sobota 16. března 2024

Můj rodný kraj

Ve středu 13.3.24 se sešlo několik dobrých a jeden špatný moment:

doktoři mě v út v Praze nepotěšili a tak jsem si řekla, že by to chtělo do přírody na povzbuzení duše - ejhle, udělalo se hezky, manžel potřeboval projet auto navrátivší se z opravy, švagrová měla svátek, práce doma počká, nikdy ji zatím místo mne nikdo neudělal.

Docela jsem se vyspala a vstala jsem v půl sedmé bez problémů, po snídani jsme vyjeli směr Štětí a Úštěk, zastavit jsem si nechala vlastně v Mělníku na nákup kytice pro Růženku, pak až v obci Liběšice - jako už tolikrát. Zámek je nepřístupný, ale sluníčko ho zalévalo ranními paprsky a stejně tak i kostel a barokní sochy před ním. Proto jsem si zde udělala zase fotopauzu.

tady tzv.přesplotovka:

ztrápený lev:

z obou stran silnice je řada barokních soch:

datum: 1727

Milé KOČKY, naplánovaných výletů mám docela hodně a toto byl takový náhlý počin  a nakonec nebyl tak marný. Další zastavení bylo v obci Konojedy, určitě si některá z vás pamatuje na BOCHNÍKY, přírodní památku, kterou jsem na blog dávala nejméně dvakrát. Tentokrát jsem ale měla štěstí a co se nestalo - zdejší zámek, dříve ale klášter a přilehlý kostel i sochy se opravují a dost v tom majitel udělal - je to náročné na peníze i práci a vůbec mu to nezávidím - ovšem byla jsem zvědavá, jak od mé minulé návštěvy pokročili - takže jsem tam pracující dělníky poprosila, aby mi dovolili vstoupit do areálu, že si udělám pár fotek - kostel je opravený, zámek už má nový kabát. Zato uvnitř je to bída. Jsou tu dlouhé chodby, jednotlivé cely, vše bez podlah - bude to ještě dlouho trvat, než se z toho něco pěkného vyloupne. Objekt je to rozlehlý a je v hodně zchátralém stavu. Také zahrada nemá ještě ani zdaleka podobu, kterou by mohla jednou mít. Nicméně, snažila jsem se vytěžit z návštěvy co nejvíc:

Jednotlivé sochy jsou k nalezení zde: https://mapy.cz/zakladni?x=14.3526772&y=50.6271350&z=19

Další pokračování středeční výpravy bude zítra a snad vás nezklamu. Bude to příspěvek veskrze jarní a povzbudivý. ( to je zajímavé, jeden výlet a materiálu na několik dní )

1. Jiřinko, moc hezká výprava a hezky si nafotila. Měj pohodový víkend.

1. Marti, výprava se povedla, nějak mě namlsala - už jsme podnikli další. Jiřina z N.

2. Jiřinko,jsem ráda,že jsi zpátky.Hezkou pohodovou sobotu a celý víkend.Marťa.

1. Marťo, už jsem připravila další cestu na blog. Jiřina z N.

3. Jiřinko, tak krásné jarní a lákavé fotky...
    Moc děkuji za další rozšíření obzorů a věřím v lepší zprávy!
    Myslím na tebe, pa Helena

1. Helo, uvidíme, vzdávat se nebudu a nezáleží to jen na mně. Jiřina z N.

4. Jiřinko, 13. byl opravdu krásný den. Udělala sis s manželem pěkný výlet. Rekonstrukce tak velkých objektů je na delší dobu a stojí hodně nejen peněz. Ale je fajn, že se tak děje, že se nenechá všechno zchátrat. Obdivuji majitele, kteří se na to dají. Třeba zámek a přilehlý areál v Nových Hradech, to je skvost. V Letovicích se do toho také pustil soukromý majitel,.udělal obrovský kus práce, ale asi už síly nestačí a zámek prodává. Pořídila jsi skvělou fotodokumentaci. Také vždycky nasekáme hodně fotek. Ale to nevadí. Hezkou sobotu přeji.

