pátek 28. června 2024

Židovský hřbitov pod věží

 K tomuto hřbitovu, jednomu z mnoha židovských hřbitovů v Praze, by se toho dalo napsat docela hodně, ale ne - dám jen fotky. Koho to zajímá, najde si info sám. 

Milé KOČKY, nebylo nás tam, návštěvníků, kolem poledne mnoho, ale byli jsme tam. A to je dobře, že se na taková místa nezapomíná.








































 
Hroby a tumby:






16 komentářů:

  1. Ano na taková místa by se zapomínat nemělo.Nevím proč mám vždy divný pocit,když na ně vstupuji.Jinak mně hřbitovy nevadí.Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, navštívila jsem už za ta léta mnoho židovských hřbitovů a památek a mám na péči o ně u nás svůj názor. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, chystáme se na něj dlouho! Fotkami si mě opravdu hodně nalákala...
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, někde jsou tyto památky v pořádku, ale většinou moc ne. Zajímám se o tuhle problematiku hodně dlouho - ale to je kapitola na delší povídání. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Šla jsem navštívit Španělskou synagogu a k tomu jsem dostala další čtyři židovské památky, taková vstupenka 5 v 1. Byla jsem tam v době "covidové" a hřbitov má svojí atmosféru. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, jsou to zajímavé věci, okolo židovských památek. Někdy to probereme. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. No vida, kam jsi mne zavedla. Pochybuji, že se tam někdy dostanu a ano povídání si najdu. To není problém.
    Měj klidný pátek !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné fotky, Jiřinko. Mám staré hřbitovy a židovské hřbitovy ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tam tě napadne tolik věcí, které s tím souvisí...Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Což hřbitov je to pěkný a udržovaný. V Protivíně je také jeden židovský hřbitov. Ale je zarostlý a neudržovaný a náhrobky vandalové zničili už před padesaáti lety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajo, a to si představ, že jsou lidé, kteří si dvorky vydláždili náhrobními kameny ze židovského hřbitova - známý příběh z jednoho velkého moravského města. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, na židovském hřbitově jsem byla několikrát v Třebíči. Je umístěný nad Židovskou čtvrtí a je upravený, tuším, že snad chráněná památka. Mě vždy jak na hřbitově, tak v sinagoze a také v té čtvrti bylo vždy úzko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ten znám a jiné také, dnes se devastují i hřbitovy, které nejsou židovské, nechápu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Na mě působí židovské hřbitovy, jako zástupy zkamenělé historie. Díky za foto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc ráda chodím na různé hřbitovy a čtu si - pokud to není v jidiš - nebo hebrejsky, což neumím - o tom, kdo tam žil, co dělal a pod.,
      Jiřina z N.

      Vymazat