neděle 17. března 2024

Popojedem

Milé KOČKY, pokračujeme výletem ze středy: z Konojed jsme popojeli přes Kravaře do Horní Police a tady jsem si neodpustila další zastavení - moje oblíbené místo, nyní je to přesně obráceně - když jsem byla mladá a snad i pohledná, tohle místo bylo v příšerném stavu, nyní je to opravené a na mně zahlodal zub času.

vlevo pod stromy modro:

zámek dole u řeky:

tady, ale ještě kousek vlevo, míval p.Vl.Menšík chalupu:

výhledy z ochozu:

Odtud už jsme se rozjeli do mého rodiště Benešova n.Pl. a cestou jsem se snažila - ovšem marně - z rozjetého auta vyfotit hrad Ostrý ve Františkově n.Pl. - tam jsem se jako dívka něco nachodila! - švagrovou jsme přepadli, popřáli jí k svátku, předali kytici a nějaké dorty, vypili s ní kávu a podebatovali - abychom se pak vydali do České Kamenice - kde jsem ovšem neměla úspěch, tentokrát jsem na věž nevylezla, byla zavřená. Následoval přejezd na hřbitov do Kamenického Šenova - svíčky na hrob manželových příbuzných a odtud na Českou Lípu a domů. Některá místa vám sem dávat nebudu, už to tu bylo vícekrát.

Jenže - ještě vás teď čeká starý most přes Ploučnici v Horní Polici - a zítra a pozítří takové nedodělky z výletu...o to vás rozhodně nechci ošidit, milé blogerky.

sejdeme se opět zítra ...

1. Poutní areál v Horní Polici se mi hodně líbil a zdá se mi,že je zámek opravený.
    Byli jsme tu asi před třemi lety a byl v dost špatném stavu,ale na dveřích cedule,
    že se opravuje.Ráda bych ho viděla.
    Jiřinko,hezkou neděli

1. Jitko, tak ač poutní areál jsem navštěvovala mockrát i v době, kdy to byla pomalu ruina, v zámku jsem nikdy nebyla a jen jsem na něj od basiliky koukala shora, ani nevím, co tam nyní je, jestli nějaká firma nebo úřad??? Jiřina z N.

2. Jiřinko, opravdu ráda jsem se podívala na tyhle fotky. Do Police jezdila jedna známá, vždycky o tom vyprávěla a já tam nikdy nebyla.
    Přeji hezkou neděli, Helena

1. Helenko, na Českolipsku je toho k vidění docela dost. Jiřina z N.

3. To jsou krásná místa. V Horní Polici jsem nikdy nebyla. Ten kraj vůbec neznám. Asi bych s tím měla něco udělat:-). Tobě děkuji za procházku krásnými místy.

1. Tak to ti, Rijo, musím přinést další pěkné nápady, ne? Uvidíme, jak mi to půjde. Před asi 2 lety jsem tam vodila po kraji vnučky o dovolené a taky byly spokojené. Jiřina z N.

4. Ahoj Jiřinko, to jsou opět krásné fotky ráda jsem se podívala.Co chodím k tobě na blog a někam vyjedeme všímám si i věci, které jsem dřív neviděla.Preji krásnou neděli Iveta

1. Ivet, to je veliká pochvala a moc děkuji. Inspiruje mne to k většímu úsilí. Pac Jiřina z N.

5. To jsou místa, která neznám a proto jsem si je ráda prohlédla. Díky za ukázku a přeju krásnou neděli. Zdraví Večernice.

1. Milá Večernice, tohle je období, kdy listí na stromech ještě chybí a pod stromy najdeš mnohdy kvítka a tak to má jinou atmosféru, než později.Však to znáš. Jiřina z N.

6. Jiřinko i pro mě jsou to známá místa a asi se tam co nejdříve vypravím. V Kravařích je zajímavá Vísecká rychta. Je to největší podstávkový roubený dům v ČR a půdní prostory sloužily k sušení chmele. Dnes je tam venkovské muzeum s mnoha zajímavými exponáty. Děkuji Ti za připomenutí míst, kde většinu života prožila moje sestra a tam i odpočívá...přeji Ti pohodovou neděli a co možná nejpříjemnější dny.

1. Jaruško, přesně tak. O Kravařích jsem kdysi psala, že jsem se ptala jedné tamní obyvatelky, kde jsou hradby a nevěděla a já je pak našla kousek od místa, kde jsme se potkaly.To je také pěkná vesnice či městečko, ale udělali silniční obchvat a už je tam sice klídek, jenže auta prosviští a nezajedou - my se tam ale stavujeme obvykle na oběd, neb je ta hospoda vyhlášená.
      Tentokrát jsme to jen projeli. Jiřina z N:

7. Krásné záběry))) Přeji hezkou neděli. Eva

8. Jiřinko, opět krásné fotky. 👍👍👍 Překvapilo mně, jak Horní Police prokoukla. Vždy mně připadala s vedlejším Žandovem taková "zaboudlá". Dlužno podotknout, že už jsme tudy hodně dlouho nejeli.
    Asi bychom to měli napravit, zastavit, podívat se a ne jen profrčet kolem. 😀
    Měj hezké dny. 🍀

1. Alenko, my jsme jezdili do Benešova buď přes Verneřice nebo přes H.Polici a tak to sleduji, jak se postupně vyloupla z té šedi a chátrání. Jiřina z N.

9. Lezarts
    Hezké místo a hezké fotky!

1. Renátko, hezkých míst je hodně, ale peněz málo na jejich opravy. Za pochvalu díky.
      Škoda, že se peníze nyní musí cpát jinam, situace nenahrává opravám památek.
      Jiřina z N.

10. Krásné toulání...
    Jiřinko, to nebyla moc dlouhá pauza! :D Ale i tak vítej zpátky :).

1. Janinko, ona možná ještě bude, čeká mě náročné období. Tak uvidíme. Jiřina z N.

11. Jiřinko milá, to byl krásný výlet,díky, že jsem mohla jet s Tebou. Ať jsou Tvé/ Vaše cesty šťastné celý rok a vše jde podle přání . Hezký večer, radostné ráno i celý den. Pa Eva

1. Evi, brzy se ti ozvu a doufám, že budeš mít hezké dny. Jiřina z N.

12. Jiřinko,ani já neznám tento kraj,nikdy jsem tam nebyla,ovšem podle fotek by se mi tam líbilo.Moc ráda jsem se podívala s Tebou.Přeju Ti letos mnoho krásných výletů,zájezdů,k tomu spoustu zdraví a já se zase budu kochat nad tvými příspěvky.Ať máš dneska krásný,pohodový den.Marťa.

1. Milá Marťo, tvé přání se vyplnilo a byli jsme dnes na výletě, neb zítra nastává další fáze léčby a to nebude žádná selanka.Tak se na to půjdu vyspat a snad to za á přispěje k dobrému výsledku a za bé nebude mi, doufám, špatně. Zatím ti přeji, abys měla hezké dny a sejdeme se u mne na blogu. Jiřina z N.

13. Jiřinko, tak jsem se prošla s Tebou Horní Policí, je opravdu vyštafírovaná jak by řekla naše babi ☺

1. Marti, naše i vaše babičky byly moudré ženy. Jiřina z N.