úterý 23. dubna 2024

Zteč hradu

 Počasí se nelepšilo a tak jsme se po přiblížení k hoře, která zdálky připomínala náš Říp, ani na výstup netěšili. Nakonec jsme všichni vzali kopec útokem ( většina nás byla v dost vysokém věku ), po dešti byla pěšina nejen strmá a hlavně mokrá, plná bláta, listí a větviček, schodíky kdysi asi pěkné dávno rozbité a rozházené, takže spíše na závadu. Ale nakonec jsme tam do prudkého kopce vylezli všichni, poté jsme zjistili, že tam vede pěkná a pohodlná asfaltka a zpátky dolů že rozhodně tudy, po pěšině, nikdo z nás nepůjde v rámci zachování zdraví. Průvodce sám viděl, že nejlepší řešení bude, když nahoru povolá bus s řidičem a ten nás pak odvezl dolů a zpět k domovu - resp. do Prahy. Ale - nepředbíhejme. 

milé KOČKY:

jeden snímek z busu:




2f - funím a fotím:












nahoře na hradě hotová Sibérie:





provázeli dobově oblečení:




v této kondici už to tedy opravdu není:



náhodné setkání:






Domů jsme se dostali přes Lubaň, Liberec, kolem Turnova a MB. V Praze na Černém Mostě asi ve 21.30 hod.

21 komentářů:

  1. Jiřinko,takové oběti, smekam a Nahoře vás však čekala odměna v podobě zajímavé památky a určitě i informací. Jiřinko,měj pokud možno pohodový den 🍀❤️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrady mám stejně, jako zámky a pohledy na staré obrazy, kde je namalováno, jak ta místa vypadala kdysi - moc ráda, ale přiznám se, že ty echt německé stavby zase tolik ne. Třeba zklamání mi přinesly stavby v Šumperku a mnohé pod Krušnými horami. Vypadají jako nevzhledné shluky kamení a je to takové temné a neútulné.Ale ráda se i na tokové podívám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hrad je moc pěkný,mám ho nastudovaný chceme se tam brzy vydat s vnukem a i na další místa.Doporučila mi ho sestra,že tam byli a autem se dá dojet až k hradu,kde je parkoviště.Tak mě pobavilo kudy vás průvodce hnal.Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Průvodce to věděl, že je tam silnička a táhl nás nahoru pěšinou, abychom se vyvětrali - ale po celodenním dešti to bylo sice osvěžující, vzduch byl čistý, pěšina mokrá, přežili jsme a dolů jsme jeli busem. Nakonec vše dobře dopadlo. Hradů je v Polsku a především v pohraničí s ČR spousta, stejně jako opevněných městeček, už mám trochu přehled, jezdili jsme tam i dřív a bude-li možnost, budu v tom pokračovat, momentálně máme s Janou zaplacený zájezd na více dní na začátek srpna.
      Tak si to také užijte. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, hrad se mi moc líbí, tajemný, uprostřed zeleně, na kopci, prostě tak jak to má být. A podobných "výstupů" jsem si taky pár zažila, ta hezká cesta vede vždycky jen o kousek dál :o)
    Moc tě zdravím a drž se. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ono to nebylo zase tak náročné, ale kdyby mu tam někdo upadl a zranil se, měl by problém. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásný hrad Jiřinko.Nadherne fotografie. Tam by se mi moc líbilo. Tedy s tou cestou je to pech. Vzpomněla jsem si jak jsem funěla při výstupu kamenitou strání na Hvozd a z Německa tam také vedla super silnice a do Krompachu příjemná cesta, jen neznačená...děkuji za super podívanou a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky. Rozhodně jsem výstup nepovažovala za zbytečný, když už někam jedu, dobře si přečtu program a pak se po zralé úvaze přihlásím. Mapuju postupně pohraničí i vzdálenější místa Polska a v posledních letech dost pečlivě vybírám. Třeba místa jako Zaháň, Wroclav, Poznaň,Toruň, Malbork, Krakov, Varšavu, Olštýn, především ale Gdaňsk! a mnohá jiná jsem vidět chtěla dost dlouho. Viděla jsme mnohá malá městečka nedaleko našich hranic a po opravě by to byla místa velmi atraktivní, navíc mají hodně lázeňsky využitelných míst!, kdysi jsem byla v Klodsku a ráda bych se tam na nejméně jeden den vrátila.Stejně tak jsou zajímavá městečka a zámky u nás, na hranicích s Polskem a stejně tak jsou zanedbaná a málo navštěvovaná.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Hrad jako takový vypadá dobře, ale to vaše stoupání už tak dobře zřejmě nevypadalo.
    Taky jsme kdysi stoupali krkolomnou cestou na Čachtický hrad a vedla tam i schůdná cesta. To jsme zjistila taky až nahoře :-).
    Máš můj obdiv, že jsi ,v ne zrovna ideálním počasí, ten výstup dala.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, což to počasí, to nikdo neovlivní, ale já jsem měla ještě dozvuky zdravotních obtíží a tak jsem musela na to brát ohled. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky a úctyhodný sportovní výkon. 👍👍👍 I já cestou do kopců používám FF 😀 a nebo bych spíš měla napsat, že nedostatek dechu kamufluji focením.
    Občas se stane, že člověk stoupá "cestou necestou" aby pak na vrcholu zjistil, že tam z druhé strany vede pohodlná cesta. 😀
    Měj hezké dny a opatruj se. 🍀✊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, naše frfňání donutilo průvodce vyjednat bus až ke hradu a dolů jsme jeli jako páni. Asi mu bylo jasné, že kdyby si někdo ze staroušů zlomil nohu, bude to horší především pro něho na závěr zájezdu.
      Takže konec dobrý, všechno dobré. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    To je výlet na který je potřeba “středověkou “ kondici :-))).
    Zajímavé místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, na moji povahu bych tam mohla jezdit i častěji, neb je tam cílů opravdu hodně, které mne zajímají, ale manžel mi tam nepojede. Za á mu tam vadí špatné silnice a bé ho tyhle ruiny až tak nezajímají.A zájezdy jsou tam časté jak noty na buben. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko, hezké fotky moc hezký výlet.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, jo, byl to zase jeden z mnoha podobných a kamínek do mozaiky. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Zaujalo mě to, tak jsem si k tomu něco našla. Hrad dobývalo Valdštejnovo vojsko a milenka velitele posádky na hradě jim v noci spustila z hradeb žebříky a pomohla tak nepříteli. No nevím, jestli to mohla udělat sama. Celá posádka hradu pak byla pobita a ten velitel, když pochopil, že to zavinila Meta - jeho milenka, skočil z věže. Ona nakonec vyzradila, kde je ukryt poklad knížat a stejně ji taky shodili z věže. Dodnes se jí říká Věž zrady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty nezklameš, tak ti díky za doplnění - spolupráce vzorná, zasloužila bys bonbonieru. Krásnou dobrou noc. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, hrad vypadá úžasně, tajemně, hned si ho píšu na seznam výletů do budoucna :) Hezké dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, já ti k jeho návštěvě přeji hezčí počasí. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Tomu se říká dobytí hradu. Ale je tedy pěkný, moc hezky jsi nafotila.

    OdpovědětVymazat