pátek 2. února 2024

Letmý návrat

 I když jsem někdy v loňském roce tento kostel na blog dávala - v sobotu jsme se tam s Janou, protože bylo otevřeno, znova a rády zastavily a některé detaily kostela opět pofotily. 

Milé KOČKY, nevadí, že sem dám ještě pár fotek?

opsala jsem pro vás

Kostel sv. Benedikta na Hradčanském náměstí byl nově zbudován kolem roku 1655 jako prostá stavba při klášteře barnabitů na místě staršího gotického kostela připomínaného v roce 1353 a upraveného koncem 15. století a přestaveného po požáru v roce 1541. Dnešní vzhled pochází z úprav v 17. a 18. století.







V létě bych ráda navštívila zahradu zdejšího kláštera, pokud bude přístupná...

14 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné, díky za zprostředkování. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. A já bych moc ráda šla s tebou... Kláštery, to je moje :o)
    Jiřinko, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jiřinko, zajímavé a když bude otevřená zahrada ráda se s tebou do ní podívám Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, zkusím to zjistit. Klášterní zahrady jsem viděla hlavně ve Francii. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Díky Tobě se podívám do míst, kam se jen tak už nedostanu!
    Krásný objev

    OdpovědětVymazat
  5. Kostel je krásný.Fotím je ráda,ale vždy narážím na zavřené dveře.Asi musím do větších
    měst.Hezký den Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, Jitko, u nás bývají kostely často zavřené, na rozdíl od okolních zemí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vůbec těch pár fotek nevadí ! Ráda se podívám alespoň na fotku, když do té Prahy jezdím tak málo.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, rozličných kostelů je po Praze tolik. Baví mě je navštěvovat a dívat se, jak jsou postavené a vyzdobené. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Janinko, dík za návštěvu u mne na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat