úterý 30. ledna 2024

Sobotní Praha díl III.

 Nastalo pozvolné stmívání, nahoře byly budovy ještě zlaté od sluníčka a dole se plížily temné stíny... došly jsme pomalu na dolní konec Nerudovy ulice - vydaly jsme se s Janou vpravo na Malostranské náměstí a zjistily jsme, že kostel sv.Mikuláše - podle mne nejvíc načančaný uvnitř ze všech kostelů v Praze, co znám, je zavřený, tak ji tam vezmu jindy. Už jsme to tam kdysi obdivovaly (za nemalé peníze!) s kamarádkou Marcelou.

Milé KOČKY:

Podloubím jsme se propletly mezi stolky různých restaurací dolů do Mostecké ulice a tady jsme uhnuly vpravo Lázeňskou ke Komendě řádu Maltézských rytířů a k zavřenému kostelu Panny Marie pod řetězem. Následovala pomalá procházka Maltézským náměstím s podloubím k Nosticově zahradě - vyhřezly jsme u Werichovy vily, kde se vinul had čekajících na zdejší vyhlášenou a pěkně drahou cukrárnu. My jsme se vydaly ke Karlovu mostu.





















Dánské velvyslanectví:










zítra je také den, podíváme se tedy na Karlův most...až se na to vyspinkáme?

23 komentářů:

  1. Jiřinko, prošly jste s Janou krásná místa. Musím uznat, že fotit ve městě v tomto období je opravdu těžké, protože nejde je světlá moc, jinde skoro tma. Tobě se povedlo nafotit moc hezky všechna místa, domy i různé detaily. Líbí se mi fotka s tou malebnou kavárničkou, podloubí, klepadlo na dveřích i pohled na Pražský hrad. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... někde je světla moc, jinde tma...bylo to dobře, ale mobil to změnil při odeslání. 😠 Omlouvám se. 🌹🌹🌹

      Vymazat
    2. Přesně, jak píšeš, Jaruško, některé fotky mám dole hodně tmavé.
      Dnes večer mě čeká polehávání.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,asi při žádné procházce není foťák v takové pohotovosti,jako v Praze.
    Strom zůstane stromem,ale dům je každý jiný a jinak zajímavý.Měla jsem si psát
    místa,kudy jste šly.Jenže pokud se vypravím do Prahy,tak mi bude průvodkyní jedna
    ze sester a ty Prahu znají moc dobře.Krásně jsi vše nafotila.Já mám slabost pro podloubí.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nejen v Praze, ale všech historických městech je zajímavé toulání. Já si to vždy užívám. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásná místa, krásně nafocené detaily. Praha prostě nezklame - kolikrát jsem to už napsala a ještě asi napíšu...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono by to chtělo více péče a ty detaily vyfotit pořádně, ale na to není čas při pochůzce s kamarádkou. I tak jsme toho stihly za odpoledne dost. Hezky si užij dnešní večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tolik hezkého jsi nafotila. Prostě v Praze se dá fotit a fotit .........
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bude i nášup. Ahojky, milá přítelkyně. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to jsi prošlapala boty. Takových záběrů, ale ráda jsem si je prohlédla. Praha ta vždy potěší. Měj se krásně a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, milá Večernice, taky se mi líbí tvé focení a témata, která volíš. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Stmívání “Staropražské”, bo(hů)žské:-)) . Krása. Zákusek u Werichů si, také nechám, až do příštího života .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, já pro sladké udělám hodně, ale abych stála frontu na mrazu - to ani náhodou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krása!Fotek z Prahy není nikdy dost.Vždy je co objevovat.Měj se krásně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda se Prahou procházím, ráda ji fotím a ráda se tady podělím - hezké dny, Marťo. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko, krásné a těším se na zítřek.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ono se zase něco najde, užij si zítřek. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Palec nahoru. Koukám, že jsme chodili skoro po stejných místech, a každý jsme to fotili trošku jinak. Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ti za návštěvu a ráda se podívám na tvé foto Prahy. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc děkuji za úžasnou procházku Prahou. Některá místa mi zůstávají stále utajená. Díky tobě nacházím nová místa, kam se musím podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak to jsem ráda, že se ti procházka Prahou líbí. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Damned, kdo mi to tu v mém rajónu loupe perníček?! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perníčky budu loupat až v Pardubicích a na Dobřichovice si brousím taky zuby - ovšem Malou Stranu Pražskou si musíme půjčovat!
      Když nejsou líní Japonci a jiní cizozemci se sem vláčet, tak bodeť by se tam nehrnuli tuzemci.
      Až bude teplo, můžeme udělat setkání blogových nadšenců někde u kávy ...
      Měj se báječně. Jiřina z N.

      Vymazat