pátek 23. února 2024

Z úterka

 V pondělí 19.2. jsem byla v Praze na Karlově náměstí na odběrech a pak jsme se sešly s kamarádkou Marcelou, počasí nestálo za nic, takže jsme plánovanou výpravu do jisté části Prahy nechaly na jindy a poseděly jsme v pěkné kavárně u kávičky, probraly novinky, abychom se pak rozprchly na Vysočasnském nádraží - já jsem jela domů vlakem a Marcelka se rozhodla vyřizovat své záležitosti po Praze. 

Starou budovu nádraží zbourali a celé to tu zmodernizovali a fíčí tu jak ve Sverdlovsku na nádraží:



přijíždí mi Arriva:


Milé KOČKY:

V úterý 20.2.24 jsem měla dvě kontroly po doktorech a nechám stranou, jak to proběhlo, po kontrole jsem se těšila z lepšícího se počasí, občas vykouklo sluníčko! -  odebrala jsem se na Karlák, že si popojedu tramvají a co nevídím: rozkvetlý keř - něco takového jsem viděla prvně a tak, pochopitelně, jsem to musela zvěčnit. foukal vítr, takže to nebylo snadné, keře vypadaly jako zaváté




Pořídila jsem na Starém Městě pár snímků a hurá do kostela, kam jsem měla namířeno - o tom bude nedělní příspěvek. Zakončila jsem tuto návštěvu Prahy Muzeem V. Náprstka, dlouhá léta jsem tam nebyla a nyní jsem si řekla, že je čas tam nakouknout. Náprstek a Holub budou v sobotu...





 
Betlémská kaple:













a odtud svištím domů...

12 komentářů:

  1. Jiřinko, potěšila si mě svým humorem, nádhernými květy keře i fotkami míst, které mám ráda. U Náprstka jsem taky dlouho nebyla...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na Karláku jsem pomalu víc jak doma a tyhle keře jsem načapala v květu poprvé, divné. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to jsou moc hezké fotografie. Krásně ses toulala a ten zimolez nádherně rozkvetl. Květy vždy potěší. Procházku sis opravdu užila a tak se těším na pokračování
    Přeji ti moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, postupně jsem se naučila chodit po Praze i sama a dá se na to zvyknout.
      Ještě se naučím poručit dešti a větru a nebude to mít chybu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Umíš spojit užitečné nebo nutné s příjemným. Zimě je nádherný. V Náprstkově muzeu jsem nebyla, tak se těším na prohlídku s tebou. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nevím, zda je to pravda, ale zdá se mi, že před lety ta výstava v tomto muzeu byla jaksi zajímavější. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ty si umíš každou návštěvu Prahy užít. A já pak prostřednictvím Tvých fotek taky.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když už tam musím. Tentokrát jmme dostala šok, přišla jsem do čekárny a byly tam jen dvě pacientky, ( jindy čekárna praská ve švech ) a když se ukázalo, že obě jdou do jiné ordinace, než já, blaho bylo hmatatelné. Vyšla sestřička a já jí povídám: sestři, nemám skočit pro šampaňské - abychom to oslavili, že tu nikdo není? Smála se i paní prof., která to slyšela a asi i jim to přišlo vhod, neb jsou vždy hodně unavené a aby ne.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ty keře jsou fakt nádherné, potěšení pro oko. V Náprstkově muzeu jsem nebyla asi sto let. Syn mé kolegyně, jako malý kluk říkal tomuto muzeu Prstíčkovo, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to je hezké, tak se opatruj a nezapomeň s pejsíkem chodit na procházky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, opět krásné fotky. 👍👍👍
    Překvapilo mně nádraží Vysočany. Pamatuju si to staré, jezdívala jsem z něj domů na sever. Už jen cesta parkem k němu bývala mnohdy dobrodružná, pobývalo tu mnoho tmavších spoluobčanů, kteří dost často obtěžovali kolemjdoucí.
    Udělala sis báječnou procházku a krásně jsi jí zdokumentovala.
    Měj prima dny. 🍀🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ta budova byla v posledních letech v nepříliš dobrém stavu, mohli tam Američani točit strašidelný film.Teď je to moderní a studené, ale zvykám si.
      Hodně předělali i trať směrem na Říčany.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat