neděle 5. května 2024

Ve výběžku

 První máj ve Šluknovském výběžku - ač jsem zde léta bydlela, takhle zelený a svěží jsem ho nikdy neviděla, milé KOČKY.

proto ho dnes zařadím do ,,seriálu,, - tipů, kam letos zamířit na dovolenou?

Vydali jsme se ve středu 1.5.24 do Rumburka, naším autem, Jana jela s námi a pro větší dojem a zážitek jsme si ještě do týmu pozvali Jarušku z Rbk, aby naši výletní partu posílila, navíc jsem od ní dostala větší, než malou dávku cibulek modřenců. Rumburk jsme si s Janou trochu prošly a zavedla jsem ji k nejznámějším místům - náměstí a klášteru. Loreta nebyla přístupná a to mě dost mrzelo. Poté, co k nám Jára přisedla, jeli jsme do Šluknova, kde jsme si prošly zámecký park ( zámek nebyl v den svátku přístupný ) a náměstí,

příjemné bylo, že právě otvíral p.farář kostel sv.Václava, kam nás pustil a ochotně nám dovolil tento prostor fotit... odtud se jelo k zámku v Lipové, kde probíhají opravné práce ( velmi pomalu ) a následoval přesun do Království - vybraly jsme si k procházce jarní přírodou opravenou křížovou cestu, je velmi krásná. 

O tom všem by vás měl přesvědčit můj výběr fotek z tohoto povedeného dne: co na tom, že se mi poskládaly v obráceném pořadí?

Křížová cesta v Království:

















zámek v Lipové:









zámek ve Šluknově:







kostel sv. Václava se zajímavým vnitřním vybavením:

 

na náměstí ve Šluknově: 





Jaruška a Jana:




V Rumburku:kostel sv.Bartoloměje

pomník Rumburské vzpoury: na ten jsem koukala několik let z okna svého bytu 



v tomto areálu se skrývá Rumburská Loreta: 




kdysi vyhlášená restaurace Krym: 


Rumburské náměstí: 




Křížových cest bývalo ve Šluknovském výběžku celkem 14 a až na některé se ve více či méně dobrém stavu uchovaly dodnes - některé jsou opravené, jiné oprava čeká,  a o nich se můžete dočíst na blogu Járy Rbk nebo i u mne, případně více info najdete i s různými fotografiemi na internetu - stejně jako o Loretě v Rbk.

22 komentářů:

  1. Jiřinko, moc hezky jsi náš společný výlet nafotila. Byl to moc prima májový den. Jen jsem nechápala, že právě památky byly ve svátek zavřené, když by se jistě našlo dost návštěvníků. Kostel sv. Václava mě překvapil svojí krásou uvnitř. Moc děkuji a vážím si toho, že jsem mohla s vámi tento výlet podniknout. Přeji Tobě, Tvému trpělivému manželovi ( který ten náš babinec vozil a trpělivě na nás čekal), a také Janě, krásný májový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, dnes jsme na tebe vzpomínaly s Janou také, že by sis zasloužila vyvézt s námi - tak snad ti udělá dobře zítřejší příspěvek na mém blogu. Sen se mi splnil!!!
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Naprosto parádní výlet v úžasné společnosti. Hned bych se k vám přidala, milé dámy!
    Jiřinko, přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to sis asi přála dobře, neb se neděle povedla a úžasný zážitek se nám s Janou dostavil. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,jsi úžasná cestovatelka.Byl to krásný výlet,moc pěkně jste si to užily, kočky.Přeju krásnou,pohodovou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, díky, snažím se, když to jde. Těším se, že i další příspěvky někomu přijdou vhod. Moc hezký květen ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásný výlet a děkuji za inspiraci na výlet.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, doufejme, že jich zažijeme více. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, měla jsi prima partu na cestování
    Příroda a památky,to bych se nedala přemlouvat 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko a ta jasná jarní zeleň - pastva pro oči. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Takový výlet, takovou bezva společnost bych si taky nechala líbit.
    Klidné nedělní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsou chvíle, kdy chce být člověk sám ( v posteli s knížkou - třeba ) apak s přáteli na výletě. V tom případě není kopec příliš prudký a cesta dost daleká, všechno je snadnější. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, bezva parta na výletě s velmi ochotným řidičem, to nemá chybu. Fotky jsou moc pěkné, další místo, které neznám, ráda jsem se podívala. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc rády jsme tě vzaly sebou - alespoň na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásný výlet v příjemné společnosti.
    Hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, těším se k tobě na blog, kde jste zase běhali. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Skvěle strávený krásný slunečný den. I my jsme si ho užili, ale článek možná až dnes, protože jsem opět jen na datech. Už mě ten můj poskytovatel štve.

    OdpovědětVymazat
  10. Lezarts
    Tomu se říká návrat na místo “činu”’:-) a k tomu v dobré společnosti.
    Stále mě to láká vyrazit tam na výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, doporučuji ale podívat se na předpověď počasí a vybrat slunečné! 11.5. se bude opět po opravě po požáru otevírat Vlčí Hora - podrobnosti asi u Járy Rbk.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Šárko, však víš, když je pěkné počasí a sejdou se fajn lidi - tak to klapne.
      Jiřina z N.

      Vymazat