sobota 24. února 2024

V Muzeu

 Byla jsem v Muzeu U V. Náprstka v úterý jako návštěvník a nikoli exponát, to pro pořádek! I když...

Milé KOČKY, doporučila bych toto muzeum rodičům chlapců ve věku 9 - 14 let, ovšem, otázka je, co já vím, co zajímá dnes kluky v tomhle věku?






Vojta Náprstek:















Emil Holub:













omlouvám se za delší příspěvek, ale mnozí, kteří to mají do Prahy daleko, si to můžou v klidu doma přečíst?...



28 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za tuhle reportáž. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, rádo se stalo, některé panely se nedaly nafotit, v určitém sále moc šero a jinde plné slunce. Pokus byl. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, ráda jsem si zavzpomínala. Naposled jsem tam byla s Adamem, bylo tak cca 10, byli jsme tam sami a užili jste si :o)
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme tam byli s manželem tak dávno, že už si to ani nepamatuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Zajímavé. Na nádvoří jsem byl mockrát, ale uvnitř v muzeu ani jednou. Až teď :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, já jsem to brala jako osvěžení po letech, abych nezakrněla, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,nikdy jsem nebyla ráda jsem se podívala a přečetla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ono je takových muzeí, ale jednou za čas to stojí za návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, kdysi dávno jsme tam s klukama také byli, ale to už je opravdu historie... Prošli jsme tehdy těch muzeí mnoho, tak že si už ani nepamatuji, jaké expozice kde byly. Občas i teď do nějakého závitám. Zatím si mě tam jako expo nát nenechali...🤣🤣🤣. Naposledy jsem byla v našem městě, kde jsem byla na křtu knihy o Rumburské vzpouře a v Kravařích ve Vísecké rychtě, kde jsou expozice řemesel a hospodářské techniky let minulých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, v Rbk muzeu jsem, ostuda jedna, ještě nebyla. My moc rádi chodíme do skanzenů a to si obvykle dost užijeme. Hezké sobotní odpoledne tobě i ostatním.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Moc pěkné dvoudílné počtení o Náprstkovi napsala Libuše Vaňková. A připomnělo mi to jinou velmi dobře zpracovanou knihu kde se Náprstek i s klubem vyskytuje a to jsou Neffovi Sňatky z rozumu. Co se týče Holuba hned mi naskočila hláška Holubovi ženy z filmu Jára Cimrman ležící spící. "Nikam nepojede, už se narajzoval dost!" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy - to máš pravdu, u Neffa to je.A tu hlášku máme s Janou opravdu moc rády a občas ji používáme a děsně se tomu smějeme. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, toto muzeum mám již dlouhou dobu v čekárně výletů, ale zatím jsem tam nebyla. Nyní když jsem si to s tebou prošla, tak nevím jestli tam půjdu, když jsi nám udělala takovou krásnou reportáž. Pěkný víkend a těším se na další tvé výlety. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně nahoře, tuším, že v pátém patře je expozice z Tasmánie a ta se bude líbit klukům. Ale fotit se tam moc nedalo, světla málo. Měj se, Večernice, krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Však jó. Teď jsem si to jen tak projela a večer si to pořádně pročtu.
    Pěknou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to součást historie Prahy a Česka, tak proč to nevědět? Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,děkuju za reportáž,pěkně jsem si početla.No,tak díky tobě jsem navštívila už i tohle muzeum.Pěknou sobotu i víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to mi dělá radost, že si tady navzájem rozšiřujeme obzory, přeji krásný víkend. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Lezarts
    Před nedávnem, jsem si také zopakovala návštěvu u Náprstků. Takový návrat do dětství.
    Snad se dočkám a budu tam moci vyvést vnoučka?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, já obdivuji tu kuráž, s jakou se Holub vydal do Afriky v té době! Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, děkuji za krásnou fotoreportáž z Náprstkova muzea.👍👍 Naposledy jsme tam byli s vnučkami. Později bylo v plánu vzít tam malá vnoučata. Ovšem plány nám změnilo to, že tam byli s rodiči dva týdny předtím a Jiřík navíc před časem se Skautem.
    Ráda jsem se tam s tebou teď vrátila.
    Měj hezkou sobotu. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ty jistě víš i o Tadeáši Haenkem nar. 5. prosince 1761 v Chřibské - objeviteli obří leknínové rostliny, to byly tehdy doby, kdy si chlapi vyrazili do světa...
      Mějte se na B.Hoře krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Zajímavé čtení. Nikdy jsem v tomto muzeu nebyla, a proto děkuji za seznámení. Přeji ti hezký den. U nás svítí sluníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, u nás ráno modré nebe a sluníčko a už je mi hned lépe. Měj se taky hezky a těš se, za chvíli tě zavolá zahrádka. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Nevím, jestli by to kluky bavilo, ale mě určitě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, až by viděli ty vystavené luky, šípy a bumerangy, asi by je to zaujalo?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Muzeum znám. Učím děti o Africe)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jestli učíš zeměpis, tak jsi ta pravá a já jsem zemák měla hned po češtině a tělocviku nejraději, maturovala jsem z něj . Taky ale dějepis, to se ví. Tak ať se ti daří a dětičky to baví!
      Jiřina z N.

      Vymazat