sobota 29. června 2024

Trénuji

Dnes budu slavit s vnučkou - znamenalo to i péct vánoční cukroví - linecké a vanilkové rohlíčky, těsto jsem měla  v lednici od středy do čtvrtka, kdy jsem se s ním dělala, znáte to, záda u toho bolí...ne, nezbláznila jsem se, koncem června, stromeček strojit nebudu, ale to máte tak, milé KOČKY, když byly ještě vnučky malé a léta jsem je na prázdniny s manželem někam brala, upekla jsem vždy sebou cukroví a odpoledne jsme si ho tam i my s mužem ke kávě dávali, případně jsem měla čím pohostit dceru a zetě, když mi na místo ubytování holčiny dovezli a pak, když si je zase přijeli vyzvednout. Stal se z toho dobrý zvyk. A jelikož jsem měla doma ještě loňské vlašáky, řekla jsem si, (letos asi žádné nebudou) že je nejvyšší čas ty staré zpracovat.

Tentokrát o prázdninách ani netuším, zda budu mít s vnučkami nějaké termíny na společnou dovču, mají své plány, tak to cukroví dnes vezmu na oslavu osmnáctin k nim domů, než se mi někam rozprchnou. Podle vyjádření manžela si hraju na hodnou babičku, podle zetě trénuji na Vánoce.

rohlíčky nedělám, tvary vykrájím a nikdo si zatím nestěžoval:


linecké také moc neřeším, dělám klasická kolečka/kytičky s dírkou uprostřed, tahle srdce jen málokdy:


tak snad k dárkům pro oslavenkyni a její hosty přijdou vhod... a taška s dárky mi bude cestou vlakem vonět...


25 komentářů:

  1. Jiřinko,cukroví voní až sem. Vnučce přeji zdraví a hodně úspěchů v osobním životě 🍀 Vám všem pohodové posezení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ale musela jsem ten večer dost větrat, pečení v horku není zrovna dobrý nápad. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Ani se nedivím, to já bych padla, máme 2+0 a kuchyň bez okna☻ ☺

      Vymazat
  2. Vanilkové kytičky vypadají lépe než rohlíčky a linecké srdíčka jsou moc krásná. Zavedla jsi prima tradici. A proč by se nemohlo cukroví jist jindy bez o Vánocích. Maminka nám na výlety také pekla drobné cukroví. Takové miniaturní křehké šátečky s marmeládou z tvarohového těsta.Marmeládu si vařila sama do velmi husta, takže ze šátečků nevytékala při pečení. Moc nám to vždy přišlo k duhu. Jiřinko, ať se oslava vydaří, vnučce všechno nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za vnučku za projevená přání. Tvá maminka byla správná - vše pro děti! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřínko milá, takovou babičku by chtěl každý😍 Cukroví se moc povedlo a taky cítím jeho vůni a sbihaji se mi sliny. Prožijte krásný den plný pohody všichni a Tvoje vnučka zvlášť. Přeji jí k narozeninám hlavně zdraví a radost a také splnění přání, která má🍀🥂🎂
    A ještě k šåtečkům z předchozího komentáře- moje maminka je pekla také, buď s marmelådou (domácí) nebo tvarohem a výjimečně s ořechy. Jé, to byla dobrota.
    Také hezký den všem, milé KOČKY. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ev, je moc fajn, že se tu schází lidé naladěni na stejnou vlnu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,máš cukroví jedno jako druhé.Když jsem jezdívala s vnoučaty na dovolené pekla jsem pravidelně linecké.Přeji pěknou oslavu a vnučce všechno nejlepší.My jdeme na oslavu zítra.Snacha má narozeniny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji hodně štěstí a pevné zdraví vaší snaše. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, určitě přijde k chuti, sama bych ochutnala okamžitě. Nemusela bys mě pobízet!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kousek těsta od obojího jsem si nechala v lednici a jak se ochladí, napeču z toho dávku pro manžela.Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, cukroví máš super krásné a jak Tě už znám, tak výborné, mňam!!! Užijte si společné chvíle s přáním zdraví, štěstí, mnoha úspěchů
    a všeho nejlepšího krásné, mladé oslavenkyni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky za vše, dělám pořád to samé, neb je to léty vyzkoušené a oblíbené. Jen nesmím moc uždibovat. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Báječný nápad!
    Přeji ať se oslava vydaří a oslavenkyni příjemný horizont života, který se před ní rýsuje!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, děkuji, příští rok na ni čeká maturita. Pak se uvidí...kam ji osud posune.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Skvělý nápad, nepohrdla bych! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, jen to jehličí chybělo k vánoční atmošce, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Lineckým cukrovím se nikdy nic nezkazí. Máš ho jako vysoustruhované :-). Zdravím vnučku a k narozeninám ji přeji jen všechno nejlepší.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, budeme si navzájem přát - ať nám děti a vnoučata prospívají, ne? Však z toho máme, my, babičky, velkou radost. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Ahoj Jiřinko, vnučce přeji všechno nejlepší vanilkové kytičky je super nápad tak jsi mi navnadila jestli se ochladí snad taky upeču linecký, připomnělo mi to, když jsem byla malá vždy v srpnu u nás byla pouť a babička s maminkou pekly právě linecký cukroví Posílám moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tak ti přeji, abys pekla co nejdříve. Provoní to pěkně byt nebo dům. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, také dnes jedu gratulovat. Jedna vnučka má 21 a druhá 17 let. Letos jsem upekla veku a budou obložené chlebíčky. Na vánoce jim chutnaly. Cukroví jsem pekla vloni a byly překvapené. Pohodové dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, tak to dobře oslavte, u nás to v květnu bylo 20 a dnes 18 - to máme téměř stejné. Je to radost - užívejme si každého dne, kdy je vše ok. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, to je hezké. Jsi udělala radost návštěvou i sladkou dobrotou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, nejvíc jsem se potěšila já sama. Jen nechápu, jak to rychle uteklo.
      Jiřina z N.

      Vymazat