středa 9. června 2021

Žádná IKEA

 Moje milé KOČKY, občas jedeme s Janou nebo i s dalšími účastníky na jednodenní zájezd a to většinou vymetáme nějaké ty zámky či hrady v Německu nebo v Rakousku a tam, kupodivu, mají zcela jiný, obvykle historický nábytek a to opravdu, věřte mi, není žádná IKEA.

Napadlo mě tedy, že sem dám pár obrázků z některého z těch výletů, ať je veselo. 

Tento byl na tři hrady a jeden klášter a něco málo dalšího, jako třeba cihlový, poschoďový most, podobný jsme s Janou viděly i jinde v bývalé NDR. Pohybovali jsme se kolem řek Zschopau a Cvikovská Mulda.

Kriebstein:
















přesun do městečka Rochlitz:













Benediktinský klášter u zámku: Wechselburg





 
dvoupatrový most Göhrener Viadukt:


Rochsburg:







Na tomto, posledním hradu zájezdu jsme viděli spodní prádlo středověkých žen a bylo to dost zajímavé, milé KOČKY. Tenké, bavlněné plátýnko, sem tam vyšívání nebo krajka, mašličky, docela to vypadalo hezky.




19 komentářů:

  1. Moc krásné fotografie ze zajímavých míst.Umíš si vybírat.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, kdysi byl hrad pomalu na každém kopci.Stejně nechápu, jak to tenkrát tak rychle a důkladně postavili. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, hezky se s Tebou cestuje. Ráda jsem poznala další místa za hranicemi naší země.
    Také vždycky obdivuji historický nábytek, je nejenom bytelný, ale je i krásně umělecky zpracovaný. Kam se na něj hrabe Ikea.;-)
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak to mě těší, že sis se mnou udělala procházku po 3 hradech. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Tak jsem se pokochala historií a uměním starých řemeslníků, po nichž zbylo kus řádné práce (ne jako nyní-třeba zrovna ta Ikea 😁). To si zaslouží obdiv.
    Opatruj se a já mažu na zahradu 🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, doufám, že tvá zahrada už těží ze slunečného počasí a je stále krásnější.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Zatím jsem na nábytek z IKEY na žádném zámku ani hradu v Čechách nenarazila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to by byl šok! možná, že by to přitáhlo lidi i z ciziny, třeba taková Hluboká by na to byla to správné místo. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Pěkný výlet do minulosti. 👍🏻Dnes se přiznám... nejlépe by s mi líbilo v té cukrárně😁😁😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, výhodou v Německu, Rakousku, Slovinsku i jinde v Evropě, též u nás, že malinové dorty mají všude a jsou výborné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Na našich hradech ani zámcích jsem žádný nábytek z obchodních řetězců nikdy neviděla. Vždy tam obdivujeme právě tu skvělou práci řezbářů, truhlářů i ostatních mistrů svého oboru. Měj se krásně, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to by ještě scházelo, aby tam měli Ikeu, hihi.Já si, pokud je to dovoleno, na zámcích či hradech ráda fotím vyřezávaný nábytek a doma pak prohlédnu. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Milá Jiřinko, jak já už se těším na nějaký výlet na nějaký zámek či hrad. Moc ti děkuji za krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, je na to čas, teplo, světlo. Zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Parádní výlet k sousedům, Jiřinko!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jen co rozvolnili, jen co nás oočkovali, už jsme si něco zase objednaly, s Janou, Marcelou a ještě jednou kamarádkou, už nás to zas bere!Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,pěkné fotky za hranice.Taky ráda koukám na hradech a zámcích na starý krásně vyřezávaný,bytelný nábytek.Těším se,až navštívím po dlouhé době,nějaký hrad,zámek.A ty dorty vypadají lákavě,hned bych si něco dobrého dala.Děkuji,že jsem se mohla podívat.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, párkrát jsem viděla vykládaný nábytek a to jsem zírala, jak to mohl někdo vyrobit.Taky se mi líbí tajné zásuvky v psacích stolech a skříních.
      Jiřina z N.

      Vymazat