pondělí 16. září 2024

Odpolední výprava

 Dnes jsem si po 14 dnech převážně polehávání s virozou v posteli usmyslela, že konečně taky jednou vyrazím do ulic - no, šlo mi to jako psovi pastva.

Milé KOČKY, navštívila jsem knihovnu, abych neležela jen tak zbůhdarma, šla jsem se, jako spousta dalších občanů našich N. podívat k Labeti a něco jsem cestou nafotila. Tuhle trasu už jsem nešla ani nepamatuji a dost jsem se divila, jaké změny tam byly, jeden parčík vykácený a některé ulice v dost podivném stavu. Labítko bylo plné a ještě trochu a je venku z břehů úplně. Vždy si vzpomenu, kam až byla voda v r.2002.

V Labi plavala spousta nečistot, větve, stromy a voda plná hlíny - asi vypláchnutá pole výše nad námi Tohle, když vám zaplaví dům a věci v něm, to nevyperete ani omylem, vyčistit se to nedá a musíte hodně věcí vyhodit.

To mi připomíná jednu myšlenku - kdysi jsme s manželem přispívali na konta některých organizací - Naše dítě a podobně, ani už nevím, jak se jmenovali. Později jsme přispěli spíše jednotlivcům - zjistila jsem si raději konkrétní rodinu, která byla třeba poblíž Blatné vyplavená rybníkem a poslala jsem peníze jim, neb když je nějaká organizace vedená někým, kdo mnohokrát za rok jezdí na drahé dovolené - nemám moc chuti jim přispívat, kdoví, kam a v jaké míře peníze pak putují? Podle jakého klíče se rozdělují?  Taková vyplavená rodina je vděčná za každou korunu a koupí si, co nejvíc zrovna potřebuje. Nabízím i třeba povlečení, pěkné a skoro nové, protože jich mám hodně, v nouzi si lidé nemohou honem koupit vše nové. Vím, že v Čechách jsou hodní lidé a ochotně pomáhají a při různých sbírkách je to patrné, ale taky vím, že jsou i falešní hráči, jak bych to stručně nazvala. Takže, snad to řádění vody brzy pomine a ochota lidí pomoci potřebným naopak stoupne.  

z dnešní procházky po městě Nerátky:

.







tohle hřiště by se mohlo jmenovat Občasné koupaliště: 
















24 komentářů:

