neděle 4. února 2024

Prokopské údolí

 Od hřbitůvku jsme se vydaly k okraji Prokopského údolí a šly jsme lesem vlevo, směrem k Vltavě... , původně jsme se chtěly podívat na výběh koní Převalského, ale necháme si to na jindy.U viaduktu jsem si udělala pár fotek a pak jsme pokračovaly v krasojízdě a později domů.Určitě se sem vrátíme, kdysi jsem byla v tomto údolí s manželem a po letech bych si celou trasu ráda zopakovala.

Milé KOČKY: není listí na stromech a tak je leccos vidět -




Mlžka byla...



















tady mi to evokovalo vzpomínky na Spišský hrad, hihi...








opsáno pro vás:

Menší z viaduktů na trati tzv. Pražského Semmeringu je také označován jako horní a klene se 20 metrů nad Hlubočepskou ulicí. Má pět oblouků a délku 92 metrů. ( na ten větší se chystám jindy) - pod ním teče Dalejský potok.


























Oba viadukty jsou stavěné do oblouku a ještě se křižují s jinou tratí. Zhora to musí vypadat dost zvláštně.
Dědové a tatínkové by mohli s vnuky či malými synky projet tuto trať a nasbírat body. A maminky budou mít půl dne klídek.

Mlha mezi N. a Prahou ležela celý den:





29 komentářů:

  1. Jiřinko, moc děkuji za parádní procházku. Snad se tam taky jednou vyprávím! A ten viadukt je krásný, mám pro ně slabost. I technické stavby mohou mít kouzlo...
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme vlastně tentokrát šly jen po okraji ( srázu ) a viděly jsme jen jeden ze dvou viaduktů. Ale i tak se nám den povedl. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko to je zajímavý kout Prahy. Takové viadukty už teď nikdo postavit nedokáže. Udělaly jste hezkou, ale asi i náročnou procházku. Jinak Spišský hrad, který tu vzpomínáš při pohledu na skalní masívy, jsem v sedmdesátých letech minulého století viděla, ale jen z dálky...Díky za hezkou podívanou. Krásnou neděli Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, určitě se tam jednou vrátím a na tu skálu vylezu. Byla jsem v tom prostoru kdysi jednou a už si to moc nepamatuji. Ovšem projít celé údolí je fuška. Jednou jsme to šli s manželem a dalo to zabrat. Nahoru jsme dojeli vlakem a pak šli pěšky dolů...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Viadukt je nádherný a je to dva roky co jsem po něm jela Cyklohráčkem na Zličín. Cesta je hodně zarostlá a výhledy jsou hodně omezené . Trochu jsem byla zklamaná z výhledů, ale zážitek to byl. Krásné dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, jak bude trochu zeleno, ráda bych tam opět vyrazila na výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, moc děkuji za procházku. Díky tobě vidím místa, kde jsem nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, však si my, blogerky, musíme navzájem poskytnout nějaké výhody.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Bobeš se jmenoval Borek Prokopské jezírko. Manželka kamaráda má to jezírko v Prokopáku ve velké oblibě, takže podle něj pojmenovala CHS.

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak po hraně údolí jsme se jednou toulali směrem od Butovic. Chodili jsme se tam s dětmi v létě koupat do takové velké nádrže, ostatně chodilo tam celé sídliště. A tak jsme se jednou s kamarádem s jehož synkem se kamarádili moje dítka domluvili, že si to tam projdeme. Byly tam opravdu krásné scenérie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak to máš pěkné vzpomínky na toto údolí a jeho okolí. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, tam by se mi líbilo. Jinak město fakt nemusím. Ale tam to vypadá tak klidně a idylicky. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, potkaly jsme asi 5 lidí celkem - jednu dvojici žen s pánem, pak jednoho cyklistu a jednu běžkyni. Pohodička. Prý v létě poblíž funguje dobrá hospoda, říkala kamarádka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásné fotky z Prokopáku a také Semeringu. 👍👍👍
    Dcera bydlí na Cibulkách a občas k nám jezdí právě po Semeringu vláčkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, na Cibulku z druhé strany kopce asi taky vyrazíme s Marcelou. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ahoj Jiřinko, hezká procházka.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, snažím se nezakrnět a chodit. Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Prokopské údolí je hodně známé,byla jsem tam už hodně dlouho.
    Je to hezké místo i s viaduktem
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ráda bych se příště podívala na ten větší viadukt, nedávno jeho fotky zveřejnil Čerf. My jsme po této dráze jeli jednou s manželem do Kladna a tam jsme šli na rozhlednu.Zpátky domů jsme to vzali ale přes Kralupy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Tak tady to znám. Jezdili jsme tam s dětmi na výlety.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to se nedivím, v Praze a přitom v přírodě a ještě k tomu v jaké! Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Mám ráda toto místo. Objevila jsem ho, teprve před několika roky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko , hlavně, žes na to přišla a ještě to můžeš mockrát využít! Vnouček se tam jistě taky s tebou rád podívá. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Měla jsi krásnou vycházku Jiřinko , krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, svítilo sluníčko a pěkně jsme se prošly, už jsem to potřebovala. Ahojky a měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Jiřinko,krásná procházka.Prokopské údolí znám jen podle názvu,vůbec nevím,kde je,musím se podívat.Ten viadukt je taky zajímavý.Děkuju za další tip kam se podívat.Přeju moc pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, milá Marťo, poprvé jsem tam byla ale tehdy v údolí a jeli jsme vláčkem s mužem ze Smíchova do nějaké stanice a pak jsme šli v jarním počasí zpátky údolím směrem do Hlubočep, ale to mi nohy ještě nedělaly naschvály. A jindy jsme jeli ze Smíchova přes ty dva viadukty do Kladna a taky bezva zážitek. Jiřina z N.

      Vymazat
  15. Jiřinko,tak teď jsem se podívala,kde Prokopské údolí je.Přečetla jsem si rozsáhlý článek,podívala se na fotky.Musím říct,že mně zaujalo moc a až pojedu zase do Prahy na víc dní,asi se tam půjdu podívat.Takže ještě jednou děkuji za zajímavý příspěvek.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to se ti bude líbit, stejně jako když si dáš Divokou Šárku...je to dost km, ale to dáš. Jiřinaz N.

      Vymazat