pondělí 5. února 2024

V mlze

V úterý 30.1.24 mě čekalo navštívit dvě lékařky na různých místech v Praze a taky rozčarování, neb bylo celý den mlžno a šedivo, jak já říkám - ležela tlustá deka.

U první paní doktorky se mi dostalo pochvaly, a byla jsem celkem brzy hotová a tak jsem se přemístila na Karlák - kde ovšem bylo mnoho lidí a proto nás několik z čekajících sestřička požádala, ať přijdeme později, třeba za 2 hodiny. Měla jsem sebou malý foťák a ač se mi ven moc nechtělo, vypadla jsem z polikliniky a skočila na čtyřku tramvaj, vydala jsem se na Zlíchov. Věděla jsem tam o malém kostelíku sv.Filipa a Jakuba a proč se nějak nezabavit.

Problém byl v tom, že vršíček u kostela je plácek prťavý, ostrý, kamenitý a nerovný, strmý, bylo vlhko a malinko pod nulou a já stará a už dávno nepružná osoba, tak jsem si dávala hodně pozor, abych se neocitla dole na trati. To by se asi nikomu nelíbilo. Možná tak bulváru. Fotky jsem pořídila nekvalitní a je jich naštěstí málo. 

Milé KOČKY:

opsáno:

Barokní kostel zbudovaný na počátku 18. stol. Nachází se na místě někdejší románské, později gotické kaple ze 13. stol., zasvěcené sv. Štěpánu. Svatyně je atypicky orientovaná k severu, má obdélníkovou chrámovou loď, pravoúhlý presbytář s hranolovou věží.







sv.Jan Nepomucký




Výhledy z kopečka: aneb kousíček od Barrandovského mostu...
Panna Marie na sloupu:







a jak to bylo dál? - po návratu do polikliniky jsem čekala asi 2,5 hodiny, než mě vzali...

24 komentářů:

  1. Vyřešila jsi to dobře,není nic protivnějšího než čekání u doktora.
    Pořídila jsi i přes nepřízeň počasí hezké fotky.
    Přeji Ti hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nakonec jsem to vzala jako příležitost tam vyrazit. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásná pražská odbočka)))
    Smysluplně využitý čas. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, vždy, když jsme hodně brzy po ránu jeli na Strakonickou, říkala jsem si, že tam jednou vylezu a nyní se to stalo. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, obdivuji tvou trpělivost a neutuchající optimismus. Někdo by seděl v čekárně a nadával, ty nám nafotíš kouzelné místo a pak... stejně čekáš!
    I ta mlha má své koulo!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono je to u paní prof. tak, že k ní chce hodně pacientů a ona ordinuje jen út+čt. Takže po ránu od 9 hod. nejprve bere ty, kdo pak jdou na dlouhou chemoterapii, aby stihli proceduru do odpoledne, neb jsou na stacionáři jen asi do 17 hod. Pak bere ty kratší chemky a nakonec ty, kteří jdou jen na kontrolu nebo na injekce apod. A mají pracovat do 17 a klidně o půl sedmé ještě má lidi v čekárně, je toho moc.
      Jenže každý si tam rád počká, protože k nikomu jinému se jim nechce. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, na tenhle kostelík se vždy dívám ze Strakonické, ale byla jsem tam až s Tebou. Z vyprávění vím, že v dobách minulých, kdy nebyly nikde jinde, tady byly roráty vždycky a lidé se tu scházeli z daleka.
    Přeju hezký den a zdravim Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi. Já na tebe s fotkami a ty na mne s informacemi, jaká souhra. Díky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Kolem jezdím po železnici každý den ráno do práce a večer z práce, ale byl jsem se tam podívat jen jednou před patnácti lety - když jsem byl v okolí prozkoumat dva byty k případnému pronájmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, měls je rovnou koupit a pronajímat. Ahoj a měj se Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko to je krásné místo na okraji rušné Prahy. Líbí se mi moc fotografie kostelíčka s. Filipa a Jakuba v popředí se sochou sv. Jana Nepomuckého. Náročný terén jsi zvládla dokonale. Jsi šikovná. Hlavně, že sis neublížila, když v tom mokru všechno tolik klouže.Děkuji za zajímavou reportáž a přeji ti krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, byla jsem opatrná a dobře jsem udělala, asi by mne při pádu někdo našel válet se tam na kamení až na jaře. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Když jedu autem tím směrem, často na něj koukám a říkám si, jak se na to malé místečko dá “vyškrabat”. Děkuji, že jsi to zase podnikla za mě:-)!
    Doufám, že máš do čekárny, alespoň dobrou četbu?! To nemají nějaké časové pořadníky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem jim s drzostí sobě vlastní a doufám, že vtipně nabízela, aby tam udělali kadeřnictví a podobné provozovny...To by se jinak čekalo třeba na manikůře...
      zas byste tu ale neměli fotky kostelíka...Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Náhodou ta mlha dodává těm fotkám takový tajemný až melancholický efekt. A přesto je ta atmosféra zvláštně uklidňující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, prostě jsem měla k dispozici mlžný den a lépe jsem to nedovedla.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Pěkně si využila čas a nafotila pěkné snímky Jiřinko ♥ i mlha patří na snímky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, fotky jsou černé, ale bylo to počasím a upravovat to nebudu. Pa a hezké dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, parádní fotky z výletu na Zlíchov. A i když v mlze, je to pěkné pokoukání.👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, kostelíček byl zavřený, ale to nevadí. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,skvěle využitý čas čekání.Fotky jsou pěkné,mhla nemlha.Děkuju,že jsem se mohla podívat.Měj pohodový den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, v tomto případě jsem váhala, zda to sem dát. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko a udělala jsi dobře.Je to pěkné pokoukáníčko!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za slunečného dne by to asi vypadalo lépe, ale stalo se. Pa, milá Marťo. Jiřina z N.

      Vymazat