úterý 28. května 2024

Rarity




Milé KOČKY, to je hlavolam, že?
 Na hradě Harburg nám ukazovali při pochůzce po hradbách údajně český vynález ze středověku: výše uvedené fotky vám to pomohou spolu s mým popisem trošku objasnit: v otvoru byla dřevěná výztuha, kulatého tvaru, v ní přesně opracovaná silná dřevěná koule, kde je prostředkem vyvrtaná díra, tou se koulí dá pohybovat a buď tou dírou trefit nepřítele, který se škrábe do kopce proti hradu, pak pootočit koulí a nedovolit, aby mne nepřítel trefil na oplátku, je to jasné?
Můžete si být jisté, že jsme se po té zprávě nadýmali pýchou, jací že jsme to čeští machýrci...ale nikde v Čechách jsem nic takového dodnes nespatřila!

To u hradu  Kipfenberg měli jiné vtípky: porcelánové hrnky a talířky na silném drátu:






  cestou ke hradu:


v Ellingenu: v místnostech, kde se nesměly fotit interiéry: 
fotka přes nerovné sklo -


 přes ochrannou síť: 


zadání splněno...

18 komentářů:

  1. Jiřínko milá, hezký a klidný den přeju a díky za ,nejen dnešní, foto. Umíš " vytáhnout " krásu, ale i zajímavosti a vtip a ještě pěkně okomentoval👍 , Tak zase někdy příště, KOČKO. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Mám pochybné dny a tyto příspěvky jsem připravila hned po zájezdu dopředu. Takže pořád se něco zajímavého děje, ač poslední dny spíš proležím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Parádní raritky, Jiřinko! Ten porcelán si v zahradě si umím představit. Připomněla si mi různé hrníčkové dekorace v Míšni - to se mi moc líbilo.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem si ty hrníčky s talířky uměla představit u mne na stole! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Splněno na výbornou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, hezké počasí, ať můžeš do zahrady. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vida, co se člověk nedozví :-)
    Měj pěkné odpoledne, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dnešek byl nakonec velmi zajímavý...svěřím jindy. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,ten porcelán je krásný,ale taky si ho neumím představit v zahradě.Ale jako dekorace,pěkné.Měj příjemný zbytek dne.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, nevím, jak to dělají, že při té manipulaci hrnek nerozbijí. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Parádní rarity Jiřinko, porcelán se mi moc líbí a nejen ten ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, nikdo jim to tam neničil, to bylo prima. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. No páni, to jsou zajímavosti)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty dřevěné koule se mi, kupodivu, v té tmě podařilo i nafotit! Z toho mám radost. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko to s koulí je velice zajímavé. Netušila jsem, co je to za hlavolam a ono toto...Porcelán je moc pěkný. Přeji ti hezký večer a pohodové dny i když nám prší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já bych brala, kdyby dnes v noci pořádně pršelo tady u nás. Potřebuju co nevidět zasadit nějaké rostliny. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. To jsou tedy kuriozity a zvláštnosti. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, snažila jsem se to nafotit a s těmi koulemi to vyšlo, měla jsem z toho radost. Jiřina z N.

      Vymazat