  1. Jiřinko,také jsme dospěli k názoru, že raději podporujeme konkrétní rodinu. Víme,že pomoc je využitá účelně. I přes to smutné období jsi nafotila krásné květiny a různá zákoutí, především ta smutná. Voda je neskutečný živel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už jsem volala do Kravař, u Opavy a Krnova a dál směrem na Praděd je to děs, co tam voda udělala, tak to vyhodnotím a uvidím, komu co poslat. Kamarádka z Kravař mi dá vědět a sdělí info, kterým se dá věřit. Pěkné dny přeji tobě a všem blogerkám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, zajímavé fotografie. Vím, co voda umí a hlavně dlouho pak trvá, než se vše vysuší. Navíc podzimní, často sychravé počasí s mlhami je sice krásné na pohled, ale vysoušení domů a bytů zpomaluje. S těmi sbírkami máš pravdu. Mnohdy se peníze k těm nejpotřebnějším ani nedostanou. Přeji všem, aby ty problémy co nejdříve zvládli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, pár dní deště a spousta týdnů starostí. Hlavně, aby nepřišly mrazy, to by ty mokré domy poškodilo hodně. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, děkuji za aktuální fotky. Já se na Labe kouknout nešla.
    O tvém dobrém srdci myslím nikdo nepochybuje, přispíváme pravidelně několika organizacím (Člověk v tísni, Matylda,...)
    Přeji klidný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, asi víme obě své, někteří se asi bez pomoci neobejdou - ať už je to pomoc odklízení bahna a nebo vynášení mokrých věcí, nebo vysoušeče a nebo finanční, kdo rychle dává, dvakrát dává, říkávala moje máma.Sice jsou hlasy, že mají být lidé pojištění, ale je mnoho případů, že jim barák nikdo nepojistí, z různých důvodů. A pak, babo, raď.
      Když uplave barák rodině s dětmi, je každá rada a hlavně jakákoli pomoc vítaná.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Neratovice krásně ještě kvetou,ale pohled na Labe není pěkný.Sestra mi včera také poslala fotky,jak je u nich Labe vysoko.Já se vypravila do Nudvojovic,kde se Jizera rozlila,rozlila se na více místech.Foťák jsem měla sebou,jenže jsem přišla do nějakého sporu,kde místní nadávali na lidi,co si Jizeru fotili mobilem a tak jsem ani foťák nevytáhla.Jiřinko,hezký,klidný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, Jitko, jak moc ještě Labe stoupá nebo se to zastavilo, ale do povodně v r.2002 to má ještě daleko, to ten baráček na mých fotkách byl zaplavený.
      Voda tehdy z Vltavy u Mělníka zastavila vodu v Labi a u nás bylo jezero a hlavně Zálezlice a Kly a pod. byly hodně pod vodou.Spadlo tehdy hodně domů z vepřovic.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, taky prispivame nejraději na konkrétní účel.Krasne fotky z těch rozlitych řek mám husí kůži,je mi těch lidí moc líto budujou a voda pak zničí, myslím i na zvířátka jestli stačí utéct.Preji hezký den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, nejhorší je, že nikdy nevíš, kam až se voda dostane. My jsme naštěstí ve městě nahoře, podle mne by se mělo více péče věnovat potokům a malým říčkám a ta jejich koryta čistit a určitě hraje roli i to, jak moc za posledních 30 let vykáceli lesy, kde dřív stromy zachytily vodu, dnes crčí bahno proudem a zalévá vesnice. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, je dobře, že jsi šla na vzduch a vyfotila nám tvoje okolí. Zaujala mě nástěnná malba Chicago. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, tam - v tomto domě, bývala kdysi lékárna. Samotnou mne ta malůvka překvapila. Už jsem tam nebyla hodně dlouho. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Voda, samá voda občas kytka, kam se podíváš. Dnes konečně slunce, snad dodá dost naděje všem. Se systémem pomoci druhým, podle třeba souhlasím👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, včera jsem počítala, jen tak, že kdyby někomu 200 lidí poslalo jen po 50 Kč, dostali by 10.000,- Kč a na nové, suché peřiny a polštáře ( prošívané deky ), by to vyšlo.
      Mrzí mě i ty ztráty na polích a zahradách, lidi se kolem toho celé léto plahočí a pak přijde pohroma. Kamarádka mi povídala, že vyšla ráno ( asi v sobotu nebo v neděli? ) před dům a po zahradě jí i sousedům tekla kalná řeka!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, je to hrůza, sleduju to pořád. Nafotila si hezké fotky. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, neteř v Mlazicích je pěkně nervozní, už tam kdysi povodeň měli. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. U nás Úpa vypadala hrozivě, ale z břehů se trochu vylila jen v okolních přilehlých obcích a to v místech, kde nedošlo v podstatě k žádné škodě. My jsme na kopci, takže bychom byli návštěvy vodního živlu ušetřeni. Taky jsem spíš pro pomoc konkrétním lidem.
    No, nebudou to mít lidé v postižených oblastech teď pěkné. Hlavně aby nepřišel brzy takový ten mokrý, vlezlý podzimní čas, aby indiánské léto si teď na trůn sedlo a dlouho se tam drželo.
    Jenže větru, dešti neporučíš.
    Měj se hezky, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, máme kamaráda, ten pomáhal už několikrát po povodních a z toho, co viděl, je člověku až zle. Nevíš, kde s nápravou začít, jsou i tací, že se pomátli.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,pěkně jsi všechno nafotila.Ty kytičky jsou krásné.Povodně jsou strašné,je mi líto těch lidí.Celý život něco budují,mají z toho radost,pak jim to vezme voda,začnou znovu,znovu příjde povodeň,zase jim vše vezme,zničí.Je to demotivující.Já organizacím nepřispívám,když chceme něco dát,dáme osobně,adresně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, hlavně ti lidé by neměli být na vše sami, především ti starší. Psychika hraje velkou roli. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Krásné fotky Jiřinko, ta potopa je hrůza, je mi těch lidí líto . Souhlasím s tím dary dávat konkrétním lidem a ne organizacím. Živí se tím spoustu lidí za hodně peněz a k lidem se dostane jen málo. Je to smutné. Myslím na kolegu z práce, bydlí v Turný u potoka na začátku od hlavní cesty a často mají uvnitř vodu . Kytičky jsou krásné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, ve Velké Turné náš dům už není, soused ho koupil a pak zboural. Byl pod kovárnou. U brodu přes potok.Vzpomínám, jak jsem na koloběžce jezdila přes lávku do školky a později se sestrou jsme chodily 2 roky do tamní školy. Ráda bych se tam ještě zase podívala, stejně jako ke kostelu v Oseku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, taky raději přispívám na konkrétní osobu/rodinu. Teď to byla paní, kterou znám z čivaví skupinky a kterou povodeň taky hodně zasáhla. Fotky krásné, přeji příjemné babí léto 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, jak bych byla ráda, kdyby ta spoušť měla rychlé řešení a lidé byli v pohodě, ale vím, že to bude pro některé běh na dlouhou trať. Bez pomoci se neobejdou. Jiřina z N.

      Vymazat