čtvrtek 18. července 2024

Tip na výlet

 Napadlo mne podívat se zpětně do Kutné Hory, kde jsme byli tolikrát - v každé roční době, ale přeci jen, v předjaří to bývá opravdu pěkné - co myslíte, milé KOČKY? listí ještě nic nezakrývá ...

Na Kutnou Horu má každý svůj názor - někdo chodí po památkách, jiný kolem potoka Vrchlice, další posedí v kavárně a já? běhám po městě s foťákem:






























a pak? popojedeme třeba na Vysokou? podívat se na zříceninu, o které se píše:

Na kopci nad osadou Vysoká byl v letech 1697 – 98 vystavěn na příkaz hraběte Šporka letohrádek s kaplí sv. Jana Křtitele zvaný Belveder. Kapli obklopoval malý klášter mnichů pavlánů. Po požáru na konci 19. století již nebyly letohrádek ani kaple obnoveny a od té doby chátrá. Dnes zde najdete zachovalé monumentální obvodové zdi.





zajímavý je pohled na zříceninu z výšky, ale to bych musela umět létat a nebo to fotit z dronu a ten jsme sebou neměli...

26 komentářů:

  1. Moc pěkné a ten klid, pohodové vychutnání památek a procházek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, v tomto případě jsme tam byli s bratrem manžela a jeho ženou - a nebylo tam tak narváno, jako v létě. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, v Kutné Hoře už jsem byla mnohokrát, ale už dávno ne. Díky za připomenutí. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná místa.Jak přestane vedro je v plánu Kutná Hora,naladila mě sestra nedávno tam byla se švagrem.Na hrádku Belveder jsme byli a byla jsem nadšená.
    Jiřinko,děkuji,že sis dala práci.Manželovi to vytisknu.Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když jsme byli na Vysoké kdysi prvně, objevila jsem Belveder omylem sama a pak jsem si teprve doma o tom přečetla. To jsme jeli na Sion a pod.
      Jiřina z N .

      Vymazat
  4. Jiřinko, já nejraději všechno dohromady - káva, památky i to běhání s foťákem :o)
    V KH jsem byla mockrát a doufám, že ještě mockrát budu, zato Vysoká - tam se chystám roky a nějak to pořád nevychází...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, Kutnou Horu a zajímavá místa od Č.Brodu ke Kolínu navštěvujeme obvykle na podzim, aby to nebylo daleko, když je krátký den, hih. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Kutná Hora, město královské a hornické, lne nádherných staveb. Byli jsme tam před lety a moc se nám tam líbilo. Jen do chrámu sv. Barbory jsme se nedostali pro davy lidí a ujel by nám zpáteční vlak. Tak jsme si jej obešli ze všech stran a procházeli se městem. Je tam krásně. Díky za připomínku. Přeji ti hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tam je pořád co obdivovat, detaily na budovách i různé průhledy přes město.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. V Kutné Hoře jsem taky s foťákem pobíhala. Ve Vysoké jsem nebyla a jak vidím tak i tam bych měla foťák v pohotovosti.
    Pěkný dne, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Kutná Hora díky zapsání v UNESCO má celkem zajištěnou návštěvnost, ale já tam ráda klidně i zimě zavítám.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Běhala jsi moc pěkně)))) díky tomu máme krásné foto.
    P.S. dneska četl manžel na internetu, že prý budete mít u vás nový kostel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ano, o tom se tady mluví léta a asi i začali, ráno jsme jeli okolo a nějaká technika a chlapi v přilbách tam byli, naproti kostelíku sv.Vojtěcha. Jinak je tu jen kostelík v Lobkovicích. Tak ani netuším, jak velký a jaký styl to bude.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Prý za hodně peněz, tak asi velký ))))
      P. S. Tvůj tip= bingo😉

      Vymazat
    3. Tak si to tam užijte, co to dá!!! Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko moc Tě zdravím, do Kutné Hory se také ráda vracím. Krásné fotografie, díky za pokoukání. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, vítám tě, jsem ráda, že tě tu vidím. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásné fotky! A děkuji za inspiraci - do Kutné Hory bychom se zase mohli znovu podívat.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ještě, než odjedu počátkem srpna na dovolenou, tu zveřejním pár snad inspirativních článků na trávení volného času...když máme to léto. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, v Kutné Hoře jsem nebyla,ale podle dnešního příspěvku tam musí být krásně. Měj pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to já jsem poté, co jsem zjistila, která místa jsou zapsaná v UNESCO, musela je honem vidět. Poděs, no. Ale zrovna K.Hora je blízko, tak to není problém. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jé, moje milovaná KH a Belveder ❤️❤️ Jinak... v Kutné Hoře se nedá nefotit. Fotím stále, každý rok několikrát, pak zas ty starší fotky promazávám. Měj se hezky 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, to znám, stokrát jinak - jako recept na kuře, viď. A pokaždé si říkám, tentokrát to bude ono. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Kutnou Horu mám za humny a také tam moc ráda jezdím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si myslím, máš to, Renátko, kousek. Na podzim by to nebylo marné si domluvit na nějaké předzahrádce s výhledem setkání. Jiřina z N.

      Vymazat