pondělí 15. dubna 2024

Jaro v Příbrami

Dnes se určitě dočkám kritiky, ale co nadělám, tak to je, milé KOČKY, na sobotu 13.4. se Jana hlásila na nějaký výlet, manžel uvažoval o možnosti, že pojede autem někam s námi a nakonec zůstal doma a my jsme jely samy dvě vlakem - já s rizikem, že mi můj zdravotní stav může udělat pořádný škrt přes rozpočet, od neděle mi týden bylo špatně.

Ráno jsme se vydaly do Prahy s přestupem na vlak do Č.B. - cílem bylo město Příbram. Počasí přímo luxusní, zeleň v krajině výstavní, stromy kvetly jako na objednávku, prostě nádherné jarní dojmy.

Ovšem paní pokladní u nás na dráze bez komentáře, chci zůstat slušná, vysvětlím později.

Vlak z Prahy na jih byl plný, každý kdo měl nohy a ruce jel na výlet, ale jedna hodná duše nás nechala sednout a sama si sedla jinam, takže jsme cestu neprostály. V Příbrami na náměstí veliký shluk lidí, byla tam nějaká akce: motorky, auta a džípy a jejich majitelé - měli sraz. Trochu jsme to obešly, nafotily, našly schody ( kryté ) a vydaly se vzhůru - o tom zase zítra.

Vodník nebyl doma, vrba byla prázdná:

Koho asi napadlo dát kontejnery právě tam?

klučičí hračky:

pokračování už zítra...

1. Jiřinko, v Příbrami jsem snad nikdy nebyla, ráda jsem se podívala.
    Doufám, že tě výlet trochu rozptýlil, moc neunavil a je ti lépe...
    Posílám pozdravy, Helena

1. Helenko, to je tak, když stará babka má plno nápadů a málo síly. Jiřina z N.

2. Jiřinko,to by manželé cubrneli na ty klučičí hračky. Příbram a k tomu krásné počasí to se vám to vyletovalo a mě s vámi.👍Tak snad bude lépe na příštím výletě. Zrovna včera jsem třídila zprávy z onkologie a některé dala do složky historie a rychle zavřela. Moc bych to Jiřinko přála i Tobě 🍀❤️🍀

1. Marti, dnes se mi to píše, když vím, že na další várku koktejlu jdu až v út příští týden, ale...mám za sebou týden palácové revoluce a břicho ještě trochu protestuje.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

3. Jiřinko,moc hezké fotografie. Ty kontejnery v zahradě také moc nechápu...V Příbrami jsme byli jednou v zimě pro tchána v nemocnici a z města už si toho moc nepamatuji, jen si pamatuji na těžební věže v okolí. Vlastně jsme město tehdy jen projeli. Možná by stálo to, znovu se tam podívat, ale...já se už můžu jen dívat na fotografie a vážit si aspoň malých cest po našem okolí. Aspoň něco. Přeji ti krásné dny.

1. Jaruško, zatím to ber, jak to je a třeba bude líp. Ale chápu tě naprosto!!! Jiřina z N.

4. Jiřinko milá, děkuji za fotky z míst, která dobře znám. Paneláky v Plzeňské pod nám. TGM s kostelem sv. Jakuba a pak z druhé strany na Rynečku nahradily statky a další původní stavby v 60. a 70. letech. A když jste šly s kamarádkou po Dvořákově nábřeží kolem rybníka Obora, mohly jste vidět zbytky (opravdu jen malé zbytky hradeb). Svatohorských schodů je 343 délka 450 m) a údajně se na každém schodu klečící poutníci modlili. Jsou z r. 1728, podle návrhu Dientzehofera. Jste fakt dobrý, že jste je vyšlapaly!!! Byly hodně zdevastované a po požáru Sv. Hory (1978) byly léta zavřené, obnovy se dočkaly 1992-93. Už hodně dlouho jsem po nich nešla. Na podzim tam byl umělecký happening - výstavy, muzika, autorské čtení ..... také Chebské dvorky. Na nábřeží zase bývá zjara Korso Obora, kde je i divadlo......Jsem moc ráda, že se Vám v Pb líbilo. Jo a ty kontejnery jsou tam léta letoucí.......jen je vymění za modernější :-(
    Omlouvám se, že jsem se tak rozepsala. Končím, prší tady a zataženo je aspoň na týden. Brdy nejsou vidět.
    Měj se hezky a ať je dobře. Pa Eva

1. Omlouvám se, chybka se vloudila - takové Chebské dvorky, ne také Chebské dvorky. Díky za pochopení. E.

2. Evi, jsem moc ráda, že ses rozepsala, doplnila mé fotky. Byla jsem na Sv.Hoře vícekrát, ale vždy až nahoru autem. Obvykle když kvetly lípy, nyní kvetly ovocné stromy, bonus! Nyní jsem šla prvně odspoda schodama.
      Město jsme dříve vždy jen projeli.
      Jiřina z N.

