sobota 26. října 2024

A pořád kvetou

Aneb - stále kvetou, ale už tuší, že možná přide déšť a potom třeba i chladno, vítr, sníh.

 V úterý po návratu z Karlova náměstí, tedy krátce odpoledne, jsem místo ležení v posteli vzala náčiní a vydala jsem se před dům, butelka mi dost překážela v práci, nevím, co mi do kokteilů píchli, ale bylo docela teplo a tak jsem se pustila do stříhání planých výhonů a jiných nepotřebných větviček u růží. Taky jsem ty poslední zářivě barevné odvážlivce na trnitých větvích nafotila pro vaši i moji potěchu, milé KOČKY.

Ruce jsem měla rozedrané jako po neplánovaném setkání s tatranským medvědem nebo s usurijským tygrem, krev tekla proudem ( jako) a vůbec tomu opečovávání růží nerozumím, tak se keře musí s tou pohromou nějak po svém zjara vyrovnat. Zatím to dělají od r.1983, kdy jsem se sem jako náplava přistěhovala, docela statečně. (růže jsou tu o poznání později).

Pár větviček se šípky ze zplanělé růže a tři květy červené růže jsem si uštípla na ozdobu stolu.


několik stádií zmaru:


dokonce ještě slabě voní:






tahle si na poskládání vnitřních lístečků dala záležet, marnivka jedna:



Má prý pršet a mohlo by to ještě počkat - nemám nafoceno jedno místo v Nerátkách - kde jsou stromy o dost barevnější než jinde ve městě, musím se tam brzy vypravit, už je více listí na zemi, než na stromě.



Milé blogerky, buďme milé, usměvavé, přátelské a přející, to by v tom byl čert, abychom to dobré ze sebe nevymáčkly!

12 komentářů:

  1. Jiřinko, taky mi růžička pořád kvete... Moc se mi líbí tvá kytička doma, s těmi šípky je to nezvyklé, ale velmi hezké...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nakonec jsem tu kytičku poslala po Honzíkovi jeho mamince a měla jsem úspěch, moc se jí líbila. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nádherně jsi svými fotkami protrhala to šedé zamračené nebe u nás :).
    Ve čtvrtek jsme byli s klienty v botanické, růže tam sice už nekvetly, ale ledasco ještě na záhonech kvítka mělo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, do Lbc botanické jezdím nejraději 25.12. - to tam kvetou orchideje.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Taky mi ještě růže kvetou, ale jsou už téměř bez listů.
    Měj pěknou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně, listí z nich padá a poupata ještě rozkvétají. Každý den se kochám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts
    Hezky o růže pečuješ , “Šípková růženko”:-)))!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to je omyl - bylo jich stejných pět, pak se 4 postupně ,,ztratily,, - jedna paní na druhý konec zasadila jinou, drobnokvětou, červenou růži, ta zpoloviny zplaněla a kvete červeně jen jedna větev, ale já tam nechávám i tu šípkovou, letos jim musím nasypat nějaké hnojivo, aby příští rok zase dělaly parádu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko i v parcích u nás ještě růžičky kvetou a dokonce raší nová poupata, jako by ty růžičky nechtěly věřit, že se blíží zima. Máš hezké růžičky. Přeji Ti krásný víkend, vždyť ještě má být hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, dnes jsem ještě na balkoně zalila truhlíky s muškáty a barevnými kopřivami a snad to nezmrzne, pořád odkládám přenesení do chodby ( na schody ) do domu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ty naše krásné kopřivy už manžel přenesl do chodby. Na balkóně zůstal pouze květináč s chilli Morgia papričkami, chryzantémy a jehličnan. Tvé růže jsou 👍opravdu pro potěšení Jiřinko 🍀🥰

    OdpovědětVymazat