středa 10. dubna 2024

Zastavení ve Chřibské

 Zastavit jsem si nechala na náměstí ve Chřibské, které můj manžel obvykle projede a nyní jsme požádaly o desetiminutovku na pár fotek - znáte to - ono se to obvykle protáhne, ale doufáte, že tomu řidiči se nesplaší hormony a neujede.

Byla by škoda v takovém luxusním počasí jen tak profrčet a nezafotit si:



Kostel s křížovou chodbou okolo:
Kostel sv. Jiří získal zpět svou gotickou podobu při rekonstrukci v roce 1901. Od té doby proběhla pouze jedna rozsáhlá oprava na přelomu tisíciletí. Historie kamenné stavby však sahá do roku 1596, kdy byl původní dřevěný gotický kostel přestavěn v renesančním slohu. Další stavební úpravy proběhly v letech 1649 a 1670. Dnes patří kostel mezi kulturní památky České republiky. Chráněn je od roku 1966.






fara:











Ty nesmyslné války! zbyde po nich plno mrtvých a pár pomníků...


18 komentářů:

  1. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala. Ten kostel bych tedy opravdu chtěla vidět...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, druhý díl a lepší fotky najdeš u Járy. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko moc hezké fotografie jsi pořídila. Povedlo se Ti kostel nafotit ze schodů opravdu úžasně. Škoda, že ta Křížová chodba je tak zchátralá a doufám, že se také brzy dočká opravy. Opatruj se a přeji Ti hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, pro velký úspěch musíme udělat další výlet a to letos. Moje chátrající kostra sice dělá potíže, ale jí domluvím. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, krásné fotky ráda jsem se podívala.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, díky. Ve Šluknovském výběžku bývalo 14 křížových cest a víc jak polovinu jsem navštívila a pofotila a časem jsou na blogu a není vyloučeno, že ty další navštívíme s Járou, uvidíme. Jaruška už mnohé navštívila taky dříve a má je na svém blogu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Byla by opravdu škoda tady nezastavit. Fotky - bezva !
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jak Chřibská, tak Krásná Lípa jsou městečka, kudy manžel obvykle profrčí a nezastavuje! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Některé stavby a oběkty by si zasluhovali renovaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, všude v pohraničí je to podobné - nejsou peníze, není zájem, nejsou lidi...co bylo kovové, někdo ukradl!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vija
    Opravdu by byl hřích nefotit. Ráda jsem se podívala. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, Vijo, bylo krásně a proč se nepodívat? Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, opět pro mě neznámé místo. Dobře,že ty blogy jsou a my můžeme taková místa poznat 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, milá Marti, malá republika, ale fešná, co? Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Další smutně vyhlížející stavba, která by místy potřebovala rekonstrukci jako sůl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to máš pravdu, a že jich tady u nás ale je!
      Jiřina z N:

      Vymazat
  9. Jiřinko, krásné fotky z Chřibské. 👍👍👍 Mám to stejné, také pokaždé Chřibskou profrčíme a já teď vidím, oč přicházíme. Jezdívali jsme tudy na pravidelné krmení zvěře na Studenci. A vždy bez zastávky.
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taková zastaveí mám ráda a nerada spěchám, ohledně Studence, tam jsme byli mockrát a taky u Zlatého vrchu, však to znáš. Jiřina z N.

      Vymazat