pátek 13. září 2024

Kostely

 Jak už to na zájezdech chodí, obvykle se také navštěvují různé kostely, ( pokud to není zájezd na F1 nebo nějaký sport ) a schválně jsem s tím počkala až do dneška.

Milé KOČKY - připravila jsem sice nahlédnutí jen do pouhých tří kostelů, nicméně, věřte, že jsem byla zodpovědná a vybrala jsem pro vás to nejlepší. Všechny jsou luteránské.

První, který se mi líbil a byl zajímavý, je kostel v Hamburku: sv.Michael - jeho varhany byly zvláštní, veliké, nad vchodem, dvoje malé po stranách.Do kostela se vejde velká spousta lidí, část lavic je bokem, jak už to v protestantských kostelích vídáme.














Jako druhý kostel jsem pro vás vybrala Dóm v Lübecku: také katedrála sv.Mikuláše se o něm píše...založen r.1173 a věže vysoké 115m., v něm se skrývaly dva deskové oltářky a jedno zařízení jako orloj nebo co to bylo.







Třetím je bazilika v Lübecku -   tento kostel sv.Marie uprostřed města obsahoval zajímavé středověké obrazy nebo malby - s mnoha kostlivci, asi - aby si každý uvědomil, jak skončíme.Jen to vstupné tady za 4 eura! to mi nebylo příjemné.Tak jsem si tam nafotila každou cihlu!









tento měl úsměv jako p.Polreich:









15 komentářů:

  1. Kostely jsou krásné,každý nějak zajímavý.Bazilika vypadá honosně i z venku díky věžičkám.A malby zaujaly.Jiřinko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jestli to byly originály nebo kopie ze středověku, tak to byl zázrak, že se to zachovalo, ač byly různé války - zajímavých památek tam měli více. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřínko milá, krásně kostely jsi vybrala, je z nich cítit jejich atmosféra a noblesa..... Rada bych je navštívila i v reálu, ale takhle je to také fajn. Děkuji, že jsem tam mohla být s Tebou.
    Klidný den po všech stránkách přeji. A díky za mailiky. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, snad je dobře, u nás už se lepšíme, ale jde to pomalu. Ty kostely mne zaujaly, každý něčím jiným. A jestlipak jsem ti psala, že jsme navštívili i náměstí Mahlera?V Hamburku.On tam také působil.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to je nádhera. Zajímavé jsou ty deskové uzavírací oltáře, některé malované, jiné vyřezávané. Mnohdy byly přenosné, což je velice zajímavé.Varhany jsou tedy pořádně velké...jak asi zní...to musí být nádhera. Já také vždy obdivuji ty vysoké klenby. Je to nádhera.
    Přeji Ti pohodový víkend Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, pro mne jsou to prostory vodné na chvilkové ztišení, popřemýšlení a zastavení, případně krátký odpočinek a velký obdiv k tvůrcům - kteří se podíleli na výstavbě takového chrámu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, vybrala jsi pro nás na závěr opravdu kostel famózní.No třešnička na dortíku👍Zdravím 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, kostelů jsme viděli tradičně více, ale tyhle tři byly asi nej. Výběr pro vás, milé blogerky, prostě vyhrály.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    S tím Polreichem jsi mě dostala!!!
    Téměř zastínil ostatní krásné fotky:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, věřím, že i on by se tomu zasmál, ale fakt mě to hned, při pohledu na obraz, napadlo. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, ani já bych kolem nich nešla bez povšimnutí. Ráda nakouknu, nasaji trochu klidu...
    Děkuji za fotky a vtipné glosy a přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, především jsem byla překvapena jejich velikostí a na protestantské kostely docela velkou zdobností.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Varhany ve sv. Michalovi jsou nádherné a stavěné přesně na míru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, to bylo prvně, kdy jsem viděla varhany hlavní a dvoje postranní. Foceno se vzpomínkou na tebe.
      Neumím si představit, jak to pak funguje. Jiřina z N.

      Vymazat