neděle 28. července 2024

Bechyně

 V Bechyni, i když jsme tam také byli už několikrát, vždy mě to nutí obejít městečko a znova a znova fotit, co vídím zajímavého. Tentokrát jsem měla velké štěstí - vzala jsem sebou dvoje hodinky, které mi už delší dobu nešly, měly vyšeptalé baterky a v Bechyni jsem našla hodinářství ( téměř naproti synagoze ) a tam mi oboje zprovoznil pan majitel a na jedny z nich mi i prodal nový kožený řemínek a to vše za slušný poplatek. Takže radost veliká. 

Jediné, co jsem zatím v Bechyni nevyužila - mašinku z Tábora do Bechyně a procházku Židovou strouhou.Tentokrát jsme s mužem nešli na prohlídku zámku, ani na prohlídku kostela Nanebevzetí Panny Marie a frant. kláštera. Také by se mi líbila potulka lázeňským parkem, ale tak třeba jindy. 

Nějaké fotky, milé KOČKY, z toho, co jsem tentokrát stihla nafotit, jsou, o tom žádná diskuze. Příjemné město a nikam se tu nespěchá...a je tu dost míst k posezení!










nikdy si nedám ujít tyhle výhledy na Lužnici:



balkon hezčí než ten ve Veroně:




málem jsem tam koupila domek:







 
v synagoze je muzeum turistiky:


a odtud jsme obvykle razili dále - do Týna n.V., nebo do Milevska, do Sepekova, do Tábora, Klokot, do  Jistebnice nebo k hradům či jejich zříceninám Dobronice nebo Borotín, podívat se na přestěhovaný most ve Stádleci, nebo ? - je toho tu hodně vhodného na výlety, nevěříte?
jenže, tentokrát jsme se vydali na sever a jeli domů.

27 komentářů:

  1. Jiřínko, to je moc hezké město. My jsme tudy mnohokrát projížděli, ale nikdy se neměli čas zastavit a je to velká škoda. Vždy nás ještě čekala cesta kamsi dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já jsem v Bechyni byla prvně na kole, od Vltavy z plachetnice, na které jsme trávili u známých dovolenou - a nikdy nezapomenu na cestu zpátky, kdy jsem byla už po celodenním kolování pořádně unavená. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jsou to všechno malebná místa.Myslím,že už vím,kam bych se chtěla na pár dnů podívat.
    Jiřinko,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tam i v okolí je mnohé, co potěší a je tam relativní klídek. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, ráda jsem si zavzpomínala, dokonce jsme i obědvali v restauraci U Pichlů :o)
    Malebnost sama jsou tvé fotky!
    Hezkou neděli přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, čas, kdy jsme jezdívali častěji do Jižních Čech a na Slavonicko, mám v paměti jako velmi šťastné období. Taky to bylo v době, kdy jsem jezdila intenzivně na kole, tak se toho stihlo více, než pěšourem.
      Jenže mládí je v nenávratnu a stáří sotva začalo, už dělá problém, potvora. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Skoro všechny historické části měst mají své kouzlo - na rozdíl od "moderny"!!!! Pěkné výhledy, pěkné fotky!! Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostá pravda, mám moc ráda naše města s historickými centry a řekou, nemusím za nimi ani do ciziny, ale pokud mám možnost, tak proč ne?
      Hezké letní cestování přeji tobě i ostatním blogerkám. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá, nádhera to byla, moc ráda jsem se prošla a zavzpomínala na hezké časy. Židovou strouhou jsem kdysi dávno šla........Díky, že jsem s Tebou mohla v Bechyni být. Hezkou neděli. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, v Bechyni jsem byla asi 4x, pěkná byla koment. prohlídka kláštera a kostela. Jen mi stále chybí procházka lázeňským parkem, to ještě na mne asi čeká. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jo. jo, park za procházku stojí. Byly tam krásné platany (krom jiného). Příště to zmákneš ! Pa Eva

      Vymazat
    3. Takové doporučení si zapamatuji! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Bechyně je malebná a Ty jsi ji tak pěkně vystihla. Už jsme tam dlouho nebyli.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, není nic snazšího si na podzim udělat výlet. Mají tam pěknou, bohatou, květinovou výzdobu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,moc hezky jsi nám zdokumentovala Bechyni👍

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera. Vidím, jak se město mění za tu dobu, co jsem tam nebyl. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, když se po nějaké době někam vrátím a je to o kus hezčí. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Tvoje fotky mi připomínají prázdniny mého dětství))) nádherný kraj to je.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, souhlasím a taky se chci po několika letech vrátit do Třeboně a tam dolů - mám k tomu dlouholetý, pěkný vztah. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Bechyni jsem si teda prošla s Jiřinkou, mám ji na seznamu výletů, ale ještě na ni nedošlo. A tu chalupu nekupuj, ten kdo má chalupu, ten má pr**l v kalupu. Neměla by jsi čas na výlety. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi, milá Večernice, určitě domluvená s mým manželem, ten jak viděl, že se zalíbením na ten dům koukám, už pelášil o kus dál, on tak koupit nějakého veterána a s bráchou ho dávat do pořádku!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Lezarts
    Městečko lákavé a jak kulisy k historickému filmu!

    OdpovědětVymazat
  12. Odpovědi
    1. Květulinko, tak hlavně se povedlo počasí a pak - v té oblasti je člověk takový volný, ta krajina to s ním umí. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko, v Bechyni jsme byli loni, městečko se nám i libilo, ale dost nás zklamal zámek. Měj se krásně 🌞

    OdpovědětVymazat