středa 14. srpna 2024

Zájezd - den pátý

 Pomalu se náš zájezd chýlil ke konci, ovšem zdaleka neztrácel na zajímavosti, vy mi nevěříte, milé KOČKY?

po přestěhován na okraj Waršavy do hotelu  -  fotek hodně, výběr nesnadný...

5. den zájezdu:

Čekala nás dopolední prohlídka dalšího evropského zámeckého klenotu a jeho zahrad královského paláce WILANÓW KRÓLEWSKI – krásný Wilanowský palác je jednou z nejvýznamnějších památek Polska. 












nahodíme pláštěnky:







to byly doby, kdy sportovci běhali nahatí! ...






ŁAZIENKI PARK, odpoledne jsme si prohlédli letní sídlo krále Stanisława Augusta ŁAZIENKI KRÓLEWSKE, navštívili jsme PAŁAC NA WYSPIE, známý také jako Palác na Ostrově nebo Palác na Vodě. Nádherný palác ze 17. stol. na přání posledního polského krále Stanisława Augusta Poniatowského přestavěný na rezidenci, shlédli jsme také Starou oranžerii, kde je i divadlo, Myslivecký zámeček, Bílý dům.


něco málo i pro pány:



















zdejší obrovské parky se mi líbily moc

a následoval přesun na hotel...


22 komentářů:

  1. Krásné parky, Jiřinko! Na výsadbě se opravdu nešetřilo a k tomu ty fontány, bazény a jezírka... Škoda, že právě tady vám pršelo.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ve Waršavě jsem předtím byla dvakrát v rámci velkého okruhu Polskem až k Baltu - a to se chodilo po Starém městě a do zámku a o tomhle a jiných zámcích s parky jsem sice věděla, ale nikdo tam nejezdil, až tento nový zájezd - a hned jsem po něm skočila. A nelitujeme. Dnes ale vím, že podobných míst je tam ještě více...tak třeba příště?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Obdivuji nádherné parky a vše ostatní.
    Jiřinko,přeji hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, byla jsem ráda, že v programu to bylo namíchané - od každého trochu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,moc ráda jsem se s Tebou "prošla" těmi nádhernými zahradami s jezírky, fontánami , spoustou krásných soch a rozkvetlých záhonů. To jsou krásná místa. Též palác uvnitř a ta nádherná vykládaná podlaha! To je něco úžasného! Máš mnoho krásných zážitků a díky za to, že s o ně s námi podělíš... Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ty zámky byly fakt pěkné, každý v jiném stylu a zahrady úžasné, opečované.Tím, že byly i skanzeny a jiné památky, třeba ty staré hrady na kopcích - to nebylo tak ,,přeslazené,, a nemuseli jsme si do hlavy brát všechny ty šlechtické rody a jejich historii. Znáš mě, když vše chceš stíhat a u toho fotit a nemít tam 40 lidí ze zájezdu, je to náročné. Pak se hodí rozprch a posezení u kávy pod stromy v letní restauraci. Jiřinaz N.

      Vymazat
  4. Doufám, že se tam taky někdy vydám.
    Díky za krásné foto.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko, pořádně nadupaný zájezd, ale moc hezká místa na která budeš mít hodně krásných vzpomínek. Díky, že jsem se mohla díky fotkám také zúčastnit, zdravím😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky blogům se nacestujeme všichni během roku dost.Já to mám ráda, že se podívám jeden den k moři a druhý den do Horní Dolní a nebo k tobě na chatu. A těch kytek a bez zalévání. ( už by mohlo sprchnout? ) Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Parky jsou nádherný, ale ten most s odrazy ve vodě, ten se ti povedl, bravo. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, to jsem stihla udělat jeden snímek z okna zámku, a jsem za to moc ráda a nakonec, před odjezdem, jsme ještě k mostu došly na pár snímků zblízka. Bez ohledu na ucaprtané nohy. Byl opravdu mc pěkný, jak se se svými sochami odrážel ve vodě. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. I přes tu pláštěnku jste si do sytosti užívaly s Janou krásy. Krásně jsi je nafotila.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, především přeji hodně zdravíčka k svátku.
      Parky a zahrady jsou moje oblíbená místa a tak se musí projít, i kdyby trakaře padaly, když už tam jedu?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. To je taková krása. Miluju parky a zahrady plné květin a ta jezírka a bazény. Po dešti získaly barvy krásnou sytost. Moc se mi tam líbí. Děkuji, že jsi mne tam zavedla svým krásným článkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, mysli si, že jsem to fotila pro tebe. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, navštívili jste toho hodně a moc krásná místa. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, při výběru zájezdů (obvykle kolem Vánoc) si hodně vybírám, kam to bude a tohle byla jasná volba.I když mám v plánu toho ještě dost, kdoví, co bude. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Lezarts
    Tolik krásy!
    Konstatuji, že jsem netušila kolik toho je v Polsku k vidění. Díky, že na blog dáváš tak zajímavé příspěvky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, a přitom tam v okolí jsou i ta nejznámější truchlivá místa! Která tam Němci využili k zavraždění tolika lidí. Ovšem to nebylo v programu a ani bych tam nešla, stačí si o tom číst doma. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Překrásné parky, to muselo být úžasné, strašně mě to Polsko láká 😍😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, nebudeš mi věřit, ale ty zahrady a parky se mi pomalu líbily víc, jak vnitřky zámků, asi že bylo tak teplo.
      Jiřina z N.

      Vymazat