pondělí 24. června 2024

Písmenka

Moje velmi oblíbená činnost - čtení, je zase jednou na vzestupu: 

předně jsem dostala od Járy v Rbk ročenku, zove se Mandava 2023, pojednávající tentokrát především o Varnsdorfu  - pikantní je, že se mi v tamní porodnici kdysi narodila dcera, a o městě jako takovém jsem toho zatím moc nevěděla, jen, že je na hranicích s Německem a pod...ač jsem léta  bydlela v Rbk, do tzv.Vanďáku jsem moc nepřišla, pokud jsme nejeli do sousedního státu, neb tam byl hr.přechod. Taky ovšem Elitka, punčochy a vzpomenu si na další podniky? ani ne. 

Ve čt jsem konečně zavítala do Městské knihovny a donesla jsem si pořádnou snůšku knížek, jednu jsem hned ,,načala,, - budou prázdniny a tak se musím zásobit!!!

tak posudte samy, milé KOČKY:

pro Honzíka jsem si vybrala O chytré kmotře lišce ( mám tuhle knížku sama moc ráda )

a pro sebe dvě od Frances Mayesové -  Sejdeme se na piazzetě, Rok ve světě

od Petera Mayleho : Kromě sňatku uvážím cokoli, O lanýžích, šampaňském a jiných požitcích, Rok v Provenci, Psí život a do této útlé knížečky jsem se s chutí ihned pustila a dobře se bavím!

kdo se rád směje, hihňá, chechtá a válí smíchy, je to knížečka pro něj! letní čtení a polechtá bránici! tu by měli prodávat ve zdravotnických potřebách!


knížka má velmi neobvyklé ilustrace....

18 komentářů:

  1. Jiřinko, skvělý výběr. Peter Mayle rozhodně nezklame, jeho knížky máme doma a klidně a ráda po nich sáhnu opakovaně.
    Měj klidný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, znám některé jeho knihy z dřvějška a tak jsem šla nyní najisto.Už jsem dvě dočetla a moc mě to baví. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, on tu ročenku vydává Klub přátel muzea Varnsdorf, proto je to převážně z Varnsdorfu. Právě oni pořádají každoročně foto soutěž a výstavy a s tímto klubem přátel fotografů jsem právě tu jednu fotku na výstavě měla. Byla to spíše náhoda...čtení máš asi i zajímavé. Já se spíše věnuji ručním pracím, když nemůžu ven. Měj se moc hezky a užívej si léta..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, čtu ráda a především, když je to téma veselé a vtipné, u tohoto člověka je to jasně dané. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ve Varnsdorfu jsem byla asi 3x (máme tam příbuzné), ale nějak moc se mi z města jako takového nevybavuje.
    Z toho, co sis přinesla z knihovny jsem četla Rok v Provenci .
    Pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, on je Vdf vlastně taková velká vesnice, podle mých kritérií. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,také jsem byla v knihovně a mám tři díly Cliftonovi kroniky. První díl už mám přečtený,čte se to samo. Přeji pohodové dny 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, neumím si představit, že bych nečetla, především tedy knihy a pak - kupuji stále ještě ( i když už méně ) časopisy o bydlení Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá , tohle počasí je na čtení fajn. Já sáhla po románu, čte se to hezky, žádné přemýšlení netřeba - Skočílková: Opuštěný dům. Dobré je, že když chce Tonička házet míček nebo ven, lehko přestanu a lehko se vrátím.😊 Ale i takové knížky jsou jednou za čas fajn. Hezký zbytek dne a zítra pravou nohou👍🙏🍀 pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, už, abych byla zase doma. Dnes jsem si tam udělala malý výpad na známé místo...Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Hurá úniky s báječnou četbou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, o to téma Toskánska se zajímám dlouho a knížky čtu o Toskánsku i o Provenci s velkou chutí - nehledě na to, že si u toho zavzpomínám - to znáš, ne?
      Hezký týden! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, knihy Petera Mayleho neznám, určitě se v knihovně podívám. Díky za tipy, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to udělej, uděláš pro sebe dobrý skutek. Dnes jsem vnikla na tvé teritotium! Uvídíš brzy. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Přeji příjemné čtení, Jiřinko. Já mám teď rozečtenou Vinici ve Francii od Julie Caplinové 📖

    OdpovědětVymazat
  9. Tuto spisovatelku jsem objevila, milá Šárko, poměrně nedávno a už jsem přečetla několik titulů. Ale, hlavní období je pro čtení u mne v zimě.
    To čtu opravdu hodně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Také jsem si rozečetla knihu, ale nějak nemám na čtení čas nebo chuť a manžel bude chtít knihy vrátit, tak jsem sama zvědavá, jestli ji dočtu. Ale většinou čtu více na podzim a v zimě. Přeji ať se Honzíkovi knížka líbí a ty s Honzíkem zažiješ pěkné chvilky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, už jsem dvě knížky přečtené vrátila knihovně a Honzíkovi čtu dvě - tři kapitoly a do srpna to musím vrátit všechno. Jiřina z N.

      Vymazat