neděle 3. března 2024

Březen u Labe

 Když máte na hlídání dítě a je hezky, vezmete nějaké zbytky rohlíků a chleba a jdete se podívat na kačenky k Labi, 

milé KOČKY:

taková malá reportážička od našeho ještě docela malého ( tady u nás ) veletoku.




tohle je jen přítok! 


nadšených krmičů předškolního věku tady bylo více:











popravdě jsem víc myslela na to, aby mi tam ten kluk nespadl a tak kvalita fotek byla vedlejší...

25 komentářů:

  1. Náhodou jsou fotky moc pěkné. Já mám takové momentky ráda. Je na nich pohyb dané chvíle.
    Pěknou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děti to moc baví, taky tady byla velká kolonie ondater, ale tu někdo nechal zlikvidovat. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, fotky jsou skvělé a vypadá to na opravdu krásný teplý jarní den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, město nechalo na břehu udělat pro děti prolézačky a tak se tam v pěkné dny docela dost rodin chodí vyřádit s dětmi. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to jsou moc hezké fotografie z krásné procházky. Máte tam moc hezká místa u Labe. Přeji Ti krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, teď už se přes hydro nedá přejít, musí se na železniční most, ale na druhém břehu jsou lužní lesy, kde je to zjara pěkně barevné. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. A víš že tím pečivem jim lidi nesmírně škodí? A ke všem výzvám ornitologů jsou stále hluší ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, Vendy, ještě jsem neslyšela, že by si kachny po chlebu a rohlíkách stěžovaly, ale možné je všechno. Ptáčkům na balkoně sypeme ořechy a slunečnici, těm bych pečivo nedala. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Nestěžují si, ale škodí jim to. Stačí si na googlu zadat čím krmit vodní ptáky. Určitě tam najdeš varování že pečivem nikdy.... hlávkovým salátem, veškerým lupením ze zeleniny apod. ano.

      Vymazat
    3. Tak to vidíš, dodnes jsem byla v domnění, že kachní žaludek...
      a ono je to jinak. Pořád se učím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Hezká a zábavná vycházka☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko - chodí tam hodně lidí s dětmi. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. JIřinko, opravdová jarní procházka a doprovod určitě jistil Honzík, že ? 😊😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pak si na tamních prolézačkách ještě procvičil tělo...všechno musel ukázat dědoušovi, jak mu to jde. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Parádní reportáž, Jiřinko! Já už tak dávno nekrmila kačeny a chodili jsme často... Teď přemýšlím, jak by se na to tvářil Aaron, když zbude pečivo, patří jemu :o)
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, váš Aaronek by asi uvažoval o zpestření v kuchyni paničky a nějakou tu kačenku vzal domů? Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko to jsou hezké obrázky z procházky s Honzíkem. Taky chodíme s holkama, ale k Orlici. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to dá rozum, že k Dunaji to máš z ruky.Ještě je potřeba si uvědomit, kterou tu Orlici máš u vás, jestli Divokou nebo Tichou a jsem tam. Jé, tys mi připomněla dovolené u vás pod horami a že jich bylo.Teď tam máte u zámku bledulky, za chvíli bude v Častolovicích plno růží, vy se máte. Tak, ať slouží i to zdraví. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Také moc ráda chodím k vodě a je jedno jestli je to rybník nebo řeka. Občas se podaří ulovit i pěkný obrázek zajímavého ptactva či jinou zajímavost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, u vody je hezky, jsem narozená nad Ploučnicí a možná jsem byla v minulém životě Viktorka nad splavem? Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Téma zajímavé, protože nedávno jsme byli v našem muzeu, kde jedna z expozic byla věnována i krmení ptáků. I těch vrubozobých. Vzpomněla jsem si, jak jsme byli na besedě s pracovníkem záchranné stanice v Bartošovicích, který kupodivu krmení kachen a hlavně labutí nedoporučoval. Jednak tím prý odnaučíme tyto ptáky, aby si sami hledali potravu a jiný důvod je zvláštní. On tvrdil, že ti ptáci si zvyknou na ten krouživý pohyb ruky při hodu rohlíkem a prý si to snadno spletou s tím, jak rybář nahazuje vlasec. Výsledkem prý je to, že často tito ptáci spolknou rybářský háček, což je může stát život. Nevím, jak jsem nakoupila, prodávám. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to je dost možné, protože pokud je návnada na háčku plovací, proč by to kačena nespolkla? Ale jak znám rybáře u Labe i u tůní, asi by kachny neradi viděli blízko u svých posezení.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, parádní fotky. 👍👍👍
    Díky nim se mi vrátila jedna vzpomínka. Jezdívali jsme pravidelně s dětmi za kačenkami a labutěmi buď na Kampu, nebo k Hergetově cihelně. Když začal chodit syn do školy a nám se nepodařilo sehnat školku a já zůstala doma, jezdívala jsem s dcerou. Syna jsme odložily ve škole, sedly na tramvaj a z Malostranského náměstí se vydaly na Karlův most a po schodech dolů na Kampu. Měla jsem na hlavě trvalou, na sobě vytahaný svetr a kostkovanou sukni a obutá jsem byla v hodně pohodlných botách. Dcera se rozeběhla a utíkala ze schodů dolů. Já na ní z mostu volala, aby brzdila a pak začala s taškou s pečivem sestupovat. Nahoru stoupal pán, který dceři řekl: "Musíš babičku poslouchat:"😀
    Než přišel muž z práce, měla jsem trvalou ostříhanou, sukni jsem hodila do popelnice a svetr párala. Jen boty jsem věnovala mamince, vždycky se jí líbily. Byly opravdu babičkovské.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to bylo hodně razantní rozhodnutí - manžel asi zíral. Jiřina z N.

      Vymazat