čtvrtek 27. června 2024

Žižkovská věž

 V pondělí jsem jela do Prahy na Karlovo náměstí na velké odběry a vzhledem k počasí jsem si vzala sebou fotoaparát, že se pak po něčem poohlédnu - a taky jo. Nakonec jsem sama sebe přemluvila a vydala se k Žižkovské věži, kde už jsem hodně dlouho nebyla. Naposledy jsem měla na tento objekt spadeno v zimě, že ji a okolí nafotím ve sněhu a nakonec na to nedošlo, takže nyní jsem si spravila chuť. Jak se mi to, 

milé KOČKY, povedlo, o tom se samy přesvědčíte - zde prosím: 

na Karlově náměstí:



Nahoře na Vinohradech - krásně opravené domy, plno hospůdek, kaváren a obchodů:


už na mne juká: 


tady se dějí velké opravy: 




spoře oděné dívky, rozšířené zorničky pánů...





náměstí plné zeleně:







nakonec jsem nahoru nejela, vezmu tam jindy Honzíka?













A pak jsem navštívila vedlejší starý židovský hřbitov, stavbou Žižkovské věže značně narušený - ale své kouzlo má pořád. O tom ale fotkami až zítra. 

18 komentářů:

  1. Jiřinko milá, díky za pěkný špacírek místy, která mám ráda. Mimina jsou skvělá a věž hezky polidšťují. Opravy na "Jiřáku" budou ještě trvat....
    Tady v noci sprchlo a byla bouřka, snad bude chladněji než v minulých dnech.
    Prožijte hezký sváteční a svátkový den a hodně zdraví a pohody pořád :-)
    Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, svátek proběhl v poklidu, jen to tu vypadalo jako na ústředně - bouřka odpoledne přinesla konečně i trochu deště. Mám plné ruce práce - peču na sobotu cukroví.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, na Žižkově teď bydlí obě děti a tak ho postupně prozkoumáváme. Na věži jsem ještě nebyla... Ale v plánu to je, stejně jako židovský hřbitov...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, města se opravdu na mnoha místech vylepšují a ty šedivé barabizny z minulosti mizí.Je to moc fajn zjištění. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. No tak tady už jsem dlouho nebyla. Ale jinak věž se mi líbí venku i uvnitř)))a dobře tam vaří.
    Hezké dny Jiřinko!
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem si tam jednou dala palačinky s ostružinami a byly skvělé. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Já prostě Prahu znám především z fotek. Ne, že bych tedy některá místa na živo neviděla, ale určitě je víc míst, která mám zprostředkovaná především fotkami. Takže i dnes je tomu tak.
    Děkuji a zdravím !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to abych fotila v Praze častěji, pro stálou návštěvnici mého blogu, kterou ty jsi. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Moc hezké fotografie Jiřinko. Města Ty nafotit umíš. Přeji Ti krásný den a opatruj se v tom vedru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, bylo to dnes ohledně počasí trochu náročné, ale zvládla jsem to. Přijela jsem domů a pila jako nemocný osel.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, krásné fotky dnes u tebe jsem viděla poprvé Žižkovskou věž zblizka moc ráda se s tebou toulám Prahou.Mej se moc hezky Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tak to mám radost, že se to také někomu hodí. Dnes jsem jela na jiné místo v Praze a bylo tam jen dnes zavřeno, tak příště. Ale je to moc zajímavé a nepříliš známé. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Jak jsme si zvykli na tuto stavbu, která vzbuzoval tolik polemik. Ale zákoutí jsi hezky zvěčnila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, no, nemuseli ubourat kus hřbitova, jako to udělali v Turnově - podezírám je, že to udělali schválně. To byla taková doba...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Žižkovská véž jsem viděla jen z Památníku, takto blízko jsem ještě nebyla. Děkuji za pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, někde mám na blogu i výhledy z této věže. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, je toho v Praze hodně k vidění,co by stálo za návštěvu. Musím trénovat, abych vše ušlapala, pozvání od vnuka stále platí ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je toho tam tolik, že je pořád kam chodit. Jiřina z N.

      Vymazat