1. Maruško, oba objekty znám a smekám - ale je to náročné. Jiřina z N.

5. Jiřinko,měli jste nádherný výlet.Ve středu jsme také už ráno vyjeli na výlet,ale tak
    modrou oblohu jsme neměli a výhledy už vůbec.Jsou to krásná místa a pro mě i tipy na
    výlet.Měj hezký víkend

1. Jitko, jsou to místa, kterými jsme projížděli tolikrát - ještě když jsme jezdili za mými rodiči a sourozenci. Mám k nim vztah. Jiřina z N.

6. Jiřinko, je to tak jsme plné optimismu,jinak to u nás nejde a pak bum. My vše v sobě utreseme, zpracujeme, někdy to déle trvá, ale vykročíme a co hlavní, nedáme se👍🍀Jesteze nás ty chlapi vyvezou ven na výlet a mají nervy na naše fotografování. Dnes jsi mě přiblížila místa pro me neznámá,těším se na pokračování
    🍀

1. Marti, čeká tě těch příspěvků více, jsem nachystaná. Jiřina z N.

7. Ahoj Jiřinko, hezký výlet a opět jsem se s tebou podívala do míst mě neznámých a už se moc těším na pokračování.Preji krásný den u nás s deštěm včera jsem koupila buřty, že budou letos poprvé tak uvidíme jestli se do odpoledne vyčasi.Iveta

1. Ivetko, dnes jsme byli na západ od nás a dvakrát nás chytil déšť, ale byli jsme zrovna v autě. Jiřina z N.

8. Přeji už jen samé lepší zprávy.
    Díky za pěkné fotky tam od vás.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

1. Evi, to by se mi hodilo, ty lepší zprávy, ale ono to nejde tak rychle - tak budeme doufat. Jiřina z N.

9. Jiřinko, to je místo, které neznám a ráda jsem si ho s tebou prošla. Kostel vypadá nádherně v novém kabátu a sochy jsou pěkné. Krásný víkend přeje a zdraví Večernice.

1. Milá Večernice, kdybys to viděla ještě před několika lety - myslela bys na buldozer.
      Jiřina z N.

10. Moc hezké fotografie i zajímavá místa jste navštívili. Je smutné, že tolik zámků skončilo v hodně špatném stavu a teď se všechno dohání. Tedy u těch, které mají to štěstí a mají někoho, kdo to zaplatí, případně sežene peníze a řemeslníky a postará se o opravu. Stejně to dapada se zámkem v Lipové. Také bych se tam měla jet podívat. Hezký víkend Ti přeji.

1. Jaru, tak to máš naprostou pravdu - boužel je spousta budov, kterým už zvoní umíráček. Jiřina z N.

11. Lezarts
    Slunečné dny, a už nás to tahá ven, jako cibuloviny z hlíny:-)
    Soukromníci, kteří se pustí do oprav a záchrany historických objektů, mají můj obdiv.
    Výlet za Růženkou, začíná lákavě!

1. Renátko, ona byla téměř v šoku, my jsme ji přepadli bez varování, což nemíváme ve zvyku. Ale ona by hned vařila, smažila, pekla a my jsme se nechtěli zdržovat příliš.
      Jiřina z N.

12. Jiřinko, místa neznám, tak za fotky děkuji. Počasí vám přálo, určitě jste nasbírali tolik potřebnou energii. Měj se hezky, zdravím 😉

1. Evi, bylo to příjemné a v autě mi bylo až horko. Jiřina z N.

13. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Obě místa znám jen skrz čelní sklo auta. Už mockrát jsem se chtěla v malebných Liběšicích zastavit... teď jsem díky tobě viděla něco víc.
    Opravy historických objektů jsou vždy běh na dlouhou trať, tak musíme všichni držet palce, aby byly opravy dokončeny. Občas se to bohužel nepovede.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Álo, škoda, že zámek je nepřístupný, ale je tam ústav, tak co naděláme. Jiřina z N.