úterý 16. ledna 2024

Strakonice

 Když jsme jely se sestrou na adventní zájezd do Pasova, měly jsme čúrpauzu u pumpy ve Strakonicích, kde se narodila moje sestra ( tedy, ona se narodila v porodnici ) a jeden z bratrů, neb tam - poblíž, v té době naši právě bydleli.

A tak mne napadlo sem po delší době dát fotky Strakonického hradu ...ať má naše Helča radost.

Město na zlatonosné Otavě, které nelze minout při cestě na Šumavu...

Milé KOČKY, pojďte se mnou: 

( Strakoničtí dudáci - to je taky super akce, kam jezdí i ti skotští! boží pohled na chlapy v sukni)












tehdy byl hrad pod lešením a nebylo to hezké...


Třeba někdy najdu i ty bez lešení??

Dodatečně jsem se rozhodla přidat info k vyfocené věži:

Vyhlídková věž Rumpál byla součástí obranného systému hradu vybudovaného za Bavora II. kolem roku 1270. Jméno snad dostala podle zařízení, kterým se spouštěli provinilci do hladomorny v přízemí. Dnes je věž součástí prohlídky muzea. Na ochoz vede 96 schodů, po jejich zdolání vám bude odměnou krásný výhled nejen na město Strakonice, ale i na nedaleké vrcholky šumavského podhůří.


26 komentářů:

  1. Tedy Jiřinko, i já mám radost. Ve Strakonicích jsem nebyla spoustu let...
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, můj táta a dva sourozenci pocházejí ze Strakonic. Tak k tomu městu máme blízko. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko,Strakonicemi často projíždíme asi před dvěma lety jsme po dlouhé době prošli i náměstí.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, my jsme tam kdysi blízko bydleli u babičky z otcovy strany. Tam jsem chodila do druhé a snad třetí třídy. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to jsou moc hezké fotografie ze Strakonic a lešení u hradu vůbec nevadí. Naopak je vidět, že se hrad opravuje. Loni jsme se tam chtěli zastavit, ale nakonec jsme město minuli. Teď zatím můžeme na tak dlouhé cesty zapomenout a tak se ráda podívám na fotografie na Tvém blogu. Díky za to a přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jelikož mám všechny příbuzné z tátovy strany na jihu Čech, a není jich málo! - tak jsme nejen Strakonice navštívili mockrát.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ve Strakonicích jsem nebyla. Jen mi teď v hlavě zapípalo...já jsem ze Strakonic dudáček Švandovic s kapsou prázdnou.... :-)))
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné. Ještě jsem tu nebyla. Jen jsme projížděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, když jsem byla holka, tak Strakonice byly - fezy, motorky ČZ, a další...
      Města jsem měla podle továren a dnes? ty názvy podniků mi nic neříkají a ani netuším, co vyrábějí, pokud tam nějaké jsou....
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko Fezko zde stále je, jen se tam vyrábějí látky pro automobilový průmysl a ne fezy ,dříve tu byly tři budovy, nyní zústala jen jedna. Čezeta vyrábí místo motorek pistole a je rozdělena na různé podniky.♥ Většinou mají vše američani . Vedle Fezka je Sítos a vyrábí síta pro čistírny odpadních vod

      Vymazat
    3. Květuško, moc ti děkuji za info, zajímá mě to. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Velice romanticky jsi nafotila Strakonice. Jen tam chybí ten dudák:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, když jsme byli ve Skotsku v Edinburku, byly tam u hradu nějaké slavnosti a krom jiného dudáci ze Strakonic a jak jsme na ně byli pyšní!!!
      Jo, tam už se taky nepodívám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásné fotky Strakonic, města ve kterém jsem nebyla, ale i to se dá ještě dohnat. Jen to chce ochotného řidiče a toho právě nemám. Snad se to v letošním roce trochu změní k lepšímu, budu doufat. Zdravím 🙋‍♀️😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, použij lsti a osobního kouzla a naslibuj mu něco.
      Tak se na ně musí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,to jsou nádherné fotografie,obzvlášť ta s klasy.Ve Strakonicích jsem byla kdysi dávno
    a už si moc nepamatuji.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já tam byla prvně asi v 7 letech - a občas se tam stavíme, jenže to je obvykle kolečko po příbuzných a vymetáme Skočice, Vodňany, Prachatice, Vimperk a další místa, kde mám sestřenice. Pak přijdou na řadu Horažďovice, Sušice a hurá na Šumavu.
      Mám to tam ráda. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Vija
    Jiřinko, hezké fotky, kdysi jsem ve Strakonicích byla s rodiči, no hodně dávno tomu… Dudáka jsme měli před pár lety ve školce, moc hezký vystoupení měl. Hezké dny měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vijo, to je hezké, určitě měly děti zážitek. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Nádherné fotky ze Strakonic Jiřinko, letos bude tady Dudácký festival 22.8. - 25.8. jezdí sem z různých zemí nejen ze Skotska/ ale jen oni jsou v sukních/ Slováci, Španělé, Francouzi , Holanďané , Turci..... Strakonice leží na soutoku řeky Otavy s Volyňkou♥ Krásné jsou spoje autobusů z Prahy♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, Skoty jsem viděla několikrát na Skotských hrách na Sychrově a pak ve Skotsku - tam probíhaly zrovna jejich hry. Bylo na co koukat.
      Volyňku znám z Nišovic od tety, kam jsem jezdila na prázdniny a z Volyně, kde žijí dvě sestřenice.. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,to jsou krásné fotky.Ve Strakonicích jsem nebyla,ale ještě to můžu dohnat.Městečko se mi líbí.Přeju ti moc krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, líbí se mi města od Chebu až po Mikulov kolem hranic.Jen ve Slavonicích jsem byla asi stokrát - hihi. Opatruj se, má být náledí. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Asi telepatie, já zrovna "něco" o strakonickém hradu chystám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to je dobře, doplníme se. Ten je zrovna hodně zajímavý a jeho původní majitelé - o těch by bylo dobré vědět víc.
      Je to i město, kde byla zbourána synagoga.
      Jiřina z N.

      Vymazat