pondělí 12. srpna 2024

Ze zájezdu - den třetí

 Jsem tu pro vás, kdo čekáte, jak to bylo dál - milé KOČKY.

( svěřím se vám - největší umění je nafotit nějaký objekt nebo zahradu bez lidí, ač se tam s vámi pohybuje nejméně 60 dalších turistů a všichni fotí...)

3. den zájezdu -

Dnes nás čeká TOKARNIA – dechberoucí venkovské muzeum Kieleckej vesnice pod širým nebem s ukázkami staré venkovské architektury. 






























lékárna:




Ruiny královského hradu CHĘCINY:

 









OBLEGOREK – místo, které přitahuje milovníky literatury a historie. Navštívíme muzeum slavného polského spisovatele Henryka Sienkiewicze, nositele Nobelovy ceny za literaturu za román "Quo Vadis". Muzeum sídlí v jeho zámečku a zachovává památku a odkaz tohoto významného spisovatele. 

( na zakoupení pozemku a stavbu tohoto zámečku se složili Poláci - jako dar svému spisovateli! )


Den jsme zakončili procházkou a prohlídkou historického centra města KIELCE.
na mne udělaly dojem ty hortenzie!

a dál? - návrat na ubytování.


25 komentářů:

  1. Jiřinko,to je nádhera,tam by se mi líbilo.Dřevěný kostel je moc krásný i krásně barevný vevnitř.A ty chaloupky a rozkvetlé záhony.Už jsem koukala do mapy,ale to je od nás daleko,jedině s ubytováním.Větrný mlýny mám v plánu,ale v Německu až povolí vedra.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, na ty skanzeny jsem byla hodně zvědavá a nakonec se mi vše, co nám nabídli, líbilo.Tento byl hodně rozhlehlý a byly tam zajímavé budovy. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko milá, hezké ráno. Mávåm od Dobříše🙋‍♀️ Zázrak- Strakonickå je úplně prázdná.
    Nádherná místa jste navštívili, nevím, kde by se mi líbilo víc. No, vím- všude by se mi líbilo.
    Ráda jsem se prošla s Tebou.
    Přeju klidný den. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, když jsem ten zájezd vybírala, zaujalo mne právě, že je v tom programu hodně různých objektů a pro mne atraktivních míst.
      Doufám, že máš po dnešku dobré zprávy, já je hodlám dovézt zítra odpol. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,moc hezká místa jste navštívili.👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti a tak ti v další dny nějaká přidám? Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, moc pěkné poznávání 🌞😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, nějak se přihodilo, že jsem začala na Polsko před lety koukat jinak - a snad se povede i nějaký ten další zájezd v budoucnu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tak to je moc hezký příspěvek s krásnými fotkami z malebného místa.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono k dobrému dojmu přispěly ty kytky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to je nádhera. Ty roubenky jsou až roztomilé. Ruiny hradů mne také baví a kultura k tomu . Skvělý výběr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, sice jsem se do kopců na hrady plazila jako šnek, ale ten pocit nahoře, ty výhledy!
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Květinové záhony jsou nádherné, ale i domečky jsou roztomilé, jako pro panenky. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, milá Večernice, a nemusíte tam takovou dálku jezdit, hihi. Ráda jsem to tady zveřejnila, ať si užije, kdo chce. Hezké dny tobě i ostatním blogerkám přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to jsou opět krásné fotografie. Úžasné chaloupky s doškovými střechami a ten dřevěný kostel svojí barevností uvnitř, trochu připomíná spíše zasvěcení pravoslavným. Nemusí to však být pravidlem. Také zřícenina hradu vypadá opravdu zajímavě a krásně. mají to moc hezky udržované. Díky za úžasnou podívanou a těším se na další příspěvek. Hezký den. P.S. Omlouvám se za smazání původního komentáře, ale psala jsem ho na mobilu a zase tam vyskočily nesmysly. Měj se hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, nejméně na dvou místech byly malby v kostelíku ovlivněné východním ritem a je to historií této oblasti - převalovaly se hranice sem a tam a je to kousek od dnešních ukrajinských hranic.Hrady a zámky tam dávají v posledních letech do pořádku a myslím si, zcela otevřeně, že pokud se něco špatného zas nestane, bude jednou Polsko pro turisty velký magnet.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Omlouvám se všem, kterým jsem v posledních dnech chtěla komentovat a nakonec se to nepovedlo - ovšem bylo více případů, že mi to nešlo a dalo mi to hlášku, ať to zkusím později (např.mi to psalo u MariaKes).
    Snad už to bude fungovat bez problémů. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné místo...jsi úžasná cestovatelka a fotografka)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty mi něco povídej o cestování. Je to vášeň, co? A když už někam vyrazíme, tak si to i nafotíme. A nezávidíme si! Pa a ať se ti daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Ahoj Jiřinko,moc,moc hezké jako z pohádky.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, to jsi hodná a já ti slibuji, že se ti i další místa budou nejspíš líbit. Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Koukám a naskočila jsem už do pěkně rozjetého vlaku! A je teda jízda! Jiřinko to je velkolepá reportáž ze zajímavých míst. Kochám se!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, vítám tě a na to, že zájezd trval jen 6 dní, mám materiálu na mnoho dní blogových. Ale jsem rozhodnuta to nepřehánět. Měj se moc hezky.
      Určitě se ti brzy ozvu...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. To je nádherné , ty domky jsou moc hezké ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, tak se bydlívalo, lidi mívali hodně dětí, žili s babičkou a dědou pohromadě a byli pracovití a skromní. Dnes často vidíš, že někdo má kuchyni za půl milionu a chodí na oběd s dětmi do Ikea.Taky si říkám, že moje máma měla 6 dětí, chvilku po porodu musela naklusat do práce ( a byla to pěkná zabíračka v Benaru ) a byly školky, jesle, nevím, da to bylo dobré! - ale něco nás i tak naučili a dnes někteří neumí ani pozdravit.
      Jiřina z N.

      Vymazat