v létě praží slunce a není co jíst a pít?Jeďte do Verdunu a podívejte se na fotky z první světové! Ty dvě světové války byly málo? Evropo, vzpamatuj se!

Politici, máte to povinné!

A na kecy v kleci, jak se musí šetřit - na to vám povím, odstraňte zbytečné dotace na kdejaké koniny a bude peněz na naše lidi dost. A ti, co jen nastavují ruku a nesnaží se, ti ať prostě nemají takovou životní úroveň jako někdo, kdo maká od rána do večera a celý život pracuje a při tom vychová děti a stará se o své blízké.

Tak a nyní do mé hlavy trochu vidíte i vy, milé blogerky a blogeři. Pořád ale věřím, že rozum zvítězí a rok 2024 bude bezvadný. Jiřina z N.

Já a tyhle dvě vyhlížíme s napětím nový rok:


Článek jsem připravila někdy v říjnu, ale k zveřejnění (po vymazání určitých částí) mne inspirovala MariaKes až teď.

18 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko ve všem souhlasím s Tebou. Napsala jsem sice dlouhý komentář, ale v podstatě opakovala to, co máš uvedené v článku a tak jsem ho smazala. Přeji Ti krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jiřinko,moc hezky a pravdivě napsáno souhlasím s tebou úplně ve všem .Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlas je málo, díky, díky za článek tohoto druhu - nějak z blogů vymizely. Osobně je mám raději než články typu "že jsem uštrikovala ponožky". Nic proti ponožkám ani jejich tvůrkyním, ale vyzvedávám, když někdo napíše zamyšlení, vyjádří svůj názor a od toho ty naše blogy také jsou. Tedy já si to myslím. Že nechceš otevírat diskusní téma - ono by se tu otevřená diskuse stejně (s nejv. pravděpodobností) nerozproudila. A k tomu cestování? Netušila jsem, jak budu ráda za to, že jsem "někde" už byla a vlastně do některých zemí ani nechci. Je to smutné, možná "divné", ale pravdivé. 😯

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts
    Jako ty vidí svět lidé, kteří umí rozumné analyzování dějin i současné doby. Bohužel vždy společnosti vládne menšina jedinců, kteří hájí své osobní zájmy a umí manipulovat s těmi, kteří nezapojují mozkové buňky.
    Dobře jsi to napsala!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko, k tomu není co dodat.
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, tak jsem také "Chcimír". Babička mi vyprávěla o 1. i 2. světové válce a bylo to strašné. Zrovna tak bylo strašné vyprávění mého otce i naší známé co všechno zažili ve 2. sv. válce. Kdo to neslyšel, tak by tomu neuvěřil. Ještě dnes z toho mám hrůzu. Mladí jsou vychování kreslenými figurkami, které jsou nesmrtelné, nic je nebolí a nikdy neumírají. Války na počítači totiž také nebolí. Zdraví Iwka
    .

    OdpovědětVymazat
  8. Ono není špatné chtít aby nebyly války. Ale výraz Chcimír označuje ty lidi spojené s českou dezinformační scénou, kteří tvrdí že nás prezident Pavel zatáhne co nejdřív do války, že bude vyhlašovat mobilizaci a posílat naše syny do války na Ukrajinu a další podobné dezinformační nesmysly spojené s NATO .... tito lidé právě své hysterické výkřiky do tmy končí většinou větou Chci mír!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně jste to napsala, mluvíte mi z duše paní Jiřino. Máte pravdu s tím, že v Evropě už není bezpečno, dnešní článek o tom, jak jsou nešťastní ve Švédsku z toho, jak se před 8 lety tzv. otevřeli světu a přijímali všechny bez rozdílu, mi to jenom potvrdil. Přeji vám všechno dobré. Eva z Ostravy

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko zdravím, myslím si to samé jako Ty, souhlas ve všem !!! Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Jiřinko, tak nevím, kam ten svět spěje. Ať se kolem sebe podívám kamkoli, všude se něco špatného děje, Evropa už není ta Evropa, kterou jsme znali a měli chuť poznávat. Třeba do takové Paříže už bych se hodně bála, samozřejmě, že nebezpečných míst přibývá, ani u nás doma už tak úplně bezpečno není. Smutné konstatování, ale tak to je 😞

    OdpovědětVymazat
  12. Jiřinko,snad je lepší to nesledovat.Mně stačí nadpisy.Teď se ještě pořád píše o válce.
    Napsala jsi to tak,jak to všichni cítíme a vnímáme.
    O sny nás nepřipraví

