úterý 6. února 2024

Jízdárna

 Nešlo mi do hlavy, kdy jsme to byli s manželem v Tachově - a udělali jsme si výšlap k Jízdárně, o které jsem tu nedávno psala, že už je zrekonstruovaná ... byli jsme v Tachově vícekrát, ale u Jízdárny Světce jen dvakrát... a vida, náhodou jsem na fotky z té doby narazila a proč je sem nedat? To víte, po těch letech to bude krásně opravené a bude stát za opětovnou návštěvu - ale asi to nechám na těch mladých? Uvidíme...

My jsme Jízdárnu poprvé viděli v zuboženém stavu a tady už byla zvenku trochu opravená:

Milé KOČKY:

opsala jsem  - Unikátní jízdána, která je druhá největší ve střední Evropě po Špaňelské dvorní jízdárně ve Vídni. Novorománská stavba je národní kulturní památkou a zachránila ji velká rekonstrukce po roce 2000. Cenný je zejména složitý krov s hranolovou lucernou.






vedle jsou ruiny zámečku Světce:







a také zde můžete najít budovy bývalého Paulánského kláštera...
a tady totéž, ale - fotky od manžela:









20 komentářů:

  1. Jízdárna je zajímavá budova.Třeba opraví i zámeček.Zajímají mě i takové ruiny,ale přála
    bych mu také renovaci.Jiřinko,přeji Ti hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když jsem ji viděla v tom filmu o Marii Terezii, věděla jsem, že to bude pecka, až se tam bude smět dovnitř. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Povedená rekonstrukce.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nejdříve to jedni nechají pomalu spadnout a pak to druzí musí za drahé peníze skoro postavit znova. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jízdárnu jsem zatím viděla jen na fotkách, moc bych ji chtěla navštívit. A nevěřím, že by ses tam nejela podívat, Jiřinko! Ty taková cestovatelka!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bude-li zdraví a peníze i výlety budou. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásně opravené jízdárnu už mám na seznamu výletů v létě.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super - tak přeji hezké počasí a procházku alejí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to jsou zajímavé stavby obě. Doufám, že je jízdárna opravena a zámeček aspoň upravený tak, aby se více nerozpadal. Fotografie jsou moc hezké. Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, psali, že Jízdárna je ok a to ostatní zatím ruina. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Tomu se dá téměř říkat “ vstání z mrtvých”. Je to teď opravdu skvost!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, tolik staveb by potřebovalo opravit a peníze i pracovníci by se hodily. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jízdárna je opravená krásně, teď by to chtělo vrhnout se na zámeček, určitě by si to také zasloužil , pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my na ten západ rádi jezdíme, tam si manžel silnice nemůže vynachválit, žádné díry a lavory. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásná jízdárna a snad opraví i ostatní Jiřinko♥ Hezký den ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, je tam hodně památek a zajímavostí, dovolená se mi tam vždy líbila.
      Obvykle salašíme v Úšovicích. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko krásné fotky a pro mně (až to půjde) zajímavý tip na výlet. Tachov a jeho okolí je pro mně téměř neznámým územím.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, Tachovsko, Domažlicko, Chebsko, Mariánskolázeňsko a okolí mám ráda, není tam v létě tolik lidí a jsou tam místa 1a.
      Loket, Bečov, klášter v Teplé a další místa - nejeď tam. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Další zajímavé místo. V Tachově jsem nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, miluju místa s hradbami a věžemi...teď budou opravovat nebo zvelebovat náměstí v Tachově. Jiřina z N.

      Vymazat