pondělí 9. července 2018

Zámek Letovice

Pár kilometrů východně od Svojanova na nás čekal zámek Letovice, zařadila jsem ho ,,do programu,, -
byli jsme tam před lety a hodně od té doby zkrásněl.
Z jedné strany se vypíná na vysoké skále a z druhé strany je obklopený starými a dost zdevastovanými hospodářskými budovami,
pomalu se upravují a čistí, jednou to bude krásné místo,
zámek sám už vypadá dobře.
Mají tu malé zemědělské muzeum i s domácími hospodářskými zvířaty, obdivované hlavně dětmi.
Kdo má čas, může se podívat i na starou lékárnu v budově kláštera pod zámkem,
z druhé strany zámku je i stinné místo v zahradě s vodotryskem a jezírkem.
V místnostech pod zámkem byly k vidění i nějaké ,,starožitnosti,,:
obrazy, nábytek,
milé KOČKY,
ale nic, co bych si koupila domů.




























2 komentáře:

  1. Jiřinko, prošla jsem si u tebe příspěvky - navštívili jste moc krásná místa. Třeba ty Letovice, o zámku vím, ale vždycky jen projíždíme. Je potřeba se taky zastavit!
    Děkuji za typ a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, děkuji, já jsem děsný poděs, nejraději bych jen výletovala, to mám z toho, že nemáme zahrádku a už nepletu a neháčkuju, manžel rád řídí auto a jemu, když dáš na benzín, doveze tě třeba do Číny. Poradím se s mapou a jedem. A je dost míst, kde jsme byli i vícekrát.
    Na blog to dávám pro známé a lidi, co nemůžou cestovat a mají přístup k počítači. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat