sobota 22. června 2024

Poznaň

 Ještě se dvakrát vrátím k jednomu z mnoha zájezdů - to když jsem jela do Polska bez Jany, která tehdy nemohla - nejprve jsme se dopravili do Králík, kde k nám přistoupili lidičky od Brna, pokračovalo se kolem Klodska na Wroclav. Toto město jsem navštívila tolikrát a dala jsem mu na blogu prostor, takže - dnes jdeme dále: Každý den jsme se věnovali dvěma městům nebo nějakým přírodním krásám a nemělo to chybu.Předně jsme měli skvělého průvodce a dost času na plnění programu i případné posezení v restauraci nebo kavárně, to je přeci také důležité. Já si třeba ráda projdu nějaký menší přístav a nafotím lodičky a rybáře při práci. 

Každé z měst, která jsme navštívili, na mne svým způsobem zapůsobilo - pravda, byla jsem trochu mladší a vystoupat na nějakou tu kostelní věž a získat nadhled nebylo pro mne tak nesnadné. 

Města jako Poznaň a Toruň pro mne byla velmi inspirativní - zvu vás, milé KOČKY na krátkou procházku: koho ale nebaví kostely, památky, hrady, zámky a typicky turistické cíle, musí přijít jindy. 








v poledne si nenechte ujít zdejší orloj - dva trkající se kozlíky:








18 komentářů:

  1. A to já jsem se tedy pobavila, ostatně jako vždycky u tebe, Jiřinko!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, řekni to rovnou - třídní kašpar! Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Další zajímavý cestovatelský příspěvek. V těchto končinách jsem nikdy nebyla.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a rázem jsem tě tam vzala. Tak já s tebou zas jindy jinam - platí. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Moc hezké fotografie. Stále máš z Polska plno zajímavostí. Díky za ně. Tam se aspoň podívám díky Tvým hezkým fotografiím. Líbí se mi ten oltář. Podobný a v menším provedení mají v kostele v Zubrnicích. Přeji Ti i krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, v Poznani byl i na kopečku hrad a plno zajímavostí po městě. Zde údajně vzniklo Polsko. Tak zase příště! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Bavilo mne to moc prohlédnout si fotky, které jsi pro nás vybrala.
    Pohodovou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko,moc pěkné fotky.V Polsku jsem byla v Gdaňsku,v Krakově a v Katovicích.Ale v Poznani ještě ne,vypadá to taky na pěkné městečko.Musím se podívat,kde je.Děkuji za další cestovatelský tip,ráda jsem se podívala.Hezkou sobotu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, my jsme jich při těch delších zájezdech navštívili docela dost, mně se třeba líbil Olštýn a klasika jsou Wroclav, Waršava, Krakov a pod., o Gdyni a Gdaňsku už byla řeč.
      Leba a okolí mají také co nabídnout. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Opět krása, Jiřinko, ty jsi taková má průvodkyně po zajímavých místech ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, docela jsem něco podobného plánovala, když jsem si blog pořídila, sama ráda chodívám na blogy, kde je pěkné bydlení nebo zajímavé cestování. Tak, ať se ti daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Je co obdivovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak v Poznani jsem také ještě nebyla. Ale fotky se opět povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli jsme tam pěkné počasí a spali jsme tam v pěkném hotelu - druhý den v pohodě cesta pokračovala dál na sever. Následovala Toruň - tady si pamatuji perníčky a Koperníka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Nádherný výlet i snímky z něj ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to bys viděla, jaký jsem starý poděs, pro pár fotek - které nikdo nemá ( jak si tajně přeji ) jsem schopna vylézt na vysokou věž, lehnout si na zem a podobné excesy.
      Jenže na blog se zase vše nehodí. Ale třeba fotky z Toruně už jsem na blog dávala, stejně jako z Malborku a to dokonce dvakrát. Jsou někde pod heslem Polsko a mám z nich pořád radost.
      Jiřina z N.

      Vymazat