pátek 31. května 2024

Pokračujeme v procházce

 Z litoměřického náměstí jsem to namířila ke hradu a po prohlídce části této staré stavby jsem zamířila k parku V.Havla a observatoři, pak uličkami na Dómské náměstí a k domu, kde bydlel a zemřel K.H.Mácha, odtud už to bylo snadné zastavit se ve vyhledávané a často navštěvované kavárně  Káva s párou, která vznikla na bývalém nádraží - odkud je výhled na město a především na parkány - a na další část tunelu této zrušené dráhy. Také jsem se kochala ze zde umístěného modelu města s vláčky a lanovkou - pro malé děti velké lákadlo. 









dozvuky?:









 
tady se pásly ovce - dřevěné:






 
kostel sv.Václava:


Dómské náměstí:mít na snímku katedrálu a dodávku, to fakt chceš







Katedrála sv.Štěpána: foceno proti zákazu přes špinavé sklo...




místy už kvetly lípy! - spousta včel a já jsme z toho měly radost








 tady žil a zemřel K.H.Mácha:


Příště se, milé KOČKY, zastavíme v kavárně.

20 komentářů:

  1. Stálo by za to se do Litoměřic vrátit.Jenže města moc nemusím a tak jsem si ho ráda prošla s tebou díky fotografiím.S bílými dodávkami mám také problém.Naposledy v Nymburku,kdy stála u nádherného kostela.A nebylo to poprvé.
    Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem vždy byla v tomto městě s někým, s manželem, přítelkyní a pod. a to není ono, nyní jsem si udělala čas na město jen sama a vyplatilo se, mám materiálu na několik dní na blog. Stejně tam někdy pojedu zas. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc hezké procházení. Ten odraz ve skle auta - jsi velmi vnímavá a pohotová!
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je taky tím, že byl čas a jen mě mrzí, že věž u katedrály nebyla otevřená, byla jsem rozhodnutá tam vylézt! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Zase pěkné špacírování po městě. Dnes je tam konkrétně něco i pro mne. :-) Jsi vnímavá, pohotová - jak píše Helenka a já dodávám .. prima jsi !!!
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty loutky byly foceny cíleně pro tebe! Zdravím a mávám. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko souhlasím a dám si zmrzlinu, rovnou dva kopečky - slaný karamel a citrónovou ☺♥ ☺ Procházka super a auto - foto paráda .

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jiřinko, opět moc hezké fotky některá místa jsem si vybavila.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že samé hezké vzpomínky ti to navodilo, Ivetko. Jiřina z N:

      Vymazat
  6. Krásná místa v Litoměřicích, která jsme také před léty prošli. Děkuji za připomínku nádherných výletů do tohoto krásného historického města a jeho okolí. Tam je opravdu krásně. U kostela sv. Štěpána jsme také byli, ale došla mi baterka ve foťáku, tak ho nafocený nemám. Moc hezky jsi vše nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, řekla jsem si, že jak mi bude lépe, tak vždy někam vyrazím, třeba i tam, kde už jsem vícekrát byla, ale budu na to koukat, jako bych tam přišla prvně.
      Budu si osvěžovat paměť, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Milá Jiřinko, to je zas krásný výlet, ty to výletění prostě umíš. ;) Líbí se mi všechno, ale znáš mě - moji favorité jsou dřevěné ovce a Sváťovo dividlo. :) Těším se s tebou do kavárny (ať už do tý v příštím článku, tak do tý opravdovský...). Pa pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těšení na tebe a kavárnu, milá Lucinko, je báječná činnost. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Opět město, které stojí za návštěvu. Ještě jsem tam nikdy nebyla a tvoje fotky jsou krásnou zvací vizitkou. I ten den je nádherný u nás a asi všude těžká mlha a déšť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jak ráda bych tě sem pozvala a do Lito tě vzala. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Lezarts
    Hezky s tebou šlapu ve vzpomínkách. Litoměřice taková jemná romantika se zajímavou historií!
    Jen výstava Květin, mě hodně zklamala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, jak už jsem psala, nikdy jsem na Výstavišti v Litoměřicích ani v Lysé nebyla.
      Moc tě zdravím a těším se, až nám vyjde zase nějaké setkání. Nápady by byly!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Milá Jiřinko, u Vivinky na blogu jsem "náhodou " narazila na zmínku o Tobě tak jsem, já mrška zvědavá klikla na odkaz a co nevidím? Stránku plnou nádherných, kytičkových fotek a výlet do Litoměřic!! A protože letos strávíme dovolenou v malém, půjčeném domku v Třebušíně pod zříceninou Kalich (kousek od Litoměřic), a protože zrovna dnes mi mamka říkala "Luci, určitě navštivte Litoměřice, tam jsou úžasné uličky, to se ti bude líbit", beru to jako znamení a čtu dál čekám co se mi ještě zázračného na Tvém blogu zjeví!! Nádhera!! Nasávám, inspiruji se a kochám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám tě, milá Sluncie na svém blogu, snad se ti tu bude líbit. Mám tu za posledních 10 let výletů až hanba.
      Kalich a Varhošť máme v oblibě, takže mohu doporučit. Také na opačné straně Labe máme Lovoš, Milešovku a Košťálov, Házmburk velmi rádi, tak ti přeji krásnou dovolenou.Případně se jukněte do Ústí n.L. a zajděte na Střekov.
      Úštěk i hrad vedle - co byste pro své ponaučení a potěšení neudělali?
      Jiřina z N.

      Vymazat