    OdpovědětVymazat
  13. Vážené a milé blogerky, milí blogeři, návštěvníci mého blogu, promňte mi, ale dnes udělám výjimku a odpovím zde najednou na komentáře:
    Jelikož jsem celý život dost četla a sledovala dění a v dějepise ve škole naslouchala, mám i na různé události svůj názor a hned tak mě nikdo rohlíkem neopije. Ano, jsem znepokojená!!!
    Zastávám názor, že mocnosti si vždy dělaly a dělají, co uznají za vhodné a vždy to nějak okecají.Viz současnost.
    Nahoře si něco rozhodnou a lidí, které mají reprezentovat, se na názor neptají.
    Za mého života byly konflikty v Koreji, Maďarsku, Kubánské události, Vietnam a třeba Afghanistán a mnoho dalších. Proč mají třeba 78 let po válce USA v Německu základny? Proč se Rusové angažují v Sýrii, co ten Balkán nedávno? Proč se nasáčkovaly USA a další do Pobaltí?Proč máme v NATO Turecko? to bych tedy ráda věděla. Jen se ptám!Jsem prostě zvědavá! Myslím si, že Evropané a Američani by se měli držet spolu proti jiné hrozbě!
    Proč je u nás zašitých plno ukrajinských mužů, když jejich vlast úpí ve válce s Ruskem?Proč západ dovolí ruským oligarchům kupovat luxusní jachty a vily, třeba v Londýně?Peníze nesmrdí, tvrdil už jeden římský císař!!!
    Učili jsme se, že do Španělska při konfliktu šli bojovat interbrigadisté . sice nevyhráli - ale asi tušili, co bude následovat.
    Podívejme se například na Občanskou válku ve Španělsku:
    opsáno:
    Španělská občanská válka (červenec 1936 – duben 1939) patří k nejkrvavějším, ale i nejnepřehlednějším konfliktům 20. století, zároveň jde o válku, která na velmi dlouhou dobu hluboce rozdělila nejen španělskou společnost. Vypukla v momentě, kdy proti demokraticky zvolené republikánské vládě vojensky vystoupila armáda pod vedením generála Francisca Franca. Občanská válka si vyžádala odhadem přes půl milionu obětí, podle jiných odhadů až 1 nebo 2 miliony (převážně civilistů, včetně poprav a hladu).zbytek najdete na Wiki
    Tvrdím - nový konflikt by byl horší, než kterýkoli předtím.

    OdpovědětVymazat
  14. Já vím, že tě to trápí, ale my obyčejní lidé /a staří navíc/ nic nezmůžeme. Raduj se z věcí, které tě těší a užívej si života, dokud to ještě jde. Já jsem kdysi také moc ráda a hodně cestovala, ale nyní jsem moc ráda na své zahrádce s mýma kytičkama a pokud cestuji, tak poznávám zatím nepoznané lokality z mého okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, dovolím si oponovat: když budeme ticho, dopadne to špatně.
      Příkladně mě vytáčí následující skutečnost: pořád se teď zdůrazňuje, jak se má šetřit. Energie nám zdražili co to šlo a pohoda.Řetězce vyšroubovaly ceny na maximum - a komu to vadí?Já jsem v životě musela několikrát šetřit tak, že těm nahoře se o tom ani nezdálo.Proč například p.prezident musí nutně mít nové a drahé auto, proč nešetří, nedá nám příklad! a nevezme si auto po bývalém prezidentovi? - to byl vtip! Proč si hoši cestují za peníze daňových poplatníků po světě, do destinací, kde stejně nic nedojednají. Jsou pro smích.
      Říkat lidem, kteří žijí sami a mají pod 20 tisíc příjem něco o šetření, je výsměch.
      A to nemluvím o cenách, za které se stravují oni ve Sněmovně ( údajně ).
      Marná snaha, já vím. Jiřina z N.

      Vymazat
  15. Jiřinko, to je ono, napsat na blog svůj názor a ne jen, jak píšu, " že jsem uštrikovala ponožky". Já si také myslím, že nemáme mlčet a pěstovat si v klidu kytičky. To se totiž někomu hodí. Zdá se, Jiřinko, že se mi líbíš čím dál víc. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, kdyby lidi dali najevo svůj názor, asi by se někteří dost divili. Ovšem, to je na velkou, slušnou debatu a to se tady moc nepěstuje.
      Jiřina z N.

      Vymazat