5. Lezarts
    Tak to byl výlet opravdu za rozptýlením:-). Město kde jsem byla jako dítě, ale nemám z něj žádné vzpomínky.

1. Renátko, to počasí povýšilo náš výlet na velký zážitek. Jiřina z N:

6. Ráda jsem se s vámi vypravila na výlet do města, kde jsem nikdy nebyla.
    Počasí jste tedy měly ukázkové. A bylo se na co dívat.
    Klidný den ! A hlavně ať je už dobře.
    Hanka

1. Hani, moc ti děkuji za návštěvu i za milé přání, už se pomalu dostávám do normálu, ale bylo to náročné. Asi jsem se nakazila před týdnem v restauraci - náprava jde pomalu. Jiřina z N.

7. Do Příbrami je možná lepší a méně obsazené spojení ze Smíchovského nádraží busem 317 na konečnou v Dobříši a tam přestup ha bus 517 do Příbrami. Za mě tohle město mne moc nenadchlo, jediná věc která je opravdu krásná je Svatá Hora a zajímavé je Ernestinum, bývalé letní sídlo Arnošta z Pardubic.

1. Vendy, taky jsi byla jediná, u koho jsem před časem o tomto městě ( nikoli Sv.Hoře ) četla a viděla fotky na blogu.Tak jsem si to nyní dopřála a za mne spokojenost. Není vyloučeno, že se tam ještě někdy podívám a na to Ernestinum zajdu.
      Zato ty schody na Sv.Horu mi daly zabrat. Jiřina z N.

8. Ahoj Jiřinko, hezké fotky Příbramí jsme párkrát projížděli.Jako malá jsem byla na Svaté Hoře s babičkou možná se tam vydáme o prázdninách už o tom delší dobu přemýšlím.Preji krásné odpoledne Iveta

1. Ivetko, tak než tam zajedeš, přijď zítra sem - bude tu pro tebe. Jiřina z N.

9. Příbramí, nebo spíš okolo Příbrami jsem zatím jenom projížděla. V paměti mám akorát takové ty haldy po těžbě.
    Člověk by ani neřekl, že je to ve skutečnosti velice hezké město.

1. My jsme vždy při cestě po Strakonické zajížděli jen na Sv.Horu a ne do města. Nebo městem projeli a šli třeba na Třemšín a pak dále do Lnář, Blatné, a na Horažďovice, do Sušice...Jiřina z N.

10. Jiřinko, ty jsi holka neposedná. Hlavně, že jsi to zvládla a doufám, že jsi po výletu v pohodě. V Příbrami jsem nebyla, tak děkuji za pěkné fotečky. Měj se hezky, moc zdravím 🌞🌷

1. Evi, sama se divím, že jsem to zvládla, ale příště bych to v takovém stavu odložila. Měj se hezky. Jiřina z N.

11. Jiřinko, krásné fotky a současně i hluboký obdiv za to, že i když ti nebylo dobře, vydala ses na výlet. 👍🍀
    Už se těším na Svatou Horu.
    Měj hezké dny. 🌸

1. Alenko, babka dělá hlouposti, dopadlo to dobře, naštěstí. Jiřina z N.

12. Krásné jarní fotky :) V té vrbě by mohl být džbán se zlaťáky :)

13. Krásné jarní fotky, Jiřinko, miluju ty barvičky, když všechno kvete. Měj se hezky :)

14. Proto asi ten plný vlak, že byla v příbrami taková akce. Já už si kupuji jízdenky na vlak kartou v mobilní aplikci Můj vlak a když se stane, že by mi zpáteční vlak na výletě mohl ujet, tak jízdenku také přes aplikaci vrátím a oni mi do pár dní vrátí peníze na účet, ze kterého se jízdenka platila. Zrušit jízdu jde v aplikaci 15 min. před odjezdem vlaku. A koupit novou. Jízdní řády jsou přímo v aplikaci a jízdenka se kupuje u daného jízdního řádu. za to dostávám body a jakmile dosáhnu více než 200 bodů, je mi nabídnuta sleva. většinou mi to vyjde, když pak jedeme někam dál. Omlouvám se za poučování, ale vy s Janou vlak také asi dost často používáte. pěkné fotky z příbrami. Tam stojí za to se podívat. Drž se.

1. Maruško, jsi stejně jako Jára Rbk moderní, já ne, mám obyč tlf. a stačí mi to. Na telku už nekoukám téměř tři roky. Schválně ne. Jen bych podotkla, že je to nyní na Dráze trochu nepřehledné, protože je plno dopravců a každý pes jiná ves. Jsou zaměstnanci ochotní a znalí a pak jedna protivná vzteklá osoba, na ni nic neplatí - ani úsměv ani laskavé mluvení. Prostě baba. Ona by měla vědět, co je a co není výhodné, asi budeme jezdit na výlety častěji vlakem - tak naberu zkušenosti.