neděle 7. března 2021

První březnová

 Dnes máme první  březnovou neděli a zatím se velmi povedla, svítí sluníčko a manžel mi slíbil, že mi nahraje Toulavku a Objektiv, od včerejška máme v lednici svíčkovou a knedlík, tak nemusím vařit, skákla jsem tudíž do sklepa a vytáhla hrábě a před domem jsem si ( v roušce, hihi ) udělala brigádu na veřejném pozemku, ostříhala jsem tam růže, ( z rukou mi tekla krev, neb jsem se popíchala, mělo to trny jako akáty ), vytrhala jsem staré afrikány a měsíčky zahradní, co tam strašily celou zimu, vysbírala borové, spadlé šišky a uhrabala jehličí a kopec, který z odpadu vznikl, je vyšší než Říp. Taky jsem, 

milé KOČKY, 

zjistila, že manžel neuklidil vánoční stromek, odnesl ho do sklepa a nedal do krabice, bude tam muset jít to napravit. Na všechno se jednou přijde.

Jelikož jsem na dnešek připravila s předstihem akci Sedm jednou ranou aneb výtah ze zájezdu do Gaskoňska jako dáreček pro vás všechny, které ke mně chodíte na blog, ještě jednou, srozumitelně, napíšu, jak se to má. 

V prvním ,,dílu,, je program zájezdu od cestovky, kde jsou vypsána města a místa, která jsme navštívili. Pak jsou den po dni jednotlivé cíle, takže poslední den je až dole. D Artagnana a 4 mušketýry pozná z fotek každý a pokud by někoho zajímalo. kde jsme spali, tak to bylo někde dvě noci a jinde jednu, pak se popojelo dál. Spalo se na okraji měst, kde jsou F1 a podobná, skromnější ubytovací zařízení, ale i ve městě, v hotelu např. v Toulouse nebo v Carcassonnu. V Toulouse např. jsme na radnici viděli ty překrásné vymalované sály.

Pokud vás fotky nadchly, věřte, že mne pobyt a cestování po Gaskoňsku také. Jana mě také nadchla, já jí povídám na hradbách, kde se chodilo nahoru, dolů, po schodech: teď, po tom kardiostimulátoru, musím chodit pomalu a ona na to: konečně ti stačím. Chechtaly jsme se jako malé holky.

Kočky, berte to klidně jako malý úplatek, abyste se ke mně na blog občas mrkly a nenudily se. Hezkou neděli a buďte zdravé. Vaše Jiřina z N.

a tady, jako prémie, neuměle nafocený receptík:










Doufám pevně, že tato neděle bude u mne nakonec jako ,,povedená,,.

18 komentářů:

