sobota 10. února 2024

Tip na dovolenou

 Nenápadně přesvědčuji dceru, aby si jednou s rodinou udělali dovolenou podle mého mustru - a nyní to tu zveřejním, abyste si eventuelně mohly z toho něco přivlastnit i vy, milé KOČKY.

Je to návrh pro lidi, kteří nemají problém vyjet autem do ciziny - 

1.den - cesta z Čech do města Gmünd -  ubytování v předem dojednaném místě ve městě nebo okolí a                 pozor! -  je zde, v tomto krásném městečku, vyhlášené muzeum aut!


2.den - výlet na Maltatal - vodopády, kam se podíváš a nahoře přehrada a restauace, dechberoucí výhledy



3.den - výlet do soutěsky Ragga ( Flattach + Raggaschlucht ) fantastické místo! a náročné stoupání

4.den -  přejezd přes Karavanki do Slovinska a ubytování - třeba v Náklu?

5.- 6.den -  výlet k jezeru Bled, lanovkou na Vogel, k pramenům Savice, procházka kolem řeky Mostnice?- případně plavba elektrolodí po jezeru Bohinj

7.den - vyjet na Vršič, prameny Soči, pevnost Kluže, k italským jezerům Fussinským?

8.den - Predjamský hrad, hlavní město Ljubljana a třeba Škofja Loka, jeskyně a další atraktivity

9.den - přímořská města Koper, Piran

10.den - cesta domů - případně jedno přespání poblíž Salzburku?

přesvědčovací argumenty - namátkou:

soutěska Vintgar



lanovka na Vogel:






Kluže:


u Fussinského jezera:


v hlavním městě:






Predjamský hrad:


u moře, toho Slovinci nemají moc...





chytli jste se drápkem? bezpečná země...

pomyslná trasa:

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=13.9830677&y=47.9762335&z=6


16 komentářů:

  1. Rozhodně jsem se chytla, některá místa jsem i omrkla :o) Gmünd, Karavanky, pak Lipice s nádhernými koňmi, Bled, dechberoucí soutěska Vintgar a můj milovaný Piran - jedno z nejkrásnějších měst.
    Ach, hned bych jela...
    Jiřinko, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, tip je to úžasný, a procestovala jsi toho opravdu hodne. Také bych ráda někam jela, ale...ráda se podívám na fotografie. Na cestování a dovolenou i v naší malé zemičce zatím můžu zapomenout a pokud se nevyřeší manželův zdravotní stav, tak mi zbydou jen procházky po okolí, případně krátký výletík s kamarádkou Hankou. Přeji Ti krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  3. Časy, kdy jsme nastartovali našeho oře zn. Peguet a vyrazili za poznáním, jsou ty tam.
    Ráda se podívám na fotky, u některých si zavzpomínám, u některých si řeknu - tam jsem nebyla.
    Hezkou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Řekla bych, že tvoje přesvědčovací argumenty nemají chybu! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts
    Být mladší, balím kufr a jedu!

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko,nádhera!Mít s kým,tak jedu.Projela jsi toho hodně,fotky jsou opravdu překrásné.Přeju ti krásnou sobotu a celý víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, překrásná trasa a překrásné vzpomínky jsi ve mně vyvolala. A opravdu moc se šikly, od včera jsem jen málo funkční. Věřím však, že se to brzy změní. Tak hezký víkend a pa Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky a k tomu báječný tip na výlet. 👍👍👍
    Spoustu těch míst znám z poznávacích výletů s kamarádkou (měli jsme oproti našim partnerům týden dovolené navíc). Dovolila bych si tedy při návštěvě Predjamského hradu spojit to s prohlídkou Postojne jamy. Je to úchvatný jeskynní komplex, který rozhodně stojí za návštěvu.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Postojna jama .............čekali jsme na vstupenky dost dlouho, ale stálo to za to !!! Eva

      Vymazat
  9. Ahoj Jiřinko, krásný výlet hned bych vyrazila.Preji krásné odpoledneIveta

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko, to je snová dovolená. Opravdu dechberoucí záběry. U té první fotky jsem přemýšlela chvíli, co to je. Na první pohled tající sníh ve tvaru hlavičky mladé lamy. :-D No uznej, že tam ta lamička je. :-D Pak mi došlo, že jde o vodopád focený ze shora. Na taková horská panorámata jsem se těšila na Hitlerově Orlím hnízdě, ale byla strašná mlha a neviděli jsme nic. Prostě smůla. Hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky. Motýl je TOP)))díky za tip na další cesty.
    Hezký víkend přeji Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Jiřinko zdravím, na některých místech jsem byla před dvěma roky, je to krásné. Měj příjemnou neděli, Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Moje milé a vzácné blogerky, odpovím dnes najednou - v tomto článku jsem použila zkušenosti ze tří návštěv Slovinska, taky jsme měli v programu jeskynní systém, který zmiňuje Alenka/Signora, ale nejsem schopna použít všechny fotky, které jsem kdy ve Slovinsku nafotila i když jsou docela pěkné. Pokud se vám tuto krásnou zemi povede navštívit a nebo znovunavštívit, vzpomeňte si na mne, že jsem tam byla moc ráda.Přeji vám jen samé pěkné zážitky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  14. Jiří jo, pokušitelko🥰,jela bych hned, ale nejsou lidi🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jen jednou jsem jela s paní, kterou mi dosadila cestovka a nějak se to nepovedlo, zájezd byl moc hezký, ale byla bych bývala raději s někým svým. Když máš být nepřetržitě třeba 9 dní s nějakou osobou, musíte si vyhovět.
      Jiřina z N.

      Vymazat