  1. Jiřinko, jsi pilná jako včelička. Budete to mít před domem hezké.
    Věřím, že jídlo z receptu je dobrota a těším se na cestování po Gaskoňsku.
    Užij si i nedělní odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tohle bylo takové to první vyčištění záhonů kolem vchodu, později budu muset, až to vyschne, ještě něco přesadit, něco nově zasadit a zasít, ale nebude to už tolik starého materiálu. Práce na pozemku mě vždy bavila!!!
      Jen ty psí hromádky mě nebaví. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jsi pilná včelka, já mám ještě dost času na tu naši mini zahrádku na balkoně ��. Chlapi jsou stejní,mě manžel do sklepa chodit nedoporučuje,prý by mě kleplo. Pro jistotu raději balím vánoční stromeček a ozdoby do krabic sama a manžel vše odnese.
    Možná nás hrabání trávníku nemine u syna,ale prozatím máme na zahradu zákaz,je mimo město v dáli pod horami s chajdou tajnou.Jirinko,přeji pohodový týden �� Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, ozdoby si balím a skladuji raději sama, jen stromeček, neb máme už jen umělý, uklízí manžel. Práce na těch záhonech mi přišla vhod, ale unavilo mě to, byla jsem tím překvapená.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, jsi opravdu pilná jako včelka. Já ještě na zahradě ani nehrábla, pořád je to strašlivě mokré, takže se toho moc dělat nedá. V pátek tu opět sněžilo a i když dnes svítí sluníčko, jsou pouze 4°C. Nic mi neuteče. Ale přípravu už mám. Ve čtvrtek jsem objednala a zaplatila substrát na muškáty a v pátek jsme ho byli vyzvednout.
    S těmi mužskými je to všude stejné, ale ani já nejsem dokonalá. 😃
    Po Gaskoňsku už jsem si s tebou zacestovala a moc se mi to líbilo.
    Krásný zbytek neděle. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji - já jsme se tomu zasmála a dokonce jsem si připravila řeč, jak manžela donutit jít do sklepa, aby to pořádně uskladnil a neurazil se...nechci se hádat, natož v tak pěkný den.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, jak já ti ty práce před domem závidím, už se také moc těším, ale zatím stále poleháváme. Pobavil mne stromek ve sklepě, to bude všude jehličí...
    Musím se podívat, kde se nachází Gaskoňsko, jsem nějak mimo mísu. :o)
    Měj fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, doufám pevně, že ti je lépe. ( já jdu na očkování 15.3.) stromek je umělý, tak to přežije, ale musí do krabice.
      Když se podíváš na program zájezdu, tak si zadej některé to město do mapy a jsi v Gaskoňsku...Moc vás oba zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tento tradiční recept je u Francouzů často terčem vtipů. Je sice výborný, ale velice nadýmavý😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, fazole, ale prý je to moc dobré. Když jsme byli v Pikardii, tak nám průvodce Honza denně v busu říkal dva typicky fr. recepty a některá ta jídla dělávám i teď a nemají chybu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. My se o pozemky okolo baráku starat nemusíme,patří městu a to se docela stará.Mně chybí hodně moje zahrádka a tak jsem dnes uklízela lodžii,ale žádné teplo mi nebylo.Odpoledne tam sluníčko už nesvítí.
    Fazole mám moc ráda a vůbec všechny luštěniny a tak bych si asi na receptu pochutnala.
    Měj se hezky Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, kdyby mi město pronajalo za korunu celý ten pozemek a mohla jsem to oplotit, to by byla jiná.Ale takhle? kdekdo jde okolo, utrhne si co chce.
      Na sluníčku už to bylo prima, po těch dnech doma.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Také jsem byla dopíchaná a poškrábaná, když jsem stříhala šípkovou růži, která k nám jednou přilétla a planou ostružinu. Okrasné růže jsem ještě nechala na později.
    Do Francie se s tebou mrknu ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, užij si to, bylo to tam moc krásné. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, tvůj výlet jsem si včera fakt užila. Doufám, že už nekrvácíš a hned jak potkám nějakou husu ochotnou dát játra, jdu do toho :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, napadlo mne, že ty velké, pěkné zájezdy, ač je popsané asi na blogu mám, ale jsou bez fotek, možná postupně na blog zase umístím. Ať si užijí i ostatní, stejně tenkrát ke mně nikdo nechodil. Jiřina z N.
      Ruce mám dodrápané a bude se to pár dní hojit.Ale je to před domem uklizené a to mne těší.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Do růží, tedy popínavých jsem se pustila včera taky, probrala jsem je opravdu radikálně, jenže ony stačí za sezónu tak narůst, že budou záhy zas tak narostlé jak byly. Normální růže jsem už taky prostříhávala, a zjišťuju, že mi dvě zašly úplně, a třetí k tomu nemá daleko. A nějak mi to připomíná, že ten záhon kde je mám, budu muset nějak upgradovat... což nebude žádná slast, protože z něj budu muset vytahat hromadu cibulí tulipánů, narcisů a krokusů. A nakoupit velké množství výsadbových košů, kvůli lepší údržbě....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to je to, zahrada je krásná, když se jí věnuješ a stojí to spoustu peněz a práce.Ale u tebe tuším, že tě to i baví a výsledky jistě obdivují všichni, kdož jdou okolo.
      Jiřina z N.
      nám jedna růže zpoloviny zvlčila a má jednu větev jen obyčejné, tzv.šípkové růže.Ale nechám ji tak, větší část je obalená červenými květy a v tom září bílé, šípkové.

      